B&W CM8 or 703 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei igjenn!

Joda, det er sant. Vi har forskjellige preferanser og smak.
    Veldig kjekt med et forum som dette, der man kan dele meninger og få innspill og råd fra andre. Men til syvende og sist er det man selv som må ta avgjørelsen for hva man liker best. Er ikke lett med nytt oppsett, det er en jungel av gode produkter, forsterkere og høyttalere, og enda flere kombinasjoner. Også er det nyskjerrigheten på å prøve noe nytt!
    Halloen!!
    Jupp helt enig, sitter sjøl med mange tanker ka æ ska gjøre i neste trekk på effektforsterker sia da æ har funnet min høytaler inntill det eventuelt dukke opp en oppgradering av den.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Flay

Ser du har bestemt deg for B&W CM8 og Lyngdorf TDAI2200.
    Antar du da har hørt dette oppsettet, og du syntes det låt bra og var en god match?, hvilken musikk hører du hovedsaklig på?
    Hei Purolatino.

Ja JEg har hørt dette oppsettet og etter min smak var 2200 den best forsterker jeg hadde råd til.
    Høytaleren valg var mer vanskelig men jeg valgt CM8. På lav volume er disse høytaler bedre en konkurente jeg har hørt. Bassen er dypere en Dali for exemple på lav volume, og når man skru på volumen er CM8 klarere en for exemple Dali, men samtidlig er noe konkurent dypere i bassen på høyt volume.
    CM8 har også en hygelig størelse, prisen er snill, så jeg tror jeg har gjort en god valg.

Music jeg høre på, vel det er nesten alt som finnes:
    - Hip-Hop, R&B, Funk
    - Classic Rock, Rock
    - Vocal, opera, classic music
    - New age, Relaxing music
    - Pop, fransk "varieté"

Så det tok laaaang tid til å sammelinje høytalerene med en så stor bred music smak.

Jeg er glad jeg er ferdig med dette, og vente på min CM8 i spenner. (kommer på mandag med danskebåten).

Jeg krevt i "norsk" så godt jeg kun . . .

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    Hei Purolatino.

Ja JEg har hørt dette oppsettet og etter min smak var 2200 den best forsterker jeg hadde råd til.
    Høytaleren valg var mer vanskelig men jeg valgt CM8. På lav volume er disse høytaler bedre en konkurente jeg har hørt. Bassen er dypere en Dali for exemple på lav volume, og når man skru på volumen er CM8 klarere en for exemple Dali, men samtidlig er noe konkurent dypere i bassen på høyt volume.
    CM8 har også en hygelig størelse, prisen er snill, så jeg tror jeg har gjort en god valg.

Music jeg høre på, vel det er nesten alt som finnes:
    - Hip-Hop, R&B, Funk
    - Classic Rock, Rock
    - Vocal, opera, classic music
    - New age, Relaxing music
    - Pop, fransk "varieté"

Så det tok laaaang tid til å sammelinje høytalerene med en så stor bred music smak.

Jeg er glad jeg er ferdig med dette, og vente på min CM8 i spenner. (kommer på mandag med danskebåten).

Jeg krevt i "norsk" så godt jeg kun . . .
    Hei Flay

Tusen takk for tilbakemelding, og norsken din var mer enn god nok!
    Du hører på mye av det samme som meg ser det ut til, betryggende.
    Jeg har selv Lyngdorf forsterkeren, og er på utkikk etter høyttalere til denne, og B&W CM8 blir vurdert. Har vært litt redd for at Lyngdorf og B&W CM8 kan låte litt for "pent/nøytralt", kansje til og med "sterilt". Dette er jo mye smak og behag da, men kansje jeg faktisk burde gi kombinasjonen en sjanse.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en tur hos Hifi-klubben hvis du er i tvil.

Lyden er klar, men ja den kan høres kjedelig for noen, men det er sånn lyd jeg er etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at Cambridge er undervurdert her på forumet. Forsterkerne ser bra ut og høres enda bedre ut enn de ser ut. Jeg byttet Denon pma-2000ae mot 840e+w og har ikke sett tilbake siden

Jeg hørte på CM8 i dag, og jeg har hørt på CM7 der før, men ikke CM8, så jeg kan ikke hjelpe med akkurat den høyttalern. Det jeg kan si er at CM7 og 9 er sinnsykt gode på vokal (etter min smak). Jeg synes ikke de høres "sterilt" ut, jeg vil si at de høres detaljer ut Jeg hørte CM7 mot 684 før sommern, og jeg likte CM7 bedre. Musikken som jeg har testet ut med er forskjellige typer symfonisk metall.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Jeg synes at Cambridge er undervurdert her på forumet. Forsterkerne ser bra ut og høres enda bedre ut enn de ser ut. Jeg byttet Denon pma-2000ae mot 840e+w og har ikke sett tilbake siden

Jeg hørte på CM8 i dag, og jeg har hørt på CM7 der før, men ikke CM8, så jeg kan ikke hjelpe med akkurat den høyttalern. Det jeg kan si er at CM7 og 9 er sinnsykt gode på vokal (etter min smak). Jeg synes ikke de høres "sterilt" ut, jeg vil si at de høres detaljer ut Jeg hørte CM7 mot 684 før sommern, og jeg likte CM7 bedre. Musikken som jeg har testet ut med er forskjellige typer symfonisk metall.
    Hei

Jeg også er egentlig ikke i tvil om at B&W CM8 vil komme til sin rett med Cambridge 840A. Heller ikke jeg synes det låter "sterilt", jeg er av den oppfatningen av det låter "nøytralt og korrekt". Problemet mitt er egentlig at jeg har en Lyngdorf TDAI2200 forsterker og lurer på om denne kan være en god match med B&W CM8, eller om jeg skal se etter andre høyttalere som passer til denne forsterkeren. Alternativet er og kvitte seg med Lyngdorfen hvis jeg ikke finner noe som passer, da seiler kombinasjonen Cambridge & B&W CM8 opp som en sterk kandidat.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg også er egentlig ikke i tvil om at B&W CM8 vil komme til sin rett med Cambridge 840A. Heller ikke jeg synes det låter "sterilt", jeg er av den oppfatningen av det låter "nøytralt og korrekt". Problemet mitt er egentlig at jeg har en Lyngdorf TDAI2200 forsterker og lurer på om denne kan være en god match med B&W CM8, eller om jeg skal se etter andre høyttalere som passer til denne forsterkeren. Alternativet er og kvitte seg med Lyngdorfen hvis jeg ikke finner noe som passer, da seiler kombinasjonen Cambridge & B&W CM8 opp som en sterk kandidat.
    En kompis var hos meg idag, og var imponert over Lyngdorfen, så om du skul selge din til å kjøpe en Cambridge gi meg en lyd

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    En kompis var hos meg idag, og var imponert over Lyngdorfen, så om du skul selge din til å kjøpe en Cambridge gi meg en lyd
    Hei Flay

Skal gi en lyd hvis det blir aktuellt med salg. Hvilken utgave kjøpte du?, og hvilken utgave er kompisen din på utkikk etter?
    Min er standard utgaven i sort uten RoomPerfect, men med A/D innganger.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2200 og 2200 (uten RP begge).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Når det kommer en ny serie som tar over for en gammel pleier ikke den nye og være dårligere.
    Men... CM tok ikke over for 700-serien. CM var serien under 700-serien. Av årsaker vi sikkert aldri får vite helt sikkert, så tok man ut 700-serien av produksjon. 703 har etter min forståelse et bedre/dyrere kabinett (ikke firkantet som gir mindre stående bølger), tweeter on top som gir bedre dybdeperspektiv (i tillegg til bedre integrering av fasen), og kanskje ikke helt relevant, men elementene er litt dyrere enn for CM-serien (for tweeteren 130 USD vs 86 USD).

Priser: B&W Parts Retail Price List

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •