(-_-) Midgard Audio sine nye kinohøyttalere, nå med bilder - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 145
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    12 kantet element inn i et rundt hull? Jeg har lekt nok med Brio til at dette ikke fungerer

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir et skikkelig hjemmekinoanlegg. Kommer til å spise Klipsch THX til frokost =) Blir spennende å se noen priser etterhvert da.

Er det mulig å kjøpe løse elementer/drivere av dere også, eller vil de kun være tilgjenglig i de ferdige produktene?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter på navnet heimdallr, gjallarhorn eller ragnarökrr.

Edit: kan jo være det er en flens på innsiden som samsvarer med det runde hullet, og at åttekanten skal festes i forkant. Blir ikke flushmount på den måten, men hvem vet.

Newcomer Midgard Audio sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Brutale greier med andre ord. Er forsterkerene egenprodusert de og ?
    Hvorfor ikke SMPS ? Trafo på 2500va blir digert og tungt.
    Forsterkeren er en OEM-variant av en modell som brukes i doble 18" pro audio subwoofere.

Trafoen er relativt stor ja, men siden den ikke sitter i samme kammer som selve forsterkeren betyr det at det separate kammeret til selve forsterkeren er svært kompakt.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    12 kantet element inn i et rundt hull? Jeg har lekt nok med Brio til at dette ikke fungerer
    Hehe, det er selvsagt slik at elementet ikke har 12-kantet flens på baksiden. I denne konstruksjonen roterer vi 12-kanten slik at den kommer parallellt med sideveggen. Da kunne vi bringen sideveggen litt lenger inn og sparte et par cm på totalbredden. Forøvrig hadde ikke vår leverandør noe rundt chassis i sitt primære system, og vi følte at å øke prisen pr subwoofer med noen tusen for å få rundt chassis egentlig var totalt unødvendig. Det er også en del andre faktorer ved et chassis som vi anser som viktigere.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dette blir et skikkelig hjemmekinoanlegg. Kommer til å spise Klipsch THX til frokost =) Blir spennende å se noen priser etterhvert da.

Er det mulig å kjøpe løse elementer/drivere av dere også, eller vil de kun være tilgjenglig i de ferdige produktene?
    Det finnes selvsagt en del alternativer som har vært viktig motivasjon under utviklingen.

Det kan bli aktuelt å åpne for levering av løse elementer og forsterkere etter hvert.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Jeg gjetter på navnet heimdallr, gjallarhorn eller ragnarökrr.
    Det blir ikke noe slikt navn på denne serien. Planen er å kalle serien for Centurion Home Cinema. En del av planen er da å designe egne skilter for dekorasjon da de fleste jo kommer til å montere disse produktene skjult.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke ytelser anslår du på subbene? Tenker da på Max spl og frekvensområde.
    Hva er ytre mål på subkassene?
    Og viktigst av alt, når kommer det priser?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priser er iofs klare, men jeg tror ikke admin tillater at jeg poster dem. Så vidt jeg har forstått er det åpent for alle andre utenom bransjeaktører å poste listepriser. Inntil vi får ut prisliste på vår hjemmeside må vi be om at folk henvender seg til oss direkte for priser.

Beregningene tilsier for 21" subwooferen:
    Ca 16-200Hz med "inverted room response", altså at responsen er omtrent invers av romresponsen i et normalt rom.
    DSP med blant annet parametrisk EQ, delefilter, fase og delay. 2kW RMS klasse D forsterker med linear strømforsyning.
    Ca 125dB på en subwoofer (opp til ca 128dB ved de fleste frekvenser.)
    H: 900 mm
    B: 620 mm
    D: 458 mm

Som du ser har dybden vært prioritert siden bredde og høyde normalt ikke er noe tema bak lerretet.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Dette må bare bli helt rått! Ikke det at jeg kommer til å ha økonomi til dette, men gleder meg til å lese mer. Har troen på at dette kan bli ekstremt morsomt

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10" varianten ligger i området 14000,- pr stk og 21" sub på ca 18000,- pr stk.

Dette er ca priser jeg har fått av Midgard, har ikke fått noen pris på 15" ennå.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

aktive

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    10" varianten ligger i området 14000,- pr stk og 21" sub på ca 18000,- pr stk.

Dette er ca priser jeg har fått av Midgard, har ikke fått noen pris på 15" ennå.

er disse aktive også? mener 10" varianten med horn?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle er aktive med innebygget EQ.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midgard Audio
    Det blir ikke noe slikt navn på denne serien. Planen er å kalle serien for Centurion Home Cinema. En del av planen er da å designe egne skilter for dekorasjon da de fleste jo kommer til å montere disse produktene skjult.
    Dere heter da midgard audio, og hva har romerne noensinne gjort for oss? De plyndret den keltiske kulturen, som har nær tilknytning til vår.

centaur kan godtas til nød, hva med kreatur?

Sleng opp en forslagstråd med påfølgende vote.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg husker jeg ble ganske forbannet på romerne da de holdt på med det, det var da jeg bestemte meg for å stjele et av navnene deres en gang i fremtiden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra troll. "planen" med hentydninger til at det er en tanke bak. Implisitt at tanken bak rettferdiggjør å kalle det hele en plan, insinuerer du at dette er tilfellet?

Kan du ikke skrive "Hoc Signum Ridebitis." på plaketten/skiltet. Det høres jo også radig ut, og folk vet jo ikke hva det betyr uansett. Merda Taurorum Animas Conturbit. Herp.

Edit: Centaurion er allerede brukt som navn på en høytaler, av ikke uforståelig nok, produsenten "roman audio". Deeerp.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    er disse aktive også? mener 10" varianten med horn?
    Det er korrekt som Denonbuster skriver. Det er innebygget forsterker med 500W klasse D til bass/mellomtone og 100W klasse AB til diskanthornet. Høyttaleren har innebygget DSP med høypass og lavpass for både bass og diskant, 20 bånds parametrisk EQ, kompressor, delay, limiter, gate og fase. I likhet med suben har også denne passiv kjøling. 10"-versjonen er designet for å gå ned til ca 55Hz. Frontrekka er designet for å matche 2 stk subwoofere mtp max lydtrykk med deling rundt 60Hz.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    bra troll. "planen" med hentydninger til at det er en tanke bak. Implisitt at tanken bak rettferdiggjør å kalle det hele en plan, insinuerer du at dette er tilfellet?

Kan du ikke skrive "Hoc Signum Ridebitis." på plaketten/skiltet. Det høres jo også radig ut, og folk vet jo ikke hva det betyr uansett. Merda Taurorum Animas Conturbit. Herp.

Edit: Centaurion er allerede brukt som navn på en høytaler, av ikke uforståelig nok, produsenten "roman audio". Deeerp.
    Kingu, also spelled Qingu, meaning "unskilled laborer," was a god in Babylonian mythology, and — after the murder of his father Apsu — the consort of the goddess Tiamat, his mother, who wanted to establish him as ruler and leader of all gods before she was slain by Marduk.

Så ifølge ditt eget resonnement ER du faktisk en gud?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midgard Audio
    Det er korrekt som Denonbuster skriver. Det er innebygget forsterker med 500W klasse D til bass/mellomtone og 100W klasse AB til diskanthornet. Høyttaleren har innebygget DSP med høypass og lavpass for både bass og diskant, 20 bånds parametrisk EQ, kompressor, delay, limiter, gate og fase. I likhet med suben har også denne passiv kjøling. 10"-versjonen er designet for å gå ned til ca 55Hz. Frontrekka er designet for å matche 2 stk subwoofere mtp max lydtrykk med deling rundt 60Hz.
    Så er 10" i de høytalerene som deles ved 60 hz mot 21" subber og alt i denne serien er aktivt?
    Spennende med en demo på dette om det blir mulig.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •