Bilhøytalere til TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilhøytalere til TV

Hei

årsaken er for dårlig lyd fra tv-høytalere.Har tenkt å bygge meg et TV-møbel og bygge inn et par bra bilhøytalere på hver side.
    Har ikke plass til noe ekstra høytalere stående ved siden eller hengende på veggen.Mulig at jeg ønsker en senterhøytaler under TV`n.

Noen som har prøvd noe lignende? Har tenkt å kjøpen en Denon AVR 1611 eller AVR1911.

Tilbakemeldinger ønskes

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slett ikke en umulighet.
    Kjøper du et par gode 2- eller 3-veis bilhøyttalere og bygger disse inn i passende kasser, bør du få en relativt brukbar lyd fra en slik løsning. I alle fall i forhold til hva TV-høyttalerne generelt, kan tilby.

Har faktisk et stykke på vei gjort noe av det samme, men benyttet meg da av elementene i de sidemonterte og løstagbare høyttalerne på TV´n.
    Bygget kasser med noenlunde samme volummål som originalen, og som i sin tur ble montert inn på undersiden av TV-hylla.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du likevel skal ha receiver, fronter og senter, er det da nødvendigt med noe du bygger selv?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.
    Han har jo tanker om å bygge høyttalerne inn i et TV-møbel, og da må han jo nødvendigvis søke en slik løsning som foreslått, slik jeg har forstått det. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortrinnsvis ser jeg for meg 3-veishøytalere - er litt usikker på hva jeg bør bruke som byggemateriale og volum.Formålet i første omgang er å få bedre lyd fra tv`n og når jeg skal se dvd.

Som jeg sa innledningsvis sa så er det pga.plassbehov at jeg ønsker å benytte meg av bilhøytalere i første omgang.
    Hvis jeg engang i fremtiden får mer plass ønsker jeg selvfølgelig å sette opp komplett hjemmekino med 5 eller 7 høytalere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som byggemateriale kan anbefales MDF, fortrinnsvis 19mm.
    Lett og forme, ganske lett å behandle hva finish angår. Men OBS! Det støver fryktelig ved bearbeiding, så du bør ha et passende lokale tilgjengelig for bygging.
    Kassevolumet for høyttalerne bør du gjøre relativt stort - antydningsvis mellom 20 og 40 liter, for å oppnå en viss mengde bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finne jo langt bedre alternativ enn bilhøytalere for innbygging.

Innbyggingshøytalere og utendørshøytalere fra B&W og Dali | Hi-Fi Klubben

Her er mye å velge mellom i alle mulige prisklasser. Ellers er det vel fullt mulig å få god lyd ut av ett slikt prosjekt, bare det bygges stivt nok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •