Dali lektor8 eller Patos Lyric502?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali lektor8 eller Patos Lyric502?

Jeg skal ha meg nye høytalere, men er veldig usikker på hvilke høytalere jeg vil ha.
    Forsterkeren jeg har er en NAD c375..
    - Vil denne kunne jobbe bra sammen med Patos sine, eller er det en dårlig match?

Jeg har hørt Dali lektor8 og concept 8 hos HiFi klubben, og likte lektor godt.
    Patos sine Lyric 502 har jeg ikke fått hørt enda siden forhandler var utsolgt, men jeg har fått et veldig gunstig tilbud på disse, men det sprenger fremdeles budsjettet litt..

Jeg hører på alt fra pop, rock og mer raffinerte klassiske toner.
    Twisten er at de må også fungere som gode party høytalere, særlig på store hagefester og pool parties.
    Lektor 8 skal vist klare dette veldig bra, patos sine har jeg som sagt ikke hørt enda..

Jeg trenger litt hjelp!!
    Prisen er ikke relevant i denne sammenhengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octavian
    Jeg skal ha meg nye høytalere, men er veldig usikker på hvilke høytalere jeg vil ha.
    Forsterkeren jeg har er en NAD c375..
    - Vil denne kunne jobbe bra sammen med Patos sine, eller er det en dårlig match?

Jeg har hørt Dali lektor8 og concept 8 hos HiFi klubben, og likte lektor godt.
    Patos sine Lyric 502 har jeg ikke fått hørt enda siden forhandler var utsolgt, men jeg har fått et veldig gunstig tilbud på disse, men det sprenger fremdeles budsjettet litt..

Jeg hører på alt fra pop, rock og mer raffinerte klassiske toner.
    Twisten er at de må også fungere som gode party høytalere, særlig på store hagefester og pool parties.
    Lektor 8 skal vist klare dette veldig bra, patos sine har jeg som sagt ikke hørt enda..

Jeg trenger litt hjelp!!
    Prisen er ikke relevant i denne sammenhengen.
    Patos Lyric 502 vil jeg hevde er i en helt annen klasse enn Dali Lektor 8. Jeg vil heller sammenligne Lektor 8 mot Basic 510. Lyric 502 er en vesentlig større høyttaler, 11 kilo tyngre og med høyere spesifiserte elementer. Lektor 8 oppgis ned til 38 Hz, mens Lyric 502 oppgis ned til 29 Hz. Lektor 8 er 6 ohm mens Lyric 502 er 4 Ohm, og er tyngre å drive. Men NAD'en din skal fint klare å dra dem sånn sett. Jeg ville absolutt gått for Lyric 502 i dette tilfellet. De er i stand til å kjøre i ringer rundt Lektor 8.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, dette ante meg pågående selgere til tross =)
    Da ser det ut til at det blir Patos, særlig siden srpanget blir så stort..

At forsterkern min vil klare det er greit, men vil den klare det bra?
    Ser det er flere på forumet som nevner at Patos ikke fungerer bra med nad, men det er kansje henvist til de mindre modellene?

- Jeg har forøverig avtalt en demo når de får inn nye på lager. Jeg tenkte da og ta med min egen forsterker, Hva er det jeg burde se etter for og avgjøre om forsterkeren min er egnet for jobben?

(særlig på høyere volum, hva er kjennetegn for at ting begynner og gå på margingene?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, dette ante meg pågående selgere til tross =)
    Da ser det ut til at det blir Patos, særlig siden srpanget blir så stort..

At forsterkern min vil klare det er greit, men vil den klare det bra?
    Ser det er flere på forumet som nevner at Patos ikke fungerer bra med nad, men det er kansje henvist til de mindre modellene?

- Jeg har forøverig avtalt en demo når de får inn nye på lager. Jeg tenkte da og ta med min egen forsterker, Hva er det jeg burde se etter for og avgjøre om forsterkeren min er egnet for jobben?

(særlig på høyere volum, hva er kjennetegn for at ting begynner og gå på margingene?)
    Jeg har ikke hørt akkurat din forsterker, men spesifikasjonene og min erfaring med NAD generelt tilsier at den vil drive dem helt utmerket. Vurder også Lyric 402 og 502 opp mot hverandre. Du vil bli overrasket over hvor mye bass 402 kan levere, mens 502 krever et stort rom for å få utfolde seg skikkelig.

Mine erfaringer etter at jeg byttet til kraftigere forsterker var at jeg opplevde forbedringer på et område jeg ikke trodde jeg hadde problemer med. Nemlig forsterkerns evne til å stoppe basselementene. En litt for svak forstker kan spille tøft og høyt nok, men bass-slagene flyter lett over i hverandre. En sterk nok forsterker oppleves raskere og mer kontant i bassen. Å oppleve "stillhet" mellom heftige basslag er forbeholdt de med nok kraftreserver. Denne forskjellen inntreffer lenge før man opplever klipping og andre forvrengninger.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg burde se etter for og avgjøre om forsterkeren min er egnet for jobben?
    Du burde HØRE, liker du lyden så gjør den jobben for deg
    Kjører selv Lyric 502 på NAD og synes det låter bra.
    Eg har NAD C372, forgjengeren til 375, men mener å ha lest at 375 ble ett stort skritt opp fra 372 så din låter nok endel bedre. Eg mener NAD oppsettet mitt gir en litt for lys diskant i toppen, men ikke alvorlig. Fikk prøvd Patosene på noe EAR utstyr (rør) og det låt herlig så det ligger absolutt potensiale i de.
    Men har som sagt ikke hørt de på din forsterker men tror de vil låte bra på den.
    Du får plenty med bass så anbefaler ett stort rom til de. STORE høytalerer.
    Hør selv, så kjøper du det som DU synes låter best, uavhengig av det som blir sagt her inne bare sørg for at du gir de forholdsvis like lytteforhold og forsterker selvfølgelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •