Dali Fazon Sub 2 går i standby under spilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Fazon Sub 2 går i standby under spilling

Jeg har en Dali Fazon Sub 2 som er tilkoblet en Denon PMA 710AE via pre-out.

Suben starter ikke samtidig som forsterkeren (eller ved start av spilling), den må startes manuelt, altså med on-knappen på fjernkontrollen.

Når den slås på spiller den greit. Etter x antall minutter, varierer litt, så skrur den seg av i standby og må skrus på manuelt igjen - midt under spilling altså, med greit volum.

Dette er forferdelig frustrerende. Er det noen som har anelse om hva dette skyldes?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Jeg har en Dali Fazon Sub 2 som er tilkoblet en Denon PMA 710AE via pre-out.

Suben starter ikke samtidig som forsterkeren (eller ved start av spilling), den må startes manuelt, altså med on-knappen på fjernkontrollen.

Når den slås på spiller den greit. Etter x antall minutter, varierer litt, så skrur den seg av i standby og må skrus på manuelt igjen - midt under spilling altså, med greit volum.

Dette er forferdelig frustrerende. Er det noen som har anelse om hva dette skyldes?
    har du veldig lang eller dårlig kabel?
    ev. en uegnet kabel? (bør visst ikke bruke kabel som er beregnet for vanlig stereo-lyd, men videokabel skal visst kunne brukes).

Ellers sliter jeg med det motsatte med min pioneer-reciever, subbene slår seg aldri av :P Men egentlig bør man jo slå av slike ting manuelt. (i alle fall alt som er noen år gammelt, da det ikke var så strenge krav til standbystrøm smo det er nå)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synnes det høres ut som om signal nivået ut fra Denon forsterkeren ikke er høyt nok slik at sub'en slår seg av (går i standby). Jeg ville undersøkt om man kunne stille opp linje utgangen (pre out) på. Da vil nok sub'en slå seg på slik den skal også. Har ikke kjenskap til mulighetene på forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •