Subwoofers VS Nabo klager! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 134
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann, har ett lite problem med en nabo, bor i blokk jeg også.

problemet er som følger, han mener at han ikke skal høre en eneste lyd fra mi leilighet inn i hans leilighet og jeg mener at hvis han ikke tolererer å høre at naboene rundt han lever så må han nesten finne seg en enebolig langt unna folk.

Uansett, jeg spiller ALDRI før kl 12 på dagen, og ALDRI etter kl 22 på kvelden på hverdager og 23 i helgene. aldri festing.

Jeg spiller sånn at d er fullt mulig å føre en samtale med hverandre hvis han ene sitter i 3 seteren og jeg i 2 seteren uten å rope til hverandre...........snakke litt høyt så hører vi hverandre, altså ikke snakk om noe "full rulle" men heller passelig høyt lyttevolum (skulle jo gjerne spilt dobbelt så høyt men jeg prøver å ta hensyn)

Uansett, naboen har ringt politiet 2 ganger og da de kom på døra mi å skulle be meg dempe musikken så sa jeg at de pent måtte komme inn å høre hvor "høyt jeg spilte" og da sto vi på stuegulvet å førte en vanlig samtale mens musikken gikk..........d endte opp med at han sa "ja du kan jo skru ned litt nå siden vi har vært her" også dro de

han har kontakta styret i borettslaget der jeg bor og skrevet ett "klagebrev" på meg der han har fått med 2-3 andre i blokka på dette klagebrevet også..........bare så synd at jeg bor i 3. etasje og han som har klaga bor rett under meg og de andre i 1. etasjen. mine nærmeste naboer i 3. etasjen samt hans nærmeste nabo i 2. etasjen har IKKE skrevet under på dette brevet og har ingen problemer med musikken min.

styret kom innom meg en dag han hadde ringt å klaga til lederen, da fortalte hun at hun trodde ytterdøra skulle stå å vibrere mot henne når hun ringte på...........men de måtte konsentrere seg for å høre musikken i leiligheta mi når de sto på utsida.

Så tenker vel dere "ja hva er problemet da, bare spill ivei"

men problemet er at han klager og dunker i taket og kjefter hele tida på musikken til tross for at hverken politi eller styret mener jeg spiller "for høyt" og jeg er ikke typen som gidder å klage på han osv, samt at jeg aller helst ikke vil plage noen naboer med musikken men jeg mener at på d nivået jeg spiller musikk, og bare på dagtid, så vil jeg gjerne ha noen konkrete regler for hvor høyt jeg kan spille? slik at jeg kanskje kunne dunka noen regler i hodet på fyren så han skjønner at han er på ville veier, eventuellt at jeg faktisk ser at jeg spiller ett par db for høyt ifølge hva som er lov (noe jeg tviler på)

har også bedt om skiftplanen til fyren (han går 3 skift) sånn at jeg kan spille på formiddagen når han er på jobb og spille på ettermiddag når han er på jobb men dette er klin umulig............han står bare å brøler i oppgangen å er overhodet ikke intressert i noe som helst sammarbeid.

så spørsmålet er, hvordan skal jeg kunne løse denne saken uten å lage ett lite *******? kan selvsagt skru ned musikken men jeg er såpass glad i musikk å d betyr mye for meg å få spille 1-2 timer musikk om dagen samt at jeg altså mener jeg spiller på ett nivå han bør tolerere når han flytter inn i ei blokk.

noen forslag?

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg godt igjen i dette med å få klager. Flyttet i en tomannsbolig i sommer, og fikk beskjed av de nye naboene, vegg i vegg, om at musikk måtte jeg bare spille så mye jeg ville av. Det var ikke noe farlig så lenge det var på dagtid. Så første dagen jeg flyttet inn og skulle bo der, satte jeg meg ned for å se på film. Det var midt på dagen og tenkte ikke over at det kunne være så farlig? Men så midt under filmen så dunker de forbaska naboene på veggen uten for rommet mitt. Og etter den gang har klagene bare strømmet inn. Selv om jeg prøver mitt beste på å time det best mulig når jeg skrur opp. Uansett tidspunkt kommer dem. De er av den gamle grinete generasjonen, og de er vandt med å bo i det litt "finere strøk". Sossete..

Har en 12" subwoofer som jeg ikke lenger bruker på grunn av dette. Rommet mitt er lengst ifra veggen inn mot dem, men selv et lite par Cerwin Vega Ve 8 klarer å få dem på døra. Skal ikke noe lyd til nesten!

Skal jeg akseptere klagene deres og slutte å spille musikk på et moderat volum? Eller skal jeg ha rett til å spille musikk på dagtid? Altså, spiller ikke lenge av gangen. Har som regel ikke gått mer en 5 minutter eller mindre før de har stått på døra..

Veldig usikker på hva jeg har "lov" til. Er jo redd de ringer politiet hvis jeg ikke demper meg når de kommer.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Glad jeg bor i et hus alene... og spiller så høyt jeg klarer når jeg har lyst
    ;-D

Bare sånn for og gni det litt inn... ;-p hihihihi

(senkveld humoren slår til)

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg veldig heldig her jeg bor i ei betong/murblokk i sentrum av Trondheim, jeg har aldri fått en eneste klage på lyd. Det skal sies at det siste året har det ikke bodd noen over meg (jeg bor i tillegg i 1. etg), og han over gangen er en sjømann/fisker som bare er innom 1 uke hver andre måned. Når han er hjemme fester han til langt på natt (bare helg) :P Jeg hører kanskje noen lyder gjennom veggen, men ingenting å si fra om.

Jentene som har flyttet inn over meg digger å løpe i trappa og hyle hver tors/fre/lør-natt rundt 03-0330. Men det er jo bare moro, gir en påminner om at det er på tide å legge seg. De liker tydeligvis også å feste, fordi vi hører (såvidt) snakking og litt musikk i helgene.

Så over til meg, jeg har et B&W-oppsett (CM9) og en fin liten sub (DD18) som jeg testet til bristepunktet her en dag. Jeg har en kamerat i fjerde (tre etasjer opp altså) som mente han hørte ei vaskemaskin som sto på. Når jeg ser film kjører jeg på MV -15, masse lyd, eksplosjoner, skyting, hele pakka, MEN det er selvsagt til et nogenlunde "riktig" tidspunkt (ikke man-tors, ikke etter 22, gjerne hvis jeg hører det er fest i andre eller over gangen).

Som konklusjon, man kan være heldig og uheldig med naboene man får utdelt. Man kan også være heldig/uheldig med spredning av lyd gjennom veggene, samt toleransen til naboene du bor med. Jeg spiller litt musikk (MV -30 cirka), og ser 1-2 filmer annenhver uke. Resten av tida bruker jeg headset. Det er kanskje derfor jeg kan dra på og ikke få klager?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Føler meg veldig heldig her jeg bor i ei betong/murblokk i sentrum av Trondheim, jeg har aldri fått en eneste klage på lyd. Det skal sies at det siste året har det ikke bodd noen over meg (jeg bor i tillegg i 1. etg), og han over gangen er en sjømann/fisker som bare er innom 1 uke hver andre måned. Når han er hjemme fester han til langt på natt (bare helg) :P Jeg hører kanskje noen lyder gjennom veggen, men ingenting å si fra om.

Jentene som har flyttet inn over meg digger å løpe i trappa og hyle hver tors/fre/lør-natt rundt 03-0330. Men det er jo bare moro, gir en påminner om at det er på tide å legge seg. De liker tydeligvis også å feste, fordi vi hører (såvidt) snakking og litt musikk i helgene.

Så over til meg, jeg har et B&W-oppsett (CM9) og en fin liten sub (DD18) som jeg testet til bristepunktet her en dag. Jeg har en kamerat i fjerde (tre etasjer opp altså) som mente han hørte ei vaskemaskin som sto på. Når jeg ser film kjører jeg på MV -15, masse lyd, eksplosjoner, skyting, hele pakka, MEN det er selvsagt til et nogenlunde "riktig" tidspunkt (ikke man-tors, ikke etter 22, gjerne hvis jeg hører det er fest i andre eller over gangen).

Som konklusjon, man kan være heldig og uheldig med naboene man får utdelt. Man kan også være heldig/uheldig med spredning av lyd gjennom veggene, samt toleransen til naboene du bor med. Jeg spiller litt musikk (MV -30 cirka), og ser 1-2 filmer annenhver uke. Resten av tida bruker jeg headset. Det er kanskje derfor jeg kan dra på og ikke få klager?
    Du sier du bruker headset, og har sett tidligere i denne tråden at dere anbefaler headset. Men etter min erfaring så er ikke headset like morsomt å høre på musikk fra? Har ikke brukt så svært dyre headset heller da, men hva slags pris må jeg opp i ca på headsettet? Og hva slags utstyr burde jeg kombinere det med for best mulig lyd? Ser Hifiklubben har rørførsterker til headset, er dette å anbefale? Liker at det skal "trøkke til" med god bass og slå hardt. Dynamisk. Men skal låte pent og luftig også. Er det noe spesielle headset dere vil anbefale? Mulig jeg må starte en egen tråd til dette. Men det er jo innenfor trådsstarters tema.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er headfi aldri en erstatter for hifi, jeg bruker bare headset når jeg f.eks. sitter ved pcen, bruker skype eller spiller etc. Skal jeg høre på musikk, må det nok bli på anlegget Men jeg jobber ganske mye og har ikke all verden med tid, så derfor blir det mest i helgene.

MEN.. Jeg har vurdert å kjøpe et bedre headset for filmtitting (solo) på natta. Skal si fra om jeg tester det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Veldig usikker på hva jeg har "lov" til. Er jo redd de ringer politiet hvis jeg ikke demper meg når de kommer.

Altså d er jo ikke farlig å få politiet på døra da, de tar jo ikke anlegget ditt eller gir deg bot første gangen. Jeg ville bare spilt videre så lenge du mener du tar hensyn og HVIS politiet kommer så ber du de inn på en prøvelytt og spør de rett ut om dette strengt tatt er noe å få politiet til å komme for.

Jeg gjorde jo dette og har ikke hørt ett pip fra politiet etter d, de fant ut at d var heller han naboen min som hadde feil oppfatning av hva "bråk" er istedenfor at de syns jeg laga for mye støy.

Så bare spill ivei, sansynligvis får du aldri politiet på døra uansett, og hvis de kommer så får de høre selv at d ikke akkurat er snakk om noe partyvolum men heller kosemusikk som må tolereres på dagtid:wink:

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Så bare spill ivei, sansynligvis får du aldri politiet på døra uansett, og hvis de kommer så får de høre selv at d ikke akkurat er snakk om noe partyvolum men heller kosemusikk som må tolereres på dagtid:wink:
    Det er ikke gitt at naboer og politi er uenige om definisjonen av kosemusikk, bare fordi du har en egen historie å fortelle. Hvis man fortsetter å "spille i vei" og politiet likevel ikke skulle komme tilbake, trenger ikke det å bety at naboer overdriver og at man ikke forårsaker lidelse. Ta hensyn til andre, først og fremst. Man bør kompromisse egne behov sålenge man bor vegg i vegg med andre. Ellers blir det på sikt bare fortvilelse som resulterer i bråk, vold og kaos.

La meg også sitere:
    Her synes Magnus selv helt åpenbart at musikken er for høy. Men lysten til å innrette seg etter naboer og medmennesker finnes ikke i særlig stor grad. Derav fortvilelse fra alle berørte parter.

@Magnus55:
    Du mener at hodetelefoner ikke er like morsomt. Nei, det får så være. Er ikke hensikten å kunne spille høyt uten å forstyrre omgivelsene?

Eller er en viktig del av moroa å la andre høre lydtrykk og effekter? Det gjøres vel for å markere revir, for jenter gjør vanligvis ikke sånt. Vise hvem som bestemmer i blokka, liksom. Kjenne adrenalinet bruse når de andre geitebukkene skjelve av frykt når geviret ditt treffer veggen, liksom.

Jeg synes oppriktig talt at det kun er marginale forskjeller på hodetelefoner og høytalere. Riktignok omringes man annerledes av lyden fra høytalere, men lydtrykk og definisjon klarer få anlegg å matche, dersom man satser på noe bedre enn postordrekvister beregnet til PC. Dessuten har det med vaner å gjøre, tror jeg.
    Selv har jeg Sennheiser. Husker ikke modellnummer nå, men de kostet vel rundt 1500,- De byr på god lydkvalitet og masse moro uansett volum omtrent.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære

La meg også sitere:
    Her synes Magnus selv helt åpenbart at musikken er for høy. Men lysten til å innrette seg etter naboer og medmennesker finnes ikke i særlig stor grad. Derav fortvilelse fra alle berørte parter.

@Magnus55:
    Du mener at hodetelefoner ikke er like morsomt. Nei, det får så være. Er ikke hensikten å kunne spille høyt uten å forstyrre omgivelsene?
    Vil gjerne unngå konflikter med naboer. Og ja volumet kan til tider være temmelig voldsomt. Men det skjer KUN de gangene jeg vet at de er borte. Har ikke vært så altfor høyt de gangene de har dukket opp på døra. Har mest med "henne", altså nabo kona og gjøre. Hun tåler ikke at man kan høre naboene i det hele tatt gjennom veggen. Vet veldig godt at det ikke er så altfor ille inne hos dem. Moren min tok seg turen inn til dem for å høre. Da skrudde jeg opp for full rulle, og hun kom tilbake og sa hun bare hørte en svak dunke lyd. Hun måtte høre etter for å merke det.

Hadde håpet hensikten med headsett var å få bra, nærmest mulig tilsvarende god lyd som i hifi anlegget. Så jeg ikke trenger å plage naboene med høyttalere som dunker og slår. Adrenalinet er jo gøy, og jeg kommer jo til å ha høyttalere som kan gi med det kicket når de er borte på ferie osv. Men ellers så er jeg åpen for headsett om det kan gi like bra lydkvalitet som vanlig hifi høyttalere.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke gitt at naboer og politi er uenige om definisjonen av kosemusikk, bare fordi du har en egen historie å fortelle. Hvis man fortsetter å "spille i vei" og politiet likevel ikke skulle komme tilbake, trenger ikke det å bety at naboer overdriver og at man ikke forårsaker lidelse. Ta hensyn til andre, først og fremst. Man bør kompromisse egne behov sålenge man bor vegg i vegg med andre. Ellers blir det på sikt bare fortvilelse som resulterer i bråk, vold og kaos.

La meg også sitere:

@Magnus55:

Eller er en viktig del av moroa å la andre høre lydtrykk og effekter? Det gjøres vel for å markere revir, for jenter gjør vanligvis ikke sånt. Vise hvem som bestemmer i blokka, liksom. Kjenne adrenalinet bruse når de andre geitebukkene skjelve av frykt når geviret ditt treffer veggen, liksom.

Jeg synes oppriktig talt at det kun er marginale forskjeller på hodetelefoner og høytalere. Riktignok omringes man annerledes av lyden fra høytalere, men lydtrykk og definisjon klarer få anlegg å matche, dersom man satser på noe bedre enn postordrekvister beregnet til PC. Dessuten har det med vaner å gjøre, tror jeg.
    Selv har jeg Sennheiser. Husker ikke modellnummer nå, men de kostet vel rundt 1500,- De byr på god lydkvalitet og masse moro uansett volum omtrent.

Man forplikter seg jo til å ta hensyn til andre, når man flytter inn i blokk etc.. Men alt innenfor rimelighetens grenser.. Vanlig folkeskikk med andre ord..
    Samtidig bør man forstå, om man flytter inn i en blokk f.eks, så kommer man til å høre naboen fra tid til annen..
    Man må regne med å høre hverandre når man bor i en blokk..
    Men igjen alt innenfor rimelighetens grenser!

Om Klipsch....i love it spiller så lavt som han sier, altså innefor rimelighetens grenser.. Hadde jeg bedt naboen dratt til f...., og oppfordra han til å ringe politiet!
    Noen folk er bare vannvittig vanskelige!
    Har opplevd det selv..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82

Om Klipsch....i love it spiller så lavt som han sier, altså innefor rimelighetens grenser.. Hadde jeg bedt naboen dratt til f...., og oppfordra han til å ringe politiet!
    Noen folk er bare vannvittig vanskelige!
    Har opplevd det selv..
    Du skal ikke ber nabo ringe politiet, da får jo du bot for ordensforstyrrelse..

Nabokjerringer med type er de værste!!

De føler seg trygge nok til å klage og klage og klage fordi de har type.
    Det de egentlig klager over er at de vil ha eget hus. Der ingen lyder forstyrrer de..

Sykt markeringsbehov slike har, hadde ei nabokjerring som klikket mentalt for at jeg spilte litt musikk mitt på dagen i helgen.

Hun fikk seg heldigvis hus tilslutt, ble et eget begrep ut av det.

"Hus-sjuk kjerring"

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @danke:
    Man kan like godt bare konkludere med at det føles unaturlig å leve så tett på andre mennesker.
    ;)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vibrasjonene skapt mekanisk ved at selve subwooferen beveger på seg kan man vel muligens klare å hindre ved f.eks. å bygge en kasse fylt med sand hvor man plassere sub'en. Kanskje i tillegg plassere sandkassen oppå noe mykere materiale/materiale som ikke svinger i samme frekvensområde.

Men alt i alt så er det jo å flytte luft som er primæroppgaven, og da hjelper det ikke så mye uansett hvor og hvordan man plasserer den, vibrasjoner og lyd blir det uansett.

Det beste tipset er nok å holde det litt moderat, men såklart er det lov å ha litt trykk på dagen og før det blir alt for sent. Personlig mener jeg at man selv og andre også bør være såpass imøtekommende at litt lyd er lov. Jeg har i alle fall ikke noe imot at noen får lov å nyte litt musikk eller se en film. Har jeg noe viktig jeg må lese eller gjøre av skolearbeid så er uansett skolen den beste plassen å få slikt unnagjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjørte subben ganke høyt i dag på noe dubstep og da falt grytene på kjøkkenet ned i bakken osv. Ville bare testa hva denne bad boyen kunne gjøre for noe
    Hadde sub volumet bare på 50%

Så også Despicable Me, og da var d et par scener som ristet ganke heftig

Var kult og teste subben ganske hardt, mens de andre var på skole/jobb. Var "syk" i dag bare så jeg kunne teste den litt mer :twisted:

Hvordan får du forresten sånn heftig bass at håret vibrerer ut av kontroll? Har sett noen i USA som har sånn syke biler og når de spiller på max flakser håret overalt. Kan du få slike subber i kasse versjon til og ha i hus? Hva må til for og få så mye bass kraft i hus?

Se video

YouTube - INSANE LOUD CAR AUDIO! SMD Greatest hits 1 - MAJOR BASS!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @danke:
    Man kan like godt bare konkludere med at det føles unaturlig å leve så tett på andre mennesker.
    Nei.

Som jeg også nevnte tidligere, forøvrig ganske mange andre også. Spill om dagen, og ta det litt roligere sent på kveld. Da er det kanskje folk som vil sove etc.

Er det i det hele tatt noe å spørre om? Med mindre man er autist er problemet helt innlysende.
    Dersom man har planer om å fungere sosialt resten av livet (avhengig av hvor gammel man ønsker å bli) er det en god start å ta hensyn. Det er utelukkende ens eget ansvar. Å tøye strikken for hva som er akseptabelt og leke overrasket når grensen forlengst er nådd, er ikke OK.
    Hvor mange prosent som ifølge noen er på jobb endrer ikke på dette.
    Jeg fungerer tydeligvis ikke sosialt pga jeg spiller høy musikk, om dagene.... Heller ingen studenter som fungerer sosialt, pga de spiller musikk før de går ut om helgene. Det går nok heidundas med hele landet...

Ingen som har sagt noe om å spille overrasket når noe skjer heller. De fleste husker at de har spilt musikk, sett film. Dersom flesteparten er på jobb mellom 8 og 4 så vil jo det være et tidspunkt som er bedre å spille høyere på, enn når alle er hjemme. Det håper jeg du forstår. Hvis du skal spille musikk slik at 1 "kan høre", eller 20 "kan høre". Hva velger du ?

Når man bor i blokk så bør man være klar på at det blir støy fra andre. Og jeg er ikke autist dersom jeg ikke har snakket med naboene. Hvordan kan jeg vite døgnrytmen til naboene dersom jeg ikke snakker med dem? Jeg kan ikke lese tanker. Dersom man prater med naboene og de sier slik: bla bla høy muskk xx.dato, skru ned neste gang bla bla bla.

Man flytter ikke til en blokk for å ha det helt stille rundt seg. Det er helt umulig. Da bor du feil sted. Det å bo i blokk og høre musikk fra andre leiligheter ser jeg på som et sunnhetstegn. Dersom alt er dødt med ca 20+ mennesker rundt er ikke så "sunt". Det sier seg selv at dersom det bor en som ikke "tåler støy" i leilighetskomplekset så vil det bli mye klager. Gjør det beste ut av naboene du få tildelt(Noen som nevnte det). Jeg hadde drete hardt i om jeg hadde fått en nabo som spillte satan musikk om dagene- 7 dager i uken.

Nabovarsel de helgene du skal spille lengre. vors, fest etc. Helst 1 uke før ++
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har allerede svart på dette innlegget. Du er forstått.

Forresten har ingen sagt at det skal være musestille. Man må da ha lov til å lage lyder, og det er normalt å høre på musikk og se film.
    Noen ganger er det likevel vanskelig å ha på morovolum uten å forstyrre. Grensen for støy i en blokk går lavere enn hva vi lydglade ønsker.

Klages det på moderat eller lavt lyttenivå, derimot, da er det et anliggende mellom partene og styret. Jeg synes oppriktig synd på alle involverte. Det er ikke hyggelig å bo vegg i vegg med en som spiller musikk hvis man er overfølsom for lyder eller bare er psykisk syk, ikke mer enn det er moro å være nabo til en som klager for den minste ting.

Uansett angår førsteinnlegget ikke normalt lyttenivå, og det er med det som utgangspunkt jeg svarer.

Dessuten føler jeg at poenget med autismekommentaren ble misforstått. Jeg hadde såklart til hensikt å mene at det føles unødvendig å spørre om hva problemet er etter at man bevisst har spilt høyt. For det er hva du opprinnelig ga uttrykk for.

Men vi bør ikke gjøre dette til en endeløs kverulanttråd. Ellers er ikke vi bedre enn tullinger som krangler skamløst og høylytt på grunn av litt støy. La oss avslutte her, vitende om at vi i bunn og grunn er noenlunde enige (tror jeg).

Personlig synes jeg det er koselig at naboer bruker stereo og surround. Om det dunker litt er bare bra. Subwoofere som ikke brukes blir støle. Satanmusikk er snadder. Kristen, jødisk og arabisk musikk, derimot, da hadde jeg ringt politiet.
    :-)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde seriøst vurdert å flytta bare for å komme unna slike folk som klager på den misnte ting.
    Nå bor jeg i enebolig og kan spille som jeg vil*(unntatt når frua er hjemme da.....blir vel nesten det samme som en klagete nabo )
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har allerede svart på dette innlegget. Du er forstått.

Forresten har ingen sagt at det skal være musestille. Man må da ha lov til å lage lyder, og det er normalt å høre på musikk og se film.
    Noen ganger er det likevel vanskelig å ha på morovolum uten å forstyrre. Grensen for støy i en blokk går lavere enn hva vi lydglade ønsker.

Klages det på moderat eller lavt lyttenivå, derimot, da er det et anliggende mellom partene og styret. Jeg synes oppriktig synd på alle involverte. Det er ikke hyggelig å bo vegg i vegg med en som spiller musikk hvis man er overfølsom for lyder eller bare er psykisk syk, ikke mer enn det er moro å være nabo til en som klager for den minste ting.

Uansett angår førsteinnlegget ikke normalt lyttenivå, og det er med det som utgangspunkt jeg svarer.

Dessuten føler jeg at poenget med autismekommentaren ble misforstått. Jeg hadde såklart til hensikt å mene at det føles unødvendig å spørre om hva problemet er etter at man bevisst har spilt høyt. For det er hva du opprinnelig ga uttrykk for.

Men vi bør ikke gjøre dette til en endeløs kverulanttråd. Ellers er ikke vi bedre enn tullinger som krangler skamløst og høylytt på grunn av litt støy. La oss avslutte her, vitende om at vi i bunn og grunn er noenlunde enige (tror jeg).

Personlig synes jeg det er koselig at naboer bruker stereo og surround. Om det dunker litt er bare bra. Subwoofere som ikke brukes blir støle. Satanmusikk er snadder. Kristen, jødisk og arabisk musikk, derimot, da hadde jeg ringt politiet.
    :-)
    Ja, vi er nok enige. Tror jeg missforstod det med autisme. Bedre å snakke med naboen før, enn å motta klage, så snakke. Dersom du vet det er en som f.eks jobber nattevakt, så kan det være greit å ta det litt rolig når vedkommende sover...

Vi lydofile passer nok ikke så godt i blokk.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    kjørte subben ganke høyt i dag på noe dubstep og da falt grytene på kjøkkenet ned i bakken osv. Ville bare testa hva denne bad boyen kunne gjøre for noe
    Hadde sub volumet bare på 50%

Så også Despicable Me, og da var d et par scener som ristet ganke heftig

Var kult og teste subben ganske hardt, mens de andre var på skole/jobb. Var "syk" i dag bare så jeg kunne teste den litt mer :twisted:

Hvordan får du forresten sånn heftig bass at håret vibrerer ut av kontroll? Har sett noen i USA som har sånn syke biler og når de spiller på max flakser håret overalt. Kan du få slike subber i kasse versjon til og ha i hus? Hva må til for og få så mye bass kraft i hus?

Se video

YouTube - INSANE LOUD CAR AUDIO! SMD Greatest hits 1 - MAJOR BASS!
    Har sett masse av disse videoene. Grunnen til at håret flyr til alle kanter er fordi det er ut av vinduet eller rett fra en bassport. Altså lufta presser seg mer sammen og blir sterkere. Dette går ikke hjemme med mindre du ligger på gulvet foran bassporten på subben. Det vil bli noe sånt som i denne videoen jeg la ut på youtube for en god stund tilbake YouTube - XTZ 99 W10.16 vs Candles

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Etter jeg fikk sotte opp min 15 tommers sub på mitt 20 KVM rom får jeg en del klager siden jeg bor på kollektiv og det er veldig lytt. Naboene blir lite glade når det brøles inn med 500 watt drum'n bass på morgenen.

Hvordan kan man unngå naboklager, har batt subben i 1 dag og får alrede nå stygge blikk av de andre når jeg ser på Star Wars eller spiller Pendulum og den gamle kåken rister så glassene på kjøkkenet skriker.

Hva gjør dere med store subber for og unngå klager?

Har sotte den oppå sånne spisse knåtter men det hjelper ikke noe særlig
    Du bor i kollektiv man, vær grei, selg den!

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •