Forsterker til B&W 604s3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallllo ? er alle her på bærtur? 272 kan ikke sammen lignes som 275. Collargol:
    Kjøp den forsterkeren som passer deg best. Tar deg en tur på HFK eller andre steder å hørt 275/375 er absolutt en knall god forsterker. Lenger oppe i tråden nevner en om at NAD ikke har kontroll på bassen (brumlete bass)
    Da tar du nok feil gitt!

Men jeg annbefaler deg å ta en titt på HFK og andre steder kansje

lykke til med valget Og ikke minst NAD 275/375 har arvet mye fra Master Serien til NAD!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Godt poeng

NAD 372/272: 400w dynamisk i 2 ohm
    NAD 375/275: 600w dynamisk i 2 ohm

Hva forteller dette oss?
    Det forteller oss at det ER to helt forskjellige forsterkere. Det er dessuten en gjenganger at 272 får ris og 275 får ros ....

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Slettet.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Kjøp den forsterkeren som passer deg best. Tar deg en tur på HFK eller andre steder å hørt 275/375 er absolutt en knall god forsterker. Lenger oppe i tråden nevner en om at NAD ikke har kontroll på bassen (brumlete bass)
    Da tar du nok feil gitt!

Men jeg annbefaler deg å ta en titt på HFK og andre steder kansje

lykke til med valget Og ikke minst NAD 275/375 har arvet mye fra Master Serien til NAD!
    +1

NAD C275 er helt forskjellig kontra C272. Har testet de oppimot hverandre hjemme for ikke så lenge siden.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    +1

NAD C275 er helt forskjellig kontra C272. Har testet de oppimot hverandre hjemme for ikke så lenge siden.
    Stemmer det. Du hadde jo 272 før ja. fornøyd med valget med 275?

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vurdere rotel, det låter skikkelig bra på mange b&w høytalere..
    Har dog ikke hørt de på dine men..
    Ellers låter parasound også veldig bra..

Skulle jeg kjøpt forsterker til B&W, så hadde jeg ikke valgt nad.. Synes rett å slett det høres tamt/kjedelig ut, veldig varme blir de å..
    Men det er bare min mening.. Er jo andre som mener noe helt annet som du ser..
    Men som Kriss66 sier, ta deg en lytterunde og kjøp det som passer deg best..

PS: Du kan gjøre skikkelig kupp brukt, om du bruker litt tid på å ressonere bruktbørsene

Newcomer Collargol sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både rotel og marantz er vurdert, men det er vanskelig å få hørt på for min del.
    Har soundgarden og hfk som tilgjengelige demo-stasjoner.

Er mest Denon, Hegel, Primare og HK som blir aktuelt. Eller om det dukker opp noe på brukten i området Trøndelag.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei, hvis du ikke skal bytte høyttalere vil jeg anbefale deg å kjøpe en kraftig forsterker med tonekontroller, så kan du dempe diskanten litt.

De gamle 600-seriene ER skarpe i diskanten, spesielt på musikk som allerede er spiss og tildels dårlig innspilt (med andre ord rock og hard rock).

Du kan jo også ta en vurdering av rommet ditt, er det tilstrekkelig dempet?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er greit dempet, er relativt nytt hus jeg bor i.
    Du er inne på kraftig forsterker, og det er virkelig det jeg vil ha. Men synes ikke diskanten er lys i det heletatt. Har faktisk boostet diskanten litt.
    Eneste som skjærer er gammel Metallica, og er det eneste metalbandet jeg ikke har noe forhold til. Så lys diskant er ikke noe problem for min del.

Vil ha en jevn og kraftig punch, ikke rumlebass. Det skal slå, ikke dundre.
    Hadde Rf-82 før 604s3, testet dem begge på c372 og 272. Syntes ikke klipschene var musikalske nok for min del.(vet at menge vil si feil match til rf-82, rullet tilbake diskanten, men det går ann å se under huden her..) Er gitarist og har gitarutstyr som ikke ligner grisen i pris, og sakte men sikkert har hi-fi sneket seg inn^^ hehe. Sliter voldsomt på lommeboka..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Collargol
    Vil ha en jevn og kraftig punch, ikke rumlebass. Det skal slå, ikke dundre.
    Hadde Rf-82 før 604s3, testet dem begge på c372 og 272. Syntes ikke klipschene var musikalske nok for min del.(vet at menge vil si feil match til rf-82, rullet tilbake diskanten, men det går ann å se under huden her..) Er gitarist og har gitarutstyr som ikke ligner grisen i pris, og sakte men sikkert har hi-fi sneket seg inn^^ hehe. Sliter voldsomt på lommeboka..
    Du har vel fått med noen ulldotter til høyttalerne du kan sette i bassrefleksrørene for å gi bassen litt strammere signatur.

Utover det er det bare å kjøpe noe ordentlig forsterkeri da. Både NAD og Rotel fra samme tid bør vel være mulig å få for en hyggelig pris.

F.eks en RB1070 er en hyggelig match til høyttalerne dine, her er en som selger for 2000kr:
    rotel RB-1070 effektforsterker - FINN Torget
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der ringte jeg på med èn gang jeg så annonsen. Men ble solgt umiddelbart desverre.
    Tror jeg har lagt meg ut litt feil i siste tråd.
    Jeg mener ikke at jeg har slapp bass, men at den nye forsterkeren skal fokusere på punch i stedet for dypbass.
    Regner med det dukker opp noe på bruktmarkedet det neste ukene. Og det er bare for folk å linke det de finner her, det vil være til STOR hjelp.

Har sett litt på Hegel H1SE og den HD2 dacen. Greit med watt og masse strøm.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •