nad t744 sammen med svs 20-39 pc +. instillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad t744 sammen med svs 20-39 pc +. instillinger

hei..
    har akkuratt skaffet meg en svs 20-39 pc plus å lurte på noen ting..

har qln artech 12 som fronter og qln senter og bak.. skal jeg da sette frontene til "small" i menyen på forsterkeren? sånn att mesteparten av bassen går gjennom subben. dette gjelder både musikk og film.. og skal resten av høyttalerne stå på small også?

hva burde crossover stå på? på receiveren og subben? nå står den på 80hz både på forsterker og på subb.
    phase har jeg satt på 0.

alle 3 portene er ute btw og har den på 20hz i subsonic etter manual.

hva betyr parametric eq? og hva burde de stå på eventuelt?

ble litt mye spørsmål men håper på positive svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har qln artech 12 som fronter og qln senter og bak.. skal jeg da sette frontene til "small" i menyen på forsterkeren? sånn att mesteparten av bassen går gjennom subben. dette gjelder både musikk og film.. og skal resten av høyttalerne stå på small også?

- Center og Surround må da også selvfølgelig stå i smal... disse har helt klar mindre og har enda mere begrenset frekvensrespons en frontene...

hva burde crossover stå på? på receiveren og subben? nå står den på 80hz både på forsterker og på subb.
    phase har jeg satt på 0.

- x-over.. med tanke på center 80hz
    - subbens delefilter benyttes bare om reciver / forsterker IKKE har delefilter

alle 3 portene er ute btw og har den på 20hz i subsonic etter manual.

- 20hz er fabrikksinnstillling som jeg kan huske, altså uten og tette noen porter for at den skal spille høyest.
    Om en finner subben har headroom er det bare og tjune den til 16hz så får en et par hz ekstra med dypbass.

hva betyr parametric eq? og hva burde de stå på eventuelt?

- det er en 1 bånds eq. kan brukes til og dempe stygge peeker i frekvensresponsen.
    Trengs ikke røres da nye recivere som regel har korrigereing for subwoofer i sitt auto korrigerings oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

tusen takk for svar.

forstod det som att fronter fortsatt skal stå i smal modus?

så man får bedre lyd med 80hz enn 60 ?

også var det det O-store spørsmålet om plassering da?

hadde den først skrått til høyre for lytte posisjon, (altså midt mellom der jeg sitter og frontene og lerretet), så 2 meter skrått til høyre for der jeg sitter. Men så leste jeg att den burde stå i ett hjørne så nå står den en halvmeter til høyre for der jeg sitter i hjørnet siden jeg har 3-2-1 sofa så den kan stå i hjørnet. Men syntes nesten det ble dårligere nå. Kan det være for att den ikke får gitt trykket ut pga sofa'n?

Har også sett noen ha den mellom ene front høyttaleren og tv'n/lerretet . dette blir da 4,50m fra der jeg sitter.

skal je bare prøve meg fram eller? er så tungvint og dra og feste kabler hele tiden :P

på forhånd, takk for svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ner0
    tusen takk for svar.

forstod det som att fronter fortsatt skal stå i smal modus?

så man får bedre lyd med 80hz enn 60 ?

også var det det O-store spørsmålet om plassering da?

hadde den først skrått til høyre for lytte posisjon, (altså midt mellom der jeg sitter og frontene og lerretet), så 2 meter skrått til høyre for der jeg sitter. Men så leste jeg att den burde stå i ett hjørne så nå står den en halvmeter til høyre for der jeg sitter i hjørnet siden jeg har 3-2-1 sofa så den kan stå i hjørnet. Men syntes nesten det ble dårligere nå. Kan det være for att den ikke får gitt trykket ut pga sofa'n?

Har også sett noen ha den mellom ene front høyttaleren og tv'n/lerretet . dette blir da 4,50m fra der jeg sitter.

skal je bare prøve meg fram eller? er så tungvint og dra og feste kabler hele tiden :P

på forhånd, takk for svar
    - Small er som oftet det som gir best lyd.

- Hva som passer og høres best ut varrierer fra rom til rom.
    Så testing er bare og regne med for og oppnå et godt resultat.

- Bilder av romet gir best mulige forslag.
    Men hjørne med yttervegg funke best på og oppnå høy lyd, men er dermed ikke sakt det er den plasseringen som gir best frekvensrepons.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legger ut ett par bilder av rommet jeg da :)

Vedlegg 76370

Vedlegg 76371

som du ser så står subben idag i hjørnet ved sofa'n men det er bare ene veggen som er yttervegg der den står. bak veggen der jeg sitter er kjellernedgangen.
    frontene er mot yttervegg.

rommet er litt dumt siden det ikke er vegger rundt hele. som du ser så går det inn til en ny mindre stue til venstre for venstre fronthøyttaler og ut i gangen til høyre for sofa'n på bildet.

den sto først ved siden av 2seteren og låt igrunn bedre der syns jeg men der tar den opp så mye unødvendig plass føler jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •