dynavoice m-65 vs f6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynavoice m-65 vs f6

Hei
    Er ute etter etter en stereo, som kan bygges ut til surround etterhvert.

Har sett litt rundt og kommet fem til at dynavoice m-65 og f6 er gode høytalere i forhold til prisen.

Budsjettet er ca 4500, inkludert forsterker.

Er glad i bass, og langt fra noen entusiast som hører detaljforskjeller.

Vil det lønne seg å kjøpe f6 som er en del billigere, og legge mer i forsterker,eller kjøpe m-65 og velge en noe enklere forsterker?

Har ett logitech z-2300 høytalersett fra før av, hvor det er med en 8" bass. Vil jeg kune bruke denne til å forbedre lyden, eller vil den bare ødelegge?

Ser også at man får 5.1 surround for 4000, med f6 og surround reciver. Vil denne levere mye dårligere lyd enn en forsterker? Yamaha RX-V367 m/ Dynavoice F-6 EX Black 5.0 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Håper på hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, f6 pakken er nok noe av det billigste du kan kjøpe av "Løse komponenter".
    Dog., betyr det også at neste gang du får oppgraderingsbasillen, må du bytte ut alt.

Jeg har personlig aldri hørt F6, men jeg har eid M65 og de spiller relativt bra, men veldig bra i forhold til prisen.

F6 ser veldig mye billigere ut og de er jo en del billigere, så jeg tror de også høres billigere ut :P (det er jo samme merke også).

Men for all del, mange er nok fornøyd med F6... Til surround er centeren VELDIG viktig, forøvrig! Men jeg personlig tror jeg ville lagt litt mer peng enn F6, gjerne M65, DF-5, DF-6 eller XTZ 93.23 ( vil kreve stativer for 1000kr ekstra, totalpris p.d.d. 3000 (er tilbud )).

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt F6 og har nå nylig kjøpt M65 som en overgang fra cerwin vega.
    Konklusjonen min er ihvertfall uten tvil at M65 er en lang bedre musikalsk høyttaler. (Ihvertfall hvis du hører på "normal pop")

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Da går jeg nok for m-65.

Neste ting er om jeg skal kjøpe forsterker, eller en reciever.

Hadde vært veldig fint med kun en surround reciever, og ikke en dedikert forsterker, men vil dette låte mye dårligere?

Problemet mit er nemmelig at jeg har ps3 , dekoder , og en mediestreamer som jeg også gjerne vil ha lyd fra.
    Vet det er mulig å koble alt til tven, og koble tven videre til forsterker, men vil dette gi dårligere lyd?

Om jeg skal ha en forsterker vil jeg gjerne ha mulighet for å koble på en sub.

ble mange spørsmål nå :P Er ikke lett når man er ny på detta!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har planer om surround er det like greit med en surroundforsterker først som sist. Likevel siden budsjettet ditt er såpass begrenset vil jeg foreslå stereoforsterker da det gir mest kvalitet pr krone siden prisen er såpass lav.
    Evt kan du sjekke ut noen av onkyoene' som selges for tiden. +/- 3000 så har du en ok surroundforsterker som er en fin inngang til hobbyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne koster 3 000 på surround.no, men bare 2200 på netshop: Onkyo TX-SR508B 3D-kompatibel 7.1 hjemmekinoreceiver

Denne så jo også pen ut: Pioneer receiver - Elkjøp

Er de gode nok til å drive M65 greit i stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaa...
    De klarer nok å drive dem;-)
    Annbefaler noe med Pre-out. Se etter Yamaha 667 eller 767, selvfølgelig kan også en brukt 765 fungere.
    Det var vel en HK 255 på torget eller finn, denne har vel pre out hvis ikke jeg husker feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ er også å kjøpe en eldre high end reciever.. feks. pioneer, sony es, nad, m.fl. da kan du kanskje få en billig, men god forsterkerdel.

Det du kanskje vil savne, er hdmi :-P men å kjøpe for billig reciever vil jeg si er verre enn å kjøpe en eldre high end reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av incoming
    Problemet mit er nemmelig at jeg har ps3 , dekoder , og en mediestreamer som jeg også gjerne vil ha lyd fra.
    Jeg vil annbefale en forsterker med HDMI i dette tilfellet, har selv prøvd den med brukt bedre forsterker men lyd og bilde på optisk og component. Greit i starten men veeeeldig mye greiere med HDMI + at du får HD-lyd og best mulig bilde (vet det er mikroskopisk forskjell, hvis i det hele tatt.).
    Jeg endte i allefall med å kjøpe en ny reciever 3/4 år senere i tro om at HD-lyd ville gjøre den store forskjellen.
    Hva med en brukt Onkyo 806/807?
    Det er stadig noen kupp ute på de, det beste alternativet synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forsterkeren du skal kjøpe.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/73454
    Nuff said!

Edit: Not nuff said,
    Denne er nesten ett bedre kjøp når jeg tenker meg om.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/73435/cat/13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •