Problemer med Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Klipsch

Har fått et problem med klipshene mine etter jeg renoverte de litt. Jeg har bygd om på delefilteret og tatt de utseende messig. samtidig har jeg dempet hele kassen. Det er snakk om Klipsch KG 5,5 med 2x10".

Jeg mistenker at det er delefilteret som det er noe tull med, men det skal jo være helt greit. + og minus er på rett plass, og koblingskjemaene stemmer.

Jeg bygde om til Bi amping, da jeg har Rotel RB985 og Music Angel jeg hadde lyst å bruke på de. Diskanten virker supert, men elementene er det krøll med. Jeg måler omtrentlig 8 ohm på hvert av elementene, som er koblet parralelt. På selveste bananplugg-festet, måler jeg 2,8ohm!

Problemet er at de gir ikke noe trykk og lyd fra seg. Elementene har så vidt bevegelse også Tidligere har de spilt ganske bra på -18(NAD T744), men nå må jeg bunne forsterkene for å få nogen lunde lyd men intet trykk, og forsterkeren går i protect ved fuldt volum :neutral:

Kondensator Jantzen Z-Standard Cap fra dynabel er brukt i det nye delefilteret. Jeg jobber som elektrikerlærling, og ingen av lederene til komponentene er bortihverandre, ei heller dårlig kontakt.

Jeg begynner rett og slett å gi opp høytalerene, men dere er mitt siste håp

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På første bilde står diskant og resten i paralell. Du kan ikke hekte av en av dem å forvente at motstanden skal være lik på begge to.

Sett 10"erne i serie så får du ihvertfall doblet motstanden på den enden.
    Høres ut som du har satt noe i motfase, ta bilder så blir det enklere å se ann problemet.

Regner med du napper av polene på elementet når du måler der og at måling av motstand foregår med spenning av.?

Edit: hvis du har byttet kondensatorer og det er elektrolytter så er de direksjonelle, står de såfremt ifall rett vei? Er det IEC ansi eller DIN som tegner kondensatorer sånn? Vanligvis er det to rette strek og alternativt en pluss på en side. Den lille er kanskje ikke direksjonell, men B microfarad kan jo være så mangt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •