Oppgradere 5.1 oppsettet mitt. (fra Audio Vector C2 til DALI IKON 6 MK2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere 5.1 oppsettet mitt. (fra Audio Vector C2 til DALI IKON 6 MK2)

Hei !
    Oppgradere 5.1 oppsettet mitt.

Jeg har i dag 9 år gammelt Audio Vector C2 surround oppsett. Har vært siden nyttår på utkikk etter et nytt hjemmekinoanlegg.

Tror jeg har bestemt meg for DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem, og en SVS sub.

Er et noe poeng å bytte fra Audio Vector C2 til DALI IKON 6 MK2? Vil jeg merke en betydelig forskjell?

Recieveren er Pioneer VSX-LX70

Håper noen kan bidra med noen råd!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisan
    Hei !
    Oppgradere 5.1 oppsettet mitt.

Jeg har i dag 9 år gammelt Audio Vector C2 surround oppsett. Har vært siden nyttår på utkikk etter et nytt hjemmekinoanlegg.

Tror jeg har bestemt meg for DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem, og en SVS sub.

Er et noe poeng å bytte fra Audio Vector C2 til DALI IKON 6 MK2? Vil jeg merke en betydelig forskjell?

Recieveren er Pioneer VSX-LX70

Håper noen kan bidra med noen råd!
    Jeg vil tro du få en heving i lydkvalitet. Men dette er bare synsing. For jeg har ikke hørt høyttaleren.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...diovector.html

Ikon er en super høyttalerserie, minus subben. Det er bare 1000kr å spare ved den pakken, og dersom du kjøper pakken, og velger å selge subben vil du tape hvertfall 1k. Ingen som kjøper subb brukt til full pris. Så mitt tips er å kjøpe alt løst, koster 1k mer. Men du slipper å selge subben, og stresse med det.

Kommer du til å bruke effektforsterker? Jeg ville da sett utenfor hfk sine dører, da det er mange andre merker som passer til Ikon. Parasound, hegel etc. Se i dali tråden for tips til matching. Pioneer funker bra mener jeg.,
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Etter lytt hos HFK, virket det som det var mer dynamikk, klarere og sprekere lyd i Dali høyttalerne, enn det jeg merker nå hjemme. Kan være plasebo effekt også, men satser på det motsatte.

Skal jeg "oppgradere", blir det Dali settet minus SUB. Om jeg har forstått det riktig er det Epic eller SVS man må gå for.

Hadde ikke planer om effektforsterker i denne omgang, noe jeg burde vurdere?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisan
    Takk for svar!

Etter lytt hos HFK, virket det som det var mer dynamikk, klarere og sprekere lyd i Dali høyttalerne, enn det jeg merker nå hjemme. Kan være plasebo effekt også, men satser på det motsatte.

Skal jeg "oppgradere", blir det Dali settet minus SUB. Om jeg har forstått det riktig er det Epic eller SVS man må gå for.

Hadde ikke planer om effektforsterker i denne omgang, noe jeg burde vurdere?
    Ja, det er gode produkter. Dersom du er usikker på placebo kan du jo deponere på ikon 6, og ta de med hjem. Da kan du plassere der som de skal stå, og får høre hvordan de er hos deg.

Effektforsterker og dac er to ting som gir veldig mye ekstra. Absolutt noe å vurdere. Cambridge dacen er et godt kjøp.

Bare vær obs: Det baller fort på seg, og oppgraderinsspøkelset kommer fort. Ikke hør på mentor vokal, da er ikke Ikon vokal god nok
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ja, det er gode produkter. Dersom du er usikker på placebo kan du jo deponere på ikon 6, og ta de med hjem. Da kan du plassere der som de skal stå, og får høre hvordan de er hos deg.

Effektforsterker og dac er to ting som gir veldig mye ekstra. Absolutt noe å vurdere. Cambridge dacen er et godt kjøp.

Bare vær obs: Det baller fort på seg, og oppgraderinsspøkelset kommer fort. Ikke hør på mentor vokal, da er ikke Ikon vokal god nok

Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har erfaring med 9 år gamle høytalere av Audio Vector C2 eller lignende? Betalte 15.000 totalt for 5.1 oppsett i den tiden, så føler at jeg går opp et hakk med Dali oppsettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •