[Løst] Jamo S602 - tips til gulvstativ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer MiSP sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[Løst] Jamo S602 - tips til gulvstativ?

Jeg skal kjøpe Jamo S606 HCS3. Bakhøyttalerne i dette settet er såvidt jeg har fått med meg S602. De er litt store, så Lefdal (hvor jeg kjøper settet) hadde ikke stativer.

Noen som har tips til stativ? Billigst mulig innenfor rimelighetens grenser. På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiSP
    Jeg skal kjøpe Jamo S606 HCS3. Bakhøyttalerne i dette settet er såvidt jeg har fått med meg S602. De er litt store, så Lefdal (hvor jeg kjøper settet) hadde ikke stativer.

Noen som har tips til stativ? Billigst mulig innenfor rimelighetens grenser. På forhånd takk!
    Stativer har man mulighet for å bestille inn, men får ikke tak i stativer fra Jamo nå lenger. Alternativet ditt er å bestille noen enkle stativer fra Surround sine hjemmesider. Type disse: XTZ 80 Floorstand Stativer | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Er det Lefdal Åsane eller Lefdal Lagunen du har vært på?

Newcomer MiSP sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagunen. Fyren jeg snakket med hadde lett lenge, men fant ingen stativer fra leverandøren som var store nok.

Kanskje NorStone Stylum 3 også kan fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,de der bør gå å henge på veggen vil jeg tro. (om du vil).
    jeg vil ikke si det er store bakhøyttalere, faktisk definerer jeg de som små.

Weight (kg/lb) 3.4 / 7.5
    Dimensions (HxWxD/mm/in) 240x133x210

ps. komplett har tilbud denne uken, 4000 for hele surroundsettet. ev. 2500 for frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Det kan være problematisk å få fatt i stativer til Jamo nå. Det var ikke slik som det en gang var Husker jeg betalte 2500,- pr stk. for stativene til mine høyttalere

Uansett, så vil de du linket muligens fungere. Husk på at S602 ikke er brede, så kjøp noen stativer blir dekket av høyttaleren. Hvis ikke ser det rimelig teit ut.

Newcomer MiSP sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! De kan ikke henges på veggen, utleieleilighet... Ellers hadde det vært en klar vinner!

Jeg finner ikke stativer som blir dekket perfekt av høyttalerne. Begge stativene som blir lenket til her er jo i så fall for store. Er det da bedre å kjøpe stativer med topplater som er litt for små, f.eks. passer i bredden men for liten i lengden, eller bittelitt for liten i begge retninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiSP
    Takk for svar! De kan ikke henges på veggen, utleieleilighet... Ellers hadde det vært en klar vinner!

Jeg finner ikke stativer som blir dekket perfekt av høyttalerne. Begge stativene som blir lenket til her er jo i så fall for store. Er det da bedre å kjøpe stativer med topplater som er litt for små, f.eks. passer i bredden men for liten i lengden, eller bittelitt for liten i begge retninger?
    det gjør mest sannsynlg ikke noe om platen under høyttaler er mindre enn høyttaler, så lenge sokkelen i bunn har nok sporvidde til å fungere som et stabilt stativ.

ellers kan du jo høre om det er greit for utleier om du henger opp to høyttalere. Det er jo bare et par skruehull og man kan jo senere fylle dette med akryl f.eks.

Newcomer MiSP sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte dette. Blir spennende når det kommer. Takk for hjelpen!

Newcomer MiSP sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler ikke stativet jeg kjøpte til noen som helst - makan til drittkvalitet! Skruer som ødelegger gjengene i treverket bare du puster på dem, og skikkelig skitne var de også... Men de står nå støtt, og det var det jeg ville.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har disse: Komplett.no - B-Tech BT608 Atlas Høyttaler Stativer,
    Bruker de med Jamo s602, og selv om topp platen er litt mindre enn selve høytalleren (kun i lengden), står de støtt på stativet. Bra kvalitet på dem også!
    Litt forsent å skrive dette nå ettersom du allerede har kjøpt stativ, men håper det kan være til hjelp for andre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •