Subwoofers VS Nabo klager! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 134
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Folk som ikke tåler noen minutter med bråk fra naboen har absolutt ingenting i ett kollektiv/blokk å gjøre. Det er det ikke noe vits å diskutere en gang. det er de som bør finne seg en enebolig langt ute på landet.

Dønn enig. Har bodd i blokk _en_ eneste gang i livet mitt, og det blir også den siste. Fy f, kunne jo knapt spille musikk fra anlegget over normalt lyttenivå før det kom klager både på døren og i den berømte lappeformen nede på oppslagstavlen. Med min hifi og musikkhobby må jeg bo ifred slik at jeg kan spille høy musikk når jeg selv ønsker, også på natten.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    enebolig og Gamlehjem heter det

Hahaha.

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg enig i de som foretrekker å bo alene/på landet. Nå bor jeg fortsatt "hjemme" i tømmerhus (men fortsatt i "boligfelt") og har kun mor & far som "klager". Men naboer har jeg ikke hørt snuttern av, men jeg spiller sjeldent med vinduene oppe (for da VET jeg at det høres godt). Har "heldigvis" en nabo som spiller mye høyere enn meg og har ikke sett/hørt noen klager på han, så når jeg endelig flytter ut må jeg komme meg unna folk. Ingen forteller meg hvordan jeg spiller musikken min altså :evil: (ps: Jeg kjører ikke sub)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H
    Sier meg enig i de som foretrekker å bo alene/på landet. Nå bor jeg fortsatt "hjemme" i tømmerhus (men fortsatt i "boligfelt") og har kun mor & far som "klager". Men naboer har jeg ikke hørt snuttern av, men jeg spiller sjeldent med vinduene oppe (for da VET jeg at det høres godt). Har "heldigvis" en nabo som spiller mye høyere enn meg og har ikke sett/hørt noen klager på han, så når jeg endelig flytter ut må jeg komme meg unna folk. Ingen forteller meg hvordan jeg spiller musikken min altså :evil: (ps: Jeg kjører ikke sub)

Det er dessverre det eneste som er tilfredsstillende for oss hifiinteresserte. Bor man med folk vegg i vegg blir det sutring og klaging ustanselig, og det er iallfall for meg et stort skår i gleden med hobbyen. For min del har jeg tatt konsekvensen av det, og når jeg flyttet for ikke så mange månedene siden så ble det et stykke ut på "landet" og med mine egne 4 vegger Ubeskrivelig deilig å kunne bruke anlegget akkuratt når jeg vil, og spille så høyt jeg vil anytime helt uten redsel for å få rabiate naboer på døra.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ubeskrivelig deilig å kunne bruke anlegget akkuratt når jeg vil, og spille så høyt jeg vil anytime helt uten redsel for å få rabiate naboer på døra.
    Enig. Det kan jeg også gjøre, selv om jeg bor i leilighet. Det kommer an på hvor godt isolert leiligheten er, hvor du har plassert anlegget og hvordan din planløsning kontra naboenes planløsninger er.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså uansett hvor du bor så er det alltids noen som kan klage, selv så bor jeg i ett byggefelt ute på landet og hadde en nabo som var her daglig å klager på mye bass fra subene mine. Det endte opp i at han kontaktet politiet og vi måtte komme frem til en enighet. Jeg vil fraråde å la det gå så langt som det gjorde i mitt tilfelle, men som også politiet informerte meg om er at hvis du spiller mellom klokken 11 og 18 så har du rettigheter til det. Jeg fikk mine klager midt på dagen og derfor måtte vi komme til en enighet, hadde klagene fårekommet etter "stilletiden" som er satt der man bor kan det fort gå stygt værre.
    Sånn som det ble her er:

Søndag-torsdag 10-19
    Fredag og lørdag 12-23

Prøv å snakk med de å kom til en enighet om når det går ann å guffe på og når det ikke passer så bra.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas.amir
    Altså uansett hvor du bor så er det alltids noen som kan klage, selv så bor jeg i ett byggefelt ute på landet og hadde en nabo som var her daglig å klager på mye bass fra subene mine. Det endte opp i at han kontaktet politiet og vi måtte komme frem til en enighet. Jeg vil fraråde å la det gå så langt som det gjorde i mitt tilfelle, men som også politiet informerte meg om er at hvis du spiller mellom klokken 11 og 18 så har du rettigheter til det. Jeg fikk mine klager midt på dagen og derfor måtte vi komme til en enighet, hadde klagene fårekommet etter "stilletiden" som er satt der man bor kan det fort gå stygt værre.
    Sånn som det ble her er:

Søndag-torsdag 10-19
    Fredag og lørdag 12-23

Prøv å snakk med de å kom til en enighet om når det går ann å guffe på og når det ikke passer så bra.

Det er klart ekstremt at det må gå såpass langt at purken må kalles inn. Forøvrig er jeg av typen som får fisefine naboer som skal klage på bestilling fort opp i halsen. Og som du sier: Innenfor anstendig tider så har man rett til å spille musikk på det nivået man vil. Jeg har aldri vært av de som ser den store verdien i gode naboforhold, det interesserer meg rett og slett ikke.

Hensyn skal gå _begge_ veier, og hvis det skal lages problemer ut av selv den minste musikkspilling så er jeg ikke den som gir ved dørene. Vil naboene ha krig så har jeg mer enn gode nok kort på hånden. Har ved tidligere bosteder gitt naboer bakoversveis ved klaging, jeg er kapabel til å gi skikkelig hårfønere når jeg blir hissig

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full forståelse for de som gjerne vil sove på natta. Spesielt viss man må opp grytidlig neste dag for å komme seg på jobb. Så en viss fornuftig omgang med volumknotten utover kvelden er fornuftig.
    Jeg koser meg heller med høy lyd midt på dagen og roer ned på kvelden. Funker fint i denne blokka.

Formiddags og ettermiddags -matinerer er tingen..

Newcomer Schnappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dipolhøyttalere fungerer fint i blokk.
    De avgir nesten ikke vibrasjoner til underlaget og da får naboene fred.
    Forsman lager sånne f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas.amir
    Sånn som det ble her er:

Søndag-torsdag 10-19
    Fredag og lørdag 12-23

Man har "rettigheter" til å spille fra etter 06:00 om morgenen, og så skal det være stille etter 23:00.

Hvor de politifolkene har fått 11:00-18:00 fra er et godt spørsmål.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Man har "rettigheter" til å spille fra etter 06:00 om morgenen, og så skal det være stille etter 23:00.

Du er god hvis du klarer å finne noen lover med tider på. For det er det ikke. Det at det skal være stille fra kl 23. er bare en norm.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tråden tiltenkt å skaffe seg flere på sin side? Når du har en 15" sub på en 20kvm rom i et sameie.
    Så lurer jeg egentlig på hva var det du tenkte på? Du sier det er lytt, dette viste du jo allerede før du kjøpte subben. Men allereda da bestemte du for 15". Med det valget så er det vel tydelig at du vil spille høyt.
    ALDRI noen gang kommer du til å få medhold i en rettsak når alle naboer rundt deg klager. Hvis du ikke skjerper deg så tar dem dette bare opp i borettslag møte og lager regler når og hvor mye er akseptabel lyd nivå.
    Da har du vel kjørt deg selv opp i et hjørne.
    Så eneste løsningen for deg er enten kvitt deg med sub eller enebolig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så enig i at folk som ikke tåler litt drumming og musikk kan pakke kofferten og reise til fjells.

Soverommet mitt er vegg i vegg med min søsters, og hun klager bare jeg tar normalt lydnivå (tv lyd)

Nei, skal jeg flytte i blokk en gang, så skal jeg jammen meg sikre meg en plass i første etage.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fetter pleide og ha band øvinger i en blokk leilighet på tinnheia i kr.sand og han måtte tvang selge plassen til slutt Det var på 90 tallet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hydroz
    Er så enig i at folk som ikke tåler litt drumming og musikk kan pakke kofferten og reise til fjells.

Soverommet mitt er vegg i vegg med min søsters, og hun klager bare jeg tar normalt lydnivå (tv lyd)

Nei, skal jeg flytte i blokk en gang, så skal jeg jammen meg sikre meg en plass i første etage.
    Hun klager nok også på pure F.. bare fordi hun er din søster.
    Uanset hvor du flytter så må du nok ta hensyn til andre.
    Å tåle litt drumming og musikk takler de fleste, men en 15"sub i en lytt leilighet fyllerister veggene til alle rundt deg og arroganse forsterker mange ganger problemet. :wink:

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Du er god hvis du klarer å finne noen lover med tider på. For det er det ikke. Det at det skal være stille fra kl 23. er bare en norm.
    - Hvis en går inn på Oslo kommunes kommunale politivedtekter, kan en benytte seg av § 2-1 om "Ro og orden på offentlig sted" ved nabostøy. Utgangspunktet for vedtektene er at det skal være ro mellom klokka 23 og 06 på offentlig sted, sier John Finsberg, ordenssjef ved Sentrum politistasjon i Oslo.

Ettersom et boligområde fint kan gå inn under definisjonen for et "offentlig sted", er det med andre ord ikke noe problem for politiet å bruke disse bestemmelsene ved eventuelle naboklager om for eksempel festbråk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt

Hvor du har fått disse "rettighetene" er heller mer tvilsomt enn de politifolkene sier..
    Du hadde vel ikke vært så HAPPY når jeg spiller musikken som nabo vegg kl: 06:00:01.
    Da hadde du vel tatt fram balltreet og banket på min dør, tror du ikke det? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    - Hvis en går inn på Oslo kommunes kommunale politivedtekter, kan en benytte seg av § 2-1 om "Ro og orden på offentlig sted" ved nabostøy. Utgangspunktet for vedtektene er at det skal være ro mellom klokka 23 og 06 på offentlig sted, sier John Finsberg, ordenssjef ved Sentrum politistasjon i Oslo.

Ettersom et boligområde fint kan gå inn under definisjonen for et "offentlig sted", er det med andre ord ikke noe problem for politiet å bruke disse bestemmelsene ved eventuelle naboklager om for eksempel festbråk.
    Et bolig område tilfaller ikke under et offentlig sted. Det er faktisk privat område. Jeg kan ikke gå i et annet bolig område, ta fram grillen, spille musikk som F.... og feste i vei.
    Den vedtekten der vil GARANTERT ikke politiet bruke under klager fra naboer.
    Det er snakk om sunn fornuft her folkens. Og det er skremmende at det er noen som har for lite av eller???

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Hvor du har fått disse "rettighetene" er heller mer tvilsomt enn de politifolkene sier..
    Du hadde vel ikke vært så HAPPY når jeg spiller musikken som nabo vegg kl: 06:00:01.
    Da hadde du vel tatt fram balltreet og banket på min dør, tror du ikke det? :wink:

Poenget er vel heller at de aller færreste spiller høy musikk kl 6 på morgen,- snarere at de fleste naboer er en gjeng sytekopper som burde bodd for seg selv i en enebolig langt inni skogen. På dagtid mellom kl 11 og 21 for eks, må det være lov å dra på med høyt volum i 1 time eller 2. Jada, jeg vet at flere har spedbarn, skal tidlig opp på jobb og denslags. Men er man så vanvittig hårskjår på dette mener jeg slike mennesker bør finne seg et annet sted å bo enn rekkehus/blokker hvor man har folk tett innpå seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det er klart ekstremt at det må gå såpass langt at purken må kalles inn. Forøvrig er jeg av typen som får fisefine naboer som skal klage på bestilling fort opp i halsen. Og som du sier: Innenfor anstendig tider så har man rett til å spille musikk på det nivået man vil. Jeg har aldri vært av de som ser den store verdien i gode naboforhold, det interesserer meg rett og slett ikke.

Hensyn skal gå _begge_ veier, og hvis det skal lages problemer ut av selv den minste musikkspilling så er jeg ikke den som gir ved dørene. Vil naboene ha krig så har jeg mer enn gode nok kort på hånden. Har ved tidligere bosteder gitt naboer bakoversveis ved klaging, jeg er kapabel til å gi skikkelig hårfønere når jeg blir hissig
    Det har jeg skjønt i andre tråder

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •