Har planer om å koble sammen flere subwoofere som skal ligge under setene i bakre del av en russebuss. I tillegg vil vi komme til å koble til noen topper som skal være bak, men også lengre fremme i bussen.
NB! Dette er ikke en russebil, men en russebuss!

Vil vil er gjennomføre dette for at det skal bli god og stram bass i hele bakre del av bussen, og at trykket fra bassen skal være likt fordelt i hele bakdelen.

Setene i bussen er sidestilte, det er altså IKKE vanlige setegrupper som i de fleste busser. Under setene er det lukkede "kasser". Her er det meningen å fjerne treplatene som går ut mot midtgangen, og erstatte det med et metallgitter for at luften fra subbene skal trenge igjennom

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kjøpe brukte subwoofere fra nettet (finn.no o.l). Dette er mye fordi vi ikke vil ha vanlig PA lyd, og kunne kanskje tenkt oss noe som spiller litt renere (Cerwin Vega osv. isteden for Mackie etc.).

Spørsmålet mitt er følgende: Hvordan kan det være mulig å koble sammen x antall subber og topper som man kjøper brukt på nettet slik at man kan styre hele anlegget fra et og samme sted. Hvilke type utganger osv. kreves, og hva er enklest?

Om noen har noen forslag til subber og topper som kunne passet, ville jeg satt stor pris på om vedkommende la ved en link og hva han hadde tenkt

HER er en tegning av bakre delen av bussen i paint, relativt enkel:-D , men jeg tror det bør holde for å forstå hva jeg tenker.