Ny hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Ny hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekino

Hei!

Jeg skal igang med nytt husprosjekt og bygger eget kinorom. Høytaler-parken skal i den sammenheng oppgraderes. Solgte nylig mitt JMLab Focal 5.1 sett. Sitter med et par Electra 920.1 som ble brukt som fronter en stund, men disse synes kona er for store for stua, så de blir ikke med på flyttelasset (desverre).

Jeg har vurdert et Dali Mentor sett med Mentor 6 fronter, Mentor Vokal senter, Mentor LCR bak- og sidehøytalere og evt. to Mentor sub'er.
    Sistnevnte er ikke 100% da SVS sine sub'er og vurderes seriøst.

Er det noen som har erfaring med Mentor serien, både til musikk og film?
    Jeg har hørt på forskjellige ting, både Klipsch, B&W CM serien samt SVS.
    Er blitt fryktelig glad i JMLab, spesielt mine 920.1, men det er fristende å prøve noe nytt.

Mvh
    Håvard

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hører du på av musikk?

Og hvor mye skal det brukes til hhv film og musikk.

Har nettopp gått til innkjøp av et JBL LS sett, og dette virker veldig bra. Men Dali Mentor spiller på en annen måte. Så kommer det ann på hva du liker. Focal har jeg dessverre ikke hørt ennå, så vil ikke uttale meg om forskjeller.

Forøvrig; velkommen til forumet.

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjenning av meg kjører mentor rundt om i kinoen. Dette er en stuekino, så rommet er ikke optimalt. Leverer mye trykk, men nå for tiden lurer jeg på om mentor er så mye bedre en den nye ikon serien at de er verdt pengene. Ikon har jo arvet en god del fra storebror mentor, og leverer mye dynamikk med god forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Det blir nok primært et filmrom samt gaming på PS3 og Xbox 360. Musikk prioriteres oppe i stua med komplett Doxa-pakke (DA-converter, forsterker og for-forsterker).

Det blir selvsagt også noe musikk der nede, og min smak omfatter metal, rock, jazz, soundtracks og electronica. Nevner spesielt band som Opeth, Porcupine Tree, Molvær osv Litt av hvert mao. Ser også for meg en del musikk-Blurays.

Noe av det som frister med Mentor er den store senteren og de gode veggmonterte side/bak-høytalerne.

Håvard.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •