Spørsmål rundt høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål rundt høyttalere

Er sikkert mange tråder som inneholder informasjon om dette temaet, men prøver meg likevel på en ny tråd.

Spørsmål 1.
    Jeg har nå hengt opp min 55Ex500 i fin (lav) høyde over Beståhyllene fra IKEA. Det ble ikke store plassen mellom hyllene og TV-en og når jeg nå lager røropplegg for strøm og signalkabler så lurer på om det er noe problem å ha senterhøyttaler over Tv-en?

Spørsmål 2.
    Siden jeg har vegg til vegg(fyller ut all plass) hyller tenkte jeg at det var mulig å sage et hull til sub-en slik at den står på gulvet inne i hylla, men vil lyden bli ok selv om jeg lukker døren? (kona vil neppe godta hylle uten dør)

Spørsmål 3.
    Jeg ønsker å henge opp sidehøyttalere (og senter selvfølgelig) på veggen ved siden av Tv-en. Veggen er av gips. Bør jeg ha noe bak gipsen for å få festet høyttaler? (for å få bedre lyd,)

Spørsmål 4.
    Kjøpe Onkyo 608 på tilbud i januar. Er det noen høyttalere som kan anbefales til denne (5.1)(eller frarådes) Alt bortsett fra sub skal skrues fast i vegg så kan det ikke være for store saker. Pris kan være fra 4000-8000. (eller er det alt for lite?)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oysan
    Er sikkert mange tråder som inneholder informasjon om dette temaet, men prøver meg likevel på en ny tråd.

Spørsmål 1.
    Jeg har nå hengt opp min 55Ex500 i fin (lav) høyde over Beståhyllene fra IKEA. Det ble ikke store plassen mellom hyllene og TV-en og når jeg nå lager røropplegg for strøm og signalkabler så lurer på om det er noe problem å ha senterhøyttaler over Tv-en?

Spørsmål 2.
    Siden jeg har vegg til vegg(fyller ut all plass) hyller tenkte jeg at det var mulig å sage et hull til sub-en slik at den står på gulvet inne i hylla, men vil lyden bli ok selv om jeg lukker døren? (kona vil neppe godta hylle uten dør)

Spørsmål 3.
    Jeg ønsker å henge opp sidehøyttalere (og senter selvfølgelig) på veggen ved siden av Tv-en. Veggen er av gips. Bør jeg ha noe bak gipsen for å få festet høyttaler? (for å få bedre lyd,)

Spørsmål 4.
    Kjøpe Onkyo 608 på tilbud i januar. Er det noen høyttalere som kan anbefales til denne (5.1)(eller frarådes) Alt bortsett fra sub skal skrues fast i vegg så kan det ikke være for store saker. Pris kan være fra 4000-8000. (eller er det alt for lite?)
    1. Er ikke problem å ha senter over tvn, men det vil se litt dumt ut, hverftfall når du snakker om hvor kresen kjærringa er

2. Suben bør stå fritt, den kommer ikke til å låte bra når den er innestengt, hvertfall ikke i denne prisklassen, den trnger å flyte luft å det gjør den ikke inne i et skap. Pluss at døra kommer til å stå å riste/smelle å det kommer til å irritere. Men muligheten er jo å kunne åpne denne døren når den er ibruk, det løser jo litt av problemene så lenge bassportene er på framsiden!

3. Spørs sikkert litt hva du velger å bruke av HT, men som tidligere så i denne prisklassen tviler jeg. Men stabil vegg er alltid bra. Husk at du ikke han ha for tunge HT om du kun har gips.

4. Se litt på 2005 og 3005 til KEF. Dette er OVER din prisklasse, men nor som passer dine kriterier godt! Ellers så har du SVS som dem selger på Lsound som spiller som fa*n til prisen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hovedstuen vår har vi et foreldet anlegg(Sony). Subben er ikke så god, men vi bruker nevne løsning som du foreslår i spm2. Det rister, og du hører ikke subben, bare ulyder i form av alt som rister.

Spm3: Det finnes vel stendere eller lekter bak gipsen?? dunk litt lett i veggen for å lokalisere hvor de er.

Mye som passer til onkyoen. Se ut surround.no, hfk etc.

Soundbar kan jo kanskje være den beste løsningen???
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •