Forsterker og høyttalere til ny led-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker og høyttalere til ny led-tv

Jeg ha bedre lyd enn det TV-ens høyttalere kan gi, men jeg er ingen tilhenger av stort musikkanlegg fordi jeg hører mere på tale enn musikk. Jeg har hdmi fra digital hdparabolmottager og hdmi fra Bluray.

Tv-en Philips 42pfl7675h er sølvblank og står på en hvit tv-benk så det vil passe best med hvit/sølv høyttalere. De bør være minst mulig, men ikke så små at lyden blir dårlig. Jeg bør vel kanskje ha en sub ?

Ny forsterker må også kjøpes og jeg har sett på Hifiklubben som har Denon AVR1911 til NOK 3298.

Vil prøve B&W M-1 (NOK 3396) , B&W CM1 (NOK 6996), Dali lektor 1 (NOK 2696) eller Dali Stile (NOK 1796). Jeg har også sett Kontrapunkts Linn Majik 109 som er i høyere prisklasse (NOK 9500).

Mht sub så kan jo kanskje Dali Fazen Sub 1 til NOK 2998 være noe hvis jeg trenger sub ?

Jeg understreker at jeg primært skal ha god lyd på tale og at musikk kommer i 2dre rekke. Hva er da tilstrekkelig og bra ?????

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et par Dali høytalere, god diskant/stemmer osv på de.
    Til musikk og film anbefaler jeg B&W.
    Men anbefaler deg og dra en tur på HiFi klubben og høre litt på både Dali og B&W! For det er VELDIG smak og behag

Disse er det utrolig fin lyd i: DALI LEKTOR 3 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Eller: DALI LEKTOR 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben som er litt billigere

Eller selvfølgelig, de nyeste som har helt rå lyd til og være små/stativ:
    DALI IKON 1 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra ht du har satt opp her. tror ikke du feiler uansett hva du velger, Må si jeg liker Dali C2 meget godt, er vel den beste ht under 3k som jeg ser det. Men jeg har alltid likt store høyttalere, men har testet ut litt av Scandyna sine "pods" å er meget imponert! Selv micropodsene som koster 2k med veggfester spiller klart å meget presist til tenne prisen, men her MÅ man ha en sub. Men må si det er en lekker løsning til dagens lydmessigt ubruklige flatskjermer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til dellnorge og Kekka.

Nå har jeg vært to ganger innom Hifiklubben og lyttet på mine to heteste kandidater, nemlig B&W M-1 og Dali Fazon sat sammen med Denon AVR 1911 som de hadde fast demo plassering med.

Jeg hører forskjell og førstnevnte er nok klarere for tale (noe lysere og mindre bass). Sistnevnte har et bredere klangbilde etter min mening.

Med Dali Fazon sub1 som er mitt primære sub-alternativ, gir B&W M-1 et ganske komplett lydbilde. Jeg er imidlertid fortsatt litt i tvil og mottar gjerne flere synspunkter.

Når det gjelder forsterker, lander jeg nok på Denon AVR 1611 da jeg aldri noen gang vil ha behov for 7.1.

DALI IKON 1 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben ser spennende ut. Kan de brukes uten sub, så er det prismessig et veldig interessant alternativ.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge

Nå har jeg vært to ganger innom Hifiklubben og lyttet på mine to heteste kandidater, nemlig B&W M-1 og Dali Fazon sat sammen med Denon AVR 1911 som de hadde fast demo plassering med.

Jeg hører forskjell og førstnevnte er nok klarere for tale (noe lysere og mindre bass). Sistnevnte har et bredere klangbilde etter min mening.

Med Dali Fazon sub1 som er mitt primære sub-alternativ, gir B&W M-1 et ganske komplett lydbilde. Jeg er imidlertid fortsatt litt i tvil og mottar gjerne flere synspunkter.

Når det gjelder forsterker, lander jeg nok på Denon AVR 1611 da jeg aldri noen gang vil ha behov for 7.1.

DALI IKON 1 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben ser spennende ut. Kan de brukes uten sub, så er det prismessig et veldig interessant alternativ.
    Velg Ikon 2 over Ikon 1. Det er stor forskjell på de to.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg personlig liker kanskje B&W best, men DALI IKON1 MK2 høyttalern som er såpass ny, synes jeg de har greid og få med litt av den ekstra boosten(bassen) som har manglet hos Dali, men som b&w har hatt hele tiden. Men med disse har de greid det. Velger du en grei forsterker, AVR 1611 gir jo 75W. Noe som holder i massevis til IKON MK2. Jeg tror ikke du vill trenge no ekstra basskasse.

Tror ikke du vill angre på valget hvis du velger MK 2

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle liker ikke Diskanten på Ikon serien, den kanskje har blitt bedre på MK 2. Det vet jeg ikke noe om, men er vel 5 og 7 som var værst på dette området så denne "feilen" lå vel i filteret tipper jeg.

Jeg er jo litt inne på at HT til en skjerm skal være så små så mulig jeg da, å da tror jeg ikke du feiler med noen av di valgene du ser på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Dali Fazon Sat x 3, dvs. venstre, høyre og front samt Denon AVR 1911 som har fått en ganske hyggelig pris nå. :-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Dali Fazon Sat x 3, dvs. venstre, høyre og front samt Denon AVR 1911 som har fått en ganske hyggelig pris nå. :-D
    Det blir sikkert veldig bra, det.

Selv valgte jeg en HK SB15 lydplanke til samme TV (se vedlegg). Fungerer bra det også på en hvit TV-benk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Det blir sikkert veldig bra, det.

Selv valgte jeg en HK SB15 lydplanke til samme TV (se vedlegg). Fungerer bra det også på en hvit TV-benk.
    Jeg vurderte også lydplanke, men hadde ikke så bred plass i hylla. Oppe på benken er det bare 4,8 cm til nederste kant av tv-en, så der var det ikke plass.

Men fin løsning du har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •