(-_-) Midgard Audio sine nye kinohøyttalere, nå med bilder - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 145
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Veldig spennende løsning med bl.a. to aktive forsterkerløsninger, Midgard, dette kan jo absolutt lukte fugl! Jeg tror personlig at denne type høyttalersystemer vil kunne bli veldig populære fremover, gjerne plassert bak en lydtransparent lerretsvegg. Blir veldig spennende å høre hva folk rapporterer av lytteinntrykk etter demo på disse!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Så ifølge ditt eget resonnement ER du faktisk en gud?
    Avgud, takk. Ifølge mitt eget utsagn er jeg følgelig klar over denne koblingen, ja.

Edit: Det var da maken på ad hominum, synes alle at centaurion home cinema er et godt navn? Greit at det høres greit nok ut, men det betyr noe ganske annet.

Dette var leiesoldater som slaktet ned folk for fote, er det dette jeg ubevisst vil identifisere meg med?

Å kalle seg midgard audio og smøre sammen tankegods på denne måten minner mest om noe helt annet.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg fryktelig lite om hva produktet heter. Det viktigste er jo hvordan det presterer.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navnet skjemmer ingen (unntatt Honda ***** kanskje) og om lyd og prestasjoner står i forhold til spec og pris burde dette være VELDIG interessant for mange hjemmekino entusiaster.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes dette virker veldig interesant ja.

Burde jo være mulig å få komplett kino for mellom 100-150k. Og det burde gi bra lydtrykk i allefall.

Geir Arne

Newcomer Midgard Audio sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Avgud, takk. Ifølge mitt eget utsagn er jeg følgelig klar over denne koblingen, ja.

Edit: Det var da maken på ad hominum, synes alle at centaurion home cinema er et godt navn? Greit at det høres greit nok ut, men det betyr noe ganske annet.

Dette var leiesoldater som slaktet ned folk for fote, er det dette jeg ubevisst vil identifisere meg med?

Å kalle seg midgard audio og smøre sammen tankegods på denne måten minner mest om noe helt annet.
    En centurion fra romertiden hadde omtrent samme rolle som en fenrik. En centurion i denne betydningen var proffesjonell, men det er også alle fenriker. Forøvrig henspeiler navnet ikke på selve rollen, men antallet soldater som var underlagt dette befalet. Centaur og Centur er forøvrig to ganske ulike ting. En centaur er en mytologisk figur med en halvt hest og halt menneske-kropp.

Centurion brukes også i en rekke andre sammenhenger. De som er interesserte kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Centurion_(disambiguation)

Ellers er det liten grunn til å mistenke de romerske centurionene for å ha vært spesielt mye mer barbariske en et visst krigerst folkeslag som seilte rundt i åpne trebåter og plyndret mens de trodde på amerikanske hifi-kabler.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midgard Audio
    Ellers er det liten grunn til å mistenke de romerske centurionene for å ha vært spesielt mye mer barbariske en et visst krigerst folkeslag som seilte rundt i åpne trebåter og plyndret mens de trodde på amerikanske hifi-kabler.
    Fleinsopp-mafian du tenker på? Som cruiset rundt med bling på båten og pimpet litt? Mine helter.

Geir Arne

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne vikinger med romere er som å sammenligne kabel A mot kablel b, tilbakestående, uten sammenligning forøvrig.

Det er ikke mengden barbari, eller forsvarligheten av denne for /eller ovenfor det ene eller andre forlkeslaget jeg stiller meg kritisk til, det er den stadige sammenligningen og jambyrdigelsen av ting som ikke har noe med hverandre å gjøre.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hva med Gallerne da ? ;-D hehehe

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig å se enda en "krangle-tråd" her på forumet. De har vi ikke nok av....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg forundrer meg litt over er at ikke en prototype av disse høyttalerne er ferdig, elementene er jo på plass og kasse designet er jo gjort. Når kan man vente å se en prototype?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg forundrer meg litt over, er at moderatorer på avforum til tider virker som de er ute etter å "ta" Midgard Audio.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det jeg forundrer meg litt over er at ikke en prototype av disse høyttalerne er ferdig, elementene er jo på plass og kasse designet er jo gjort. Når kan man vente å se en prototype?
    Hvis du bestiller et oppsett får du sikkert noen prototyper ganske fort.

Det var vel ingen prototyp av Gaia heller, men den viste seg å fungere bra. Har tro på den serien her, for alle oss som syntes inMiles kan virke som litt overkill og ikke liker å få sagmugg på hendene.

Det siste kreasjonen til Midgard (SRM) ga i allefall mersmak.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi føler vi har bygget tilstrekkelig med prototyper på denne serien. Vi bygger nå de første kassene for demobruk.

Hva Gaia angår bygde vi rimelig mange prototyper. Spesielt på hornene lagde vi flere titalls prototyper.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midgard Audio
    Vi føler vi har bygget tilstrekkelig med prototyper på denne serien. Vi bygger nå de første kassene for demobruk.

Hva Gaia angår bygde vi rimelig mange prototyper. Spesielt på hornene lagde vi flere titalls prototyper.
    Men det var vel ikke noe Gaia til salgs før den 1. ble laget og solgt? Sier ikke at det ikke ble testet forskjellige ting før den ble ferdig.

Uansett OT.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Men det var vel ikke noe Gaia til salgs før den 1. ble laget og solgt? Sier ikke at det ikke ble testet forskjellige ting før den ble ferdig.

Uansett OT.

Geir Arne
    Er vel litt forskjell på en høyttaler som er beregnet for de få da Gaia koster rundt en halv million og som det kun er laget et eksemplar av. Mot et system der stykk prisen er fra fjorten tusen og er beregnet for så og si alle grupper.

Jeg venter selv spent på å se og ikke minst kunne få høre dette systemet!! Denne typen system er det som vil være standard for de fleste hjemmekinoer i årene framover.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig at vi ikke postet bilder av prototypene og brukte dem i markedsføring osv. Vi avfotograferte dem ikke en gang. Noen av de ligger her fortsatt men mye ble kastet forrige sommer.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det jeg forundrer meg litt over, er at moderatorer på avforum til tider virker som de er ute etter å "ta" Midgard Audio.
    Her tar du nok feil. Vi er like nyskjerrige som alle andre på disse prosjektene, og de fleste av oss er svært interessert i å ha det morro med lyd og bilde.
    At det jobbes med å utvikle systemer som dette i vår egen bakgård er jo utrolig bra for markedet og hjemmekinomiljøet i norge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liten peiling på aktive høyttalere og sånn type høyttalere som diskuteres her. Så lurte på om dette er høyttalere som har bruksområde til annet enn bare film. Snakker vi mulighet til vanlig stereo oppsett? Eller vil dette være et dårligere alternativ til musikkformidlig? Tenker på til mindre rom, ala klipsch eller cerwin vega, bare bedre? Høres jo ut som gromme saker.
    Mulig jeg høres ut som den idioten her, men jeg må jo nesten bare spørre for å lære

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Jeg har liten peiling på aktive høyttalere og sånn type høyttalere som diskuteres her. Så lurte på om dette er høyttalere som har bruksområde til annet enn bare film. Snakker vi mulighet til vanlig stereo oppsett? Eller vil dette være et dårligere alternativ til musikkformidlig? Tenker på til mindre rom, ala klipsch eller cerwin vega, bare bedre? Høres jo ut som gromme saker.
    Mulig jeg høres ut som den idioten her, men jeg må jo nesten bare spørre for å lære
    Det er jo i høyeste grad et legitimt spørsmål, og ikke minst er det fornuftig.

Imidlertid finnes det egentlig ikke noe enkelt svar som er 100% presist, men vi tuner alltid alle høyttalere med musikk. Film funker når musikk funker, men omvendt finnes det ingen garantier.

Det vi har vektlagt, som vi ikke har prioritert i samme grad i andre høyttalere, er evnen til å spille svært høyt. Et par andre parametre som vil gjøre at de ikke nødvendigvis vil bli førstevalget til stereooppsett er at de er avhengige av subwoofere, og de har ikke utseende og finish som mange forventer av en typisk high end musikkhøyttaler. Men ingen av disse tingene gjør jo annet enn å sette visse rammer rundt estetikk og bruksområde.

Når vi senere slipper dedikerte surroundhøyttalere og slikt så vil de derimot ha egenskaper som gjør dem lite egnet som musikkgjengivere i stereo. Imidlertid vil vi også prioritere testing av komplette oppsett som musikkgjengivere i surround under inntuning av surrondhøyttalerne.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •