Plassere høyttalere/subwoofer i hylle...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassere høyttalere/subwoofer i hylle...

Hei igjen! Min uvitenhet om høyttalerplasseringer er fortatt tilstedeværende, så mitt spørsmål denne gang er som følger: Er det mulig å plassere høyttalere inn i en spesialbestilt hyllemodul ala IKEA sin Bestå? Eventuelt bygge en selv?

Jeg tenker da på følgende:

En forsenkning i midten av modulen der 50 tommeren henges opp.

To tilpassede hyller på hver side der gulvvhøyttalerne passer inn. Gjerne for å få de noen cm opp av gulvet. Modulen må selvsagt være litt bred for å eventuelt spre lyden litt.

En bred hylle i midten med gulvet for plass til 2 stk subwoofer, eventuelt sette senterhøyttaler der med en sub på hver side.

En senterhylle i topp, over tven, for eventuelt å sette senterhøyttaleren der hvis det ikke passer så godt nede med gulvet.

Dette er ikke noe jeg kommer til å gjøre med det første, men jeg vil bare ha et målbilde i bakhodet for hvordan jeg kan sette opp hjemmekinoen fremover. Først må jeg egentlig vite om det er mulig.

Alle høyttalerne har "basshull" fremme. Dette gjelder både gulvhøyttaler og senter, utenom subwoofer som har utgangen rettet nedover mot gulvet. Hvordan kan dette bli med tanke på lyd? Vil det ødelegge hele lydopplevelsen? Jeg har vært her på forumet og kikket, og ser på DIY forumet at flere har bygget høyttalerne inn i veggen, mens subwooferen står i stereobenken. Siden bassutgangen ikke går bakover, så tenkte jeg kanskje at det ville være mulig å sette de inn i en hyllemodul?

Alle høyttalerne tilhører forresten Dali Lektor-serien...

Er det noen som har gjort/sett dette før og kan fortelle litt om det?

Takker for alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med å bygge noe ala dette?
    Parts Express DIY Project

Da kunne du gjemt den under bordet eller bak sofaen.
    Kombinert med en rumperister, ville det sikkert fungert ganske bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •