Kjøpe Klipsch RF-83 eller RF-7II - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Du er inne på noe, RF83 og RF63 har forskjellige delefrekvenser, som kan påvirke lydbildet.. Det er vel heller her man merker størst forskjell - det og at RF83 spiller med noe mer pondus.

Personlig hadde jeg savnet trøkket i RF83 litt for mye til å gått for RF63. men for mange vil denne være mer "korrekt"

ja, er nok her det ligger, dette med delingen og ikke minst at rf63 har ett noe mer allround fokus lydmessig, rf83 er jo konge i bunnen , men hos meg passet rf63 bedre, cwlll er også en allrounder synes jeg

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja, er nok her det ligger, dette med delingen og ikke minst at rf63 har ett noe mer allround fokus lydmessig, rf83 er jo konge i bunnen , men hos meg passet rf63 bedre, cwlll er også en allrounder synes jeg

Cornwall er vel å regne som en "komplett" høytaler, som har meget gode allround egenskaper, ettersom den er "god til alt"

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gangsta
    Jeg har tenkt og kjøpe Klipcsh og lurer på om RF-7II spiller finere enn RF-83? Er rf-7II hvert 13000 mer? Kommer rf-83 i MKII?
    Noen flere som har fått noen gode lytteinntrykk når det gjelder Rf-7 II vs Rf-83, vurderer litt rundt en av disse, men ikke sikker på hvilken. Har vært her før, men da uten å bytte det jeg allerede har.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Noen flere som har fått noen gode lytteinntrykk når det gjelder Rf-7 II vs Rf-83, vurderer litt rundt en av disse, men ikke sikker på hvilken. Har vært her før, men da uten å bytte det jeg allerede har.
    Ut i fra det du lurte på sist, om jeg husker riktig, ville jeg beholdt jbl'ene.
    Tilnærmet trøkk som rf *3, men samtidig en mere silkemyk diskant. Rf 7 har jeg desverre ikke hørt.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp igjen en gammel tråd jeg.
    Tenkt å bytte ut mine rf82mk2 med rf63 men vurderer om jeg skal legge litt mer penger i det og kjøpe rf7 mk2.

Er jo en "nyere" høyttaler.
    Er til et rom på ca 20kvm og har en Emotiva xpa2 til å dra de.
    Er rf7 verdt å betale noe mer for?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Er jo en "nyere" høyttaler.
    Er til et rom på ca 20kvm og har en Emotiva xpa2 til å dra de.
    Er rf7 verdt å betale noe mer for?
    20kvm er mer enn nok for rf7 og xpa2 bør holde.

Når det kommer til prisforskjellen så vil du garantert få en hel drøss med forskjellige svar men når alt kommer til alt så bør du høre på de begge og selv velge om lydforskjellen er verdt prisforskjellen i forhold til lommeboka di.

Tar man økonomien ut av regnestykket så hersker det ingen tvil om at RF7 er en helt rå høytaler som bringer John McClane så vel som Diana Krall (eller eventuelt Justin Beaver) inn i stua di
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    20kvm er mer enn nok for rf7 og xpa2 bør holde.

Når det kommer til prisforskjellen så vil du garantert få en hel drøss med forskjellige svar men når alt kommer til alt så bør du høre på de begge og selv velge om lydforskjellen er verdt prisforskjellen i forhold til lommeboka di.

Tar man økonomien ut av regnestykket så hersker det ingen tvil om at RF7 er en helt rå høytaler som bringer John McClane så vel som Diana Krall (eller eventuelt Justin Beaver) inn i stua di

Okey, da fikk jeg svar på det jeg lurte på.

Eneste ellers er litt begrenset hvor langt de kan stå ut ifra veggen men det går vel.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Okey, da fikk jeg svar på det jeg lurte på.

Eneste ellers er litt begrenset hvor langt de kan stå ut ifra veggen men det går vel.
    Det hersker ingen tvil om at RF7 liker å komme seg litt ut fra veggen, men det er slettes ikke så ille som mange liker å ha det til. Har selv prøvd de (for nysgjerrighetens skyld) helt inntill veggen og ble overrasket over hvor godt de faktisk låt der. At man mister mye kontra det å få de ut fra veggen er jo ingen hemmelighet, men allikevel; fortsatt *****s bra
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det hersker ingen tvil om at RF7 liker å komme seg litt ut fra veggen, men det er slettes ikke så ille som mange liker å ha det til. Har selv prøvd de (for nysgjerrighetens skyld) helt inntill veggen og ble overrasket over hvor godt de faktisk låt der. At man mister mye kontra det å få de ut fra veggen er jo ingen hemmelighet, men allikevel; fortsatt *****s bra

Ja, men det gjelder det meste av Klipsch som jeg har prøvd. Men hvor langt unna sweetspot er føler jeg også har en del påvirkning på mine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til dem som fortsatt ønsker seg RF-83. Det er ikke mange av dem på bruktmarked nå: Klipsch RF-83 (Sorte) - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-83 går fint å ha nærme veggen. Min ene står faktisk i et hjørne. (plassmangel gjelder jo) Tror det er mer avgjørende hva du forer disse med. Musikk og amp. Og til sist så gjelder vel egen smak.

PS: RF-83 er lettdrevne, ikke som noen andre har nevnt her. De har 100dB følsomhet ikke 94. http://images.klipsch.com/RF83_635042119242610000.pdf Jeg tør ikke si hva jeg forer mine med, men spec sier 5x110W og det med alle kanaler i drift. Powersupply leverer 800W. Jeg har enda ikke kunnet dra på så mye at forserkeren ikke orker mer.

Aller sist så er det dine ører og musikk smak som avgjør. En ting er hvertfall sikkert. Liker du trøkk i bass omerådet så er RF-83 konge.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •