Subwoofers VS Nabo klager! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 134
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Man flytter ikke til en blokk for å ha det helt stille rundt seg. Det er helt umulig. Da bor du feil sted. Det å bo i blokk og høre musikk fra andre leiligheter ser jeg på som et sunnhetstegn.
    Hvorfor bare musikk Hvorfor ikke skriking, banking, kjøkkenmasjiner eller oppusings verktøy? Høres alt for subjektiv, synes jeg.

Kansje man flytter ikke "til en blokk", men egentlig til etbosted, og burde ikke tvinges til å høre på musikk - eller noe annet.

Det er helt mulig til å nyte musikk uten å tvinge naboer til å blir med,. Man kan tror at det blir lettere til å bare gjor dette, istedefor å spille hoyt og har dårlig forholder med de som bor ved deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spiller nå bare høyt etter kl 12 på dagen og ikke senere enn kl 11 på kvelden. Funker ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok av musikken i noen sekunder så hørte eg naboene snakke *nå ringer vi politiet visst han spiller igjen* Var ei litt eldre dame som sa d, har aldri sett henne før, visst d er et problem for henne hvorfor kommer hun ikke på døra og sier ifra så skal eg dempe meg... merkelige greier

Så latterlig, det var ikke de jeg bor med en gang de er noen som bor i et anna hus ved siden av eller noe. Spiller kanskje 3-4 sanger høyt om dagen elelrs går d i ganske lavt volum.

håper poslien kommer og hører :evil:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Du må vel kjøpe kjøpe en pose med ørerpropper til hver av beboerne der :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du må vel kjøpe kjøpe en pose med ørerpropper til hver av beboerne der :-D
    ja ser sånn ut, hjelper lite når den ene naboen absolutt skal henge grytene sine på veggen og får helt angst visst de skramler litt under film, da de kan bli "ødelagte og slutte og virke" jaja den dagen eg flytter ut skal eg pælme alle grytene hans ut av vinduet.

Hadde vært så greit om de hadde egne områder for folk som liker og spille høyt og kose seg med lyd, ikke sitte og strikke og se på hotell cæsar

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Hadde vært så greit om de hadde egne områder for folk som liker og spille høyt og kose seg med lyd, ikke sitte og strikke og se på hotell cæsar
    enebolig og Gamlehjem heter det
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " jaja den dagen eg flytter ut skal eg pælme alle grytene hans ut av vinduet.
    Du har virkelig en flott personlighet. Glad du ikke er min nabo. Eller det er vel heller du som skal være glad for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm jeg og frua bode i kolektiv som nød løsning... se ann hvem du leier med sier jeg bare... for min del og kjeringas 6 metal huer i et litte landlig hus hvi hadde 3 sett cls 2 15 og med cls 15 som senter gikk fult spjell der i gården uten en kjeft som massa om skru ned untat i uke dagene og søndagager av u vise gruner... finn deg et nytt kolektiv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Du har virkelig en flott personlighet. Glad du ikke er min nabo. Eller det er vel heller du som skal være glad for det.
    Jepp er glad for det, party poopings naboer har eg alrede nok av!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Osamede
    Hvorfor bare musikk Hvorfor ikke skriking, banking, kjøkkenmasjiner eller oppusings verktøy? Høres alt for subjektiv, synes jeg.

Kansje man flytter ikke "til en blokk", men egentlig til etbosted, og burde ikke tvinges til å høre på musikk - eller noe annet.

Det er helt mulig til å nyte musikk uten å tvinge naboer til å blir med,. Man kan tror at det blir lettere til å bare gjor dette, istedefor å spille hoyt og har dårlig forholder med de som bor ved deg
    Det jeg mener er: Du kan ikke forvente det skal være helt stille når du bor vegg i vegg med andre.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det jeg mener er: Du kan ikke forvente det skal være helt stille når du bor vegg i vegg med andre.
    hvor går grensen egentelig, hva er høy lyd? Når ting begynner og skrangle?

Siden jeg har så kraftig sub trenger jeg ikke spille høyt i det hele tatt for at ting skal riste. På filmer blir dsånn at eg ikke hørre hva de sier noen ganger pga lyden er så lav, og visst eg tar d høyere klager de på bass ufff

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden jeg har så kraftig sub trenger jeg ikke spille høyt i det hele tatt for at ting skal riste. På filmer blir dsånn at eg ikke hørre hva de sier noen ganger pga lyden er så lav, og visst eg tar d høyere klager de på bass ufff
    Hadde funnet meg et annet kollektiv. eller så hadde jeg begynnt å passe på at de andre ikke overskrider ditt volum etter klage. ta med deg dbmåleren.

Vet at enkelte kan være ekstreme om de ikke har de samme "luksusene" som enkelte andre kan tilegne seg. I blokka her jeg bor har jeg snart bodd lengst i oppgangen. har full hjemmekino i stua. bor i første etasje. tar ikke nevneverdig hensyn til naboene untatt på natterstid. eller etter kl22.

Varsler om jeg skal ha fest. skal legges til at jeg har en meget åpen dialog med naboene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommelfingerregel: Hvis ting faller ned fra veggene til naboen, er du milevis over grensen.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som ikke tåler noen minutter med bråk fra naboen har absolutt ingenting i ett kollektiv/blokk å gjøre. Det er det ikke noe vits å diskutere en gang. det er de som bør finne seg en enebolig langt ute på landet.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge tenkt på det å ta en dbmåler inn hos naboene mine for å se hvor høyt det egentlig er. Er det noe regel for hvor høyt det kan være når man bor vegg i vegg? Hva ville dere akseptert i tillfelle?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Har lenge tenkt på det å ta en dbmåler inn hos naboene mine for å se hvor høyt det egentlig er. Er det noe regel for hvor høyt det kan være når man bor vegg i vegg? Hva ville dere akseptert i tillfelle?
    En grei øvelse vil i hvert fall være å først måle lydnivået inne hos naboen, deretter la naboen skru opp lyden på sitt anlegg til du har det samme lydnivået i din leilighet. Så kan du la naboen spille musikk (bonuspoeng hvis det er musikk du ikke kan fordra) på dette nivået mellom kl. 7 og 23 i en ukes tid. Trekkspillmusikk på morgenen dagen etter du har vært på fylla burde passe bra. Ekstra flott hvis du går på skole og han kan spille slik kvelden før du har en eksamen. Hvis du ikke reagerer det minste på dette, vel, da har du i det minste bevist at du har en langt høyere smertegrense enn naboen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Hjelper lite med dB måler. Det som er mest plagsom er bass frekvensene som føles, ikke høres. Apropos snakker vi om subwoofer i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg gav et tall, ville det gi noen mening å legge frem dette til de som klager ?

Du har egentlig disse valgene:

1. Ta dialog og avtal tidspunkt for når du skal få en arena der du kan dra på.
    2. Du kan være lite hyggelig og legge alle tiltak i å overkjøre naboene.
    3. Du kan legge deg flat og selge subben og kjøpe annen type høytaler/anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Osamede
    Hjelper lite med dB måler. Det som er mest plagsom er bass frekvensene som føles, ikke høres. Apropos snakker vi om subwoofer i denne tråden.
    Du kan måle subwooferen med dbmåler også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal kjøpe DB måler fra radioshack nå, men ser ut som de bare har analog vil ha digital. Har nå 2x aktive argon høytalere sammen med en 8 tommer fence sub, men det spiller faktisk veldig bra i sammen!

Har solgt 15 tommeren og kjøpet meg en 21 tommer som jeg bruker som bord ;P

Har ikke testa denne da jeg er redd for at naboene skal kverke meg, har den bare til pynt. Uansett så får jeg enda klager med bare 8 tommeren fra fence

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •