Subwoofers VS Nabo klager! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 134
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av filmnerd
    lag deg bodyshaker i stedet, har selv puttet en 15" under senga for litt ekstra drahjelp til satelittene, funker upåklagelig: jeg hopper og rister mens jeg ser film, og ingen klager tar 20min å montere og koster deg ikke mer enn et par lapper.
    Helt klart å anbefale! Eller +1 på forumspråket ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen "tar for lett" på andres støyplager, kan de gjerne lese her:
    2. Støy -Miljøhåndboken
    og her: (vibrasjoner)
    3. Vibrasjoner -Miljøhåndboken
    Støy kan ødelegge helse (det er ikke tull)

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om du spiller innenfor rimelige tider så er det bare å peise på. Ingenting å klage på. Det er jo tross alt ditt hjem også, å di må faktisk strekke seg etter dine behov også å ikke bare sine egne.
    '
    Dust!

Jeg bor i leilighet og om naboen min hadde guffet på med musikk skikkelig høyt når jeg sitter å leser, så hadde jeg sparka inn døra hans! Fin måte å bli populær på vet jeg! Der hvor jeg bor så blir man KASTET UT om man bråker.

Til TS: Det sier seg jo selv hva du skal gjøre, skru av/ned suben. Eller flytt.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lag deg bodyshaker i stedet, har selv puttet en 15" under senga for litt ekstra drahjelp til satelittene, funker upåklagelig: jeg hopper og rister mens jeg ser film, og ingen klager:) tar 20min å montere og koster deg ikke mer enn et par lapper.
    Alternativt gode hodetelefoner pluss rumperister. Party hele døgnet, og bare du vet det!
    :-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    '
    Dust!

Jeg bor i leilighet og om naboen min hadde guffet på med musikk skikkelig høyt når jeg sitter å leser, så hadde jeg sparka inn døra hans! Fin måte å bli populær på vet jeg! Der hvor jeg bor så blir man KASTET UT om man bråker.

Til TS: Det sier seg jo selv hva du skal gjøre, skru av/ned suben. Eller flytt.
    Håper det ikke bor så mange fra avforum der da Jeg ser ikke noe problem i å spille høyt på dagstid. Dersom man får en klage så er det bare å ta kontakt med de som har gitt klagen, og spurt hva som er gale. Ca 90% av nordmenn er jo faktisk på jobb da.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Etter jeg fikk sotte opp min 15 tommers sub på mitt 20 KVM rom får jeg en del klager siden jeg bor på kollektiv og det er veldig lytt. Naboene blir lite glade når det brøles inn med 500 watt drum'n bass på morgenen.

Hvordan kan man unngå naboklager, har batt subben i 1 dag og får alrede nå stygge blikk av de andre når jeg ser på Star Wars eller spiller Pendulum og den gamle kåken rister så glassene på kjøkkenet skriker.

Hva gjør dere med store subber for og unngå klager?

Har sotte den oppå sånne spisse knåtter men det hjelper ikke noe særlig
    Det er vanlig folkeskikk å ikke spille med SUB sent på kveld eller morgen... Skal jeg se skikkelig ristefilm så ser jeg den mellom kl1600 og 2300 det er helt vanlig sunn folkeskikk.

Etter dette har jeg kun på lav musikk ol.. eller bruker øreklokker.
    Bråk og støy skal man spare til en sjelden gang man har fest.
    Da er det greit å si ifra til naboene på forhånd.

Følger du disse enkle reglene så skulle alt være i skjønneste orden..
    Må skjønne det at du ikke kan ha full sub på morran.. Da bør du isåfall skru ned lyden om maratonet har tatt så mange timer... 8)

Du har sett Starwars før, så du vet hvordan bassen høres ut lol....

Hender naboene her har fest 2døgn i strekk også, det synes jeg er kjempefint for da kan jeg ta en fest eller spille en film høyt engang i mellom selv. Jeg klager aldri, jeg sover når jeg er trøtt uansett..

Men aldri full lyd med film og sub etter 2300, om ingen andre er hjemme er det sef helt greit, men man må lære seg til å bli voksen nok til å ta hensyn når man bor vegg i vegg med andre folk...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og orjentere seg litt hvor høyt man kan spille...

Sette på en spessiel låt med bra bass og mye lyd.
    Gå rundt til de som bor vegg i vegg og høre/spørre om det er for høyt ?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Håper det ikke bor så mange fra avforum der da Jeg ser ikke noe problem i å spille høyt på dagstid. Dersom man får en klage så er det bare å ta kontakt med de som har gitt klagen, og spurt hva som er gale. Ca 90% av nordmenn er jo faktisk på jobb da.
    Er det i det hele tatt noe å spørre om? Med mindre man er autist er problemet helt innlysende.
    Dersom man har planer om å fungere sosialt resten av livet (avhengig av hvor gammel man ønsker å bli) er det en god start å ta hensyn. Det er utelukkende ens eget ansvar. Å tøye strikken for hva som er akseptabelt og leke overrasket når grensen forlengst er nådd, er ikke OK.
    Hvor mange prosent som ifølge noen er på jobb endrer ikke på dette.

Dessuten er det kanskje de få som ikke er på jobb som man bør ta ekstra hensyn til. Kanskje jobber de natten, kanskje er de sykmeldt, kanskje er de trygdet. Annerledes døgnrytme og kroppslige eller psykiske problemer må det tas ekstra hensyn til.

Forøvrig skal trådstarter forsvares litt her. Jeg synes han får ufortjent mye pepper. Direkte og indirekte, av meg og av andre. Han etterlyser råd, ikke støtte til å fortsatt "plage" sine naboer.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hva med og orjentere seg litt hvor høyt man kan spille...

Sette på en spessiel låt med bra bass og mye lyd.
    Gå rundt til de som bor vegg i vegg og høre/spørre om det er for høyt ?
    Veldig lurt. Da vil man dessuten vise naboene at man ikke er fullstendig respektløs. Det vil i sin tur føre til at de aksepterer litt mer.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Er det i det hele tatt noe å spørre om? Med mindre man er autist er problemet helt innlysende.
    Dersom man har planer om å fungere sosialt resten av livet (avhengig av hvor gammel man ønsker å bli) er det en god start å ta hensyn. Det er utelukkende ens eget ansvar. Å tøye strikken for hva som er akseptabelt og leke overrasket når grensen forlengst er nådd, er ikke OK.
    Hvor mange prosent som ifølge noen er på jobb endrer ikke på dette.

Dessuten er det kanskje de få som ikke er på jobb som man bør ta ekstra hensyn til. Kanskje jobber de natten, kanskje er de sykmeldt, kanskje er de trygdet. Annerledes døgnrytme og kroppslige eller psykiske problemer må det tas ekstra hensyn til.

Forøvrig skal trådstarter forsvares litt her. Jeg synes han får ufortjent mye pepper. Direkte og indirekte, av meg og av andre. Han etterlyser råd, ikke støtte til å fortsatt "plage" sine naboer.

Ble skrevet litt feil, men poenget var å ha kommunikasjon med de rundt det. Dersom du kjenner naboen din og vet at vedkommende faktisk jobber natt etc. Dette klarer du ikke uten kommunikasjon eller dersom du "trakker i salaten".
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i betongblokk og har litt av samme "problem". Men jeg prøver å begrense meg litt pleier å holde meg til 09.00-21.00.før å etter disse tidene så skrur jeg som regel av " the subs ". MEN 15" sub på 20kvm er jo LITT overkill da, så jeg kan godt skjønne at naboene ikke liker det.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et per Beyerdynamic 770 PRO så de fungere bra, men er så kjipt når eg akkurat har fått meg sub så kan de ikke gratulere en gang bare klage. Trodde kanskje det endelig skulle gjøre meg populær men tvert imot...

Tror jeg skal prøve og få huseier på min side, nå er det 7 VS 1 :cry:
    Du trodde du skulle bli populær ved å kjøpe en 15" sub i et bokollektiv? Jeg tror du bør tenke deg godt om og sette deg inn i de andres situasjon.... Hodetelefoner og en rumperister er nok løsningen her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan kan du forresten måle hvor dypt subben din spiller? Står min spiller ned til 22 hertz, men ville gjerne testet det

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan kan du forresten måle hvor dypt subben din spiller? Står min spiller ned til 22 hertz, men ville gjerne testet det
    sinustoner og dB måler

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skaff den en dB måler, og last ned REW eller sinustoner, sett på en sinustone på feks 22hz og mål hvor høyt den spiller på den frekvensen.

På rew kan du bare plotte inn hvilken frekvens du vil høre på, kan du jo gå lavere og lavere fra 22hz og se hvordan måleren beveger seg nedover, eller du kan bare kjøre et sinusweip og måle.

Men syns den første metoden er litt morsomere, hører du mye mer konkret hvordan en gitt frekvens høres ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    skaff den en dB måler, og last ned REW eller sinustoner, sett på en sinustone på feks 22hz og mål hvor høyt den spiller på den frekvensen.

På rew kan du bare plotte inn hvilken frekvens du vil høre på, kan du jo gå lavere og lavere fra 22hz og se hvordan måleren beveger seg nedover, eller du kan bare kjøre et sinusweip og måle.

Men syns den første metoden er litt morsomere, hører du mye mer konkret hvordan en gitt frekvens høres ut
    testa den nå og syntes den er så og si stille på alt under 30 hertz, men elemnetet beveger seg, betyr d at jeg bare ikke kan høre så lavt?

Fungere SPL meteret uten mic? virker sånn her hvertfall

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungere SPL meteret uten mic? virker sånn her hvertfall
    I REW? Nix. du må ha en kalibrert mic (db måler) for å måle lydstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    I REW? Nix. du må ha en kalibrert mic (db måler) for å måle lydstyrke.
    Okay, den gikk hvertfall oppover når eg stilte på volumet

Når eg skrur ganke høyt opp kan eg høre subben ned til ca 25 hertz, elemnetet beveger seg til og med op 10 hertz, kan den spille så lavt eller hva er greia?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

lag deg bodyshaker i stedet, har selv puttet en 15" under senga for litt ekstra drahjelp til satelittene, funker upåklagelig: jeg hopper og rister mens jeg ser film, og ingen klager tar 20min å montere og koster deg ikke mer enn et par lapper.
    Også er det no skikkelig bullcrap med juksebass som ikke er fysisk på samme viset.....

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når eg skrur ganke høyt opp kan eg høre subben ned til ca 25 hertz, elemnetet beveger seg til og med op 10 hertz, kan den spille så lavt eller hva er greia?
    Prøv å beveg deg rundt i rommet, du vil da kanskje finne steder der du har bedre output. Snu på flisa - sett subben i lytteposisjon og gå rundt i rommet for å høre hvor lyden er best - sett subben der.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •