Erfaringer om Fence Audio Sub18 og FS-21 Subwoofere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Erfaringer om Fence Audio Sub18 og FS-21 Subwoofere

Hei! :-)

Har et par cv ve8 som jeg er strålende fornøyd med :-) Tenkte nå jeg skulle kjøpe en 21 eller 18 tommers sub fra Fence for gøy. Tenkte det kunne være kult når man ser film.

Er det noen som har erfaringer med disse subbene? Jeg regner selvfølgelig ikke med at de til den prisen er beste, men hadde vært fint å få hørt hva som er bra, og hva som er negativt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel ikke akkurat film egnede da de ikke strekker lengre ned en midt på tretti tallet. SPL vil du nok få en del av men dypbass kan du glemme. Tror de er greie på musikk da, særlig på litt techno e.l.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, snublet over en fence tråd forrige uke.
    Mener det ble sagt kvaliteten er ca som cv, dvs.. ikke dypeste bassen, men helt sikkert en del punch.

Prøv søkefunksjonen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    De er vel ikke akkurat film egnede da de ikke strekker lengre ned en midt på tretti tallet. SPL vil du nok få en del av men dypbass kan du glemme. Tror de er greie på musikk da, særlig på litt techno e.l.
    Vill de ikke fylle opp med litt god "brumming"? Har hørt de spiller greit ned til 25hz :lol:
    SPL er vel en god del dyrere antar jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Hei, snublet over en fence tråd forrige uke.
    Mener det ble sagt kvaliteten er ca som cv, dvs.. ikke dypeste bassen, men helt sikkert en del punch.

Prøv søkefunksjonen :-)

Jeg har hørt flere høytalere og små subber fra fence - om du ikke engang har hørt på fence høytalerene mot cv syns jeg ikke du skal uttale deg om det. Cerwin Vega er flere klasser over Fence audio

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sakke
    Jeg har hørt flere høytalere og små subber fra fence - om du ikke engang har hørt på fence høytalerene mot cv syns jeg ikke du skal uttale deg om det. Cerwin Vega er flere klasser over Fence audio
    +1..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les hva jeg skrev, før du blir defansiv :-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha de billig så gå på netthandelen. Det var juletilbud på de, men ikke nå lengre. Subbene er visst nok mye bang for buck. Har CV subbene og fence er mye billigere. Du vil kunne ende opp med 2 subber for 1 CV. :razz:

Stealt og Sven_Loudis har erfaring med subbene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    les hva jeg skrev, før du blir defansiv :-)
    Haha, ville bare understreke at de ikke burde sammenlignes - skjønte veldig godt hva du skreiv :-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjorde ikke akkurat Fence Boost høyttaleren det dårlig mot nevnte Cerwin Vega i test da men. Og de mindre Fence høyttalerene har høstet skryt fra flere hold inkludert erfarne brukere her inne.

Fence sine 18 og 21 sub'er er primært PA sub'er og ergo lite egnet til film som nevnt tidligere. Jeg synes også at de er utstyrt med litt en svak forsterker iforhold til størrelsen på elementet og effekttålighet. Ville heller satset på en passiv 21" fra Fence eller en aktiv 15" hifi sub om du bare vil ha noe billig fra netthandelen. Obs den passive 21" krever selvfølgelig en effektforsterker og eventuellt en EQ så der blir det ikke direkte billig. Men billigere enn CV sitt alternativ.

CV sine sub'er er jeg enig i at virker generellt bedre over hele linja ihvertfall de største. Har en CLS-15SX selv og er greit fornøyd med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvis du skal ha de billig så gå på netthandelen. Det var juletilbud på de, men ikke nå lengre. Subbene er visst nok mye bang for buck. Har CV subbene og fence er mye billigere. Du vil kunne ende opp med 2 subber for 1 CV. :razz:

Stealt og Sven_Loudis har erfaring med subbene.
    cv sine subber ligger vel på rundt 17k om jeg ikke tar feil? På netthandelen får jeg en av disse for 2 tusen - altså jeg kan kjøpe 8,5 av disse subbene før jeg er oppi samme pris :-)
    Jeg kjøper først og fremst en slik sub for gøy - for å så selge den kanskje.
    om jeg skulle kjøpt sub fra cerwin-vega hadde jeg ikke kjøpt noe større enn 15 da høytalerene mine kune er ve8

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill de ikke fylle opp med litt god "brumming"? Har hørt de spiller greit ned til 25hz :lol:
    SPL er vel en god del dyrere antar jeg?
    SPL står for (S)ound (P)ressure (L)evel og er ikke et merke... Just so you know

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå gjorde ikke akkurat Fence Boost høyttaleren det dårlig mot nevnte Cerwin Vega i test da men. Og de mindre Fence høyttalerene har høstet skryt fra flere hold inkludert erfarne brukere her inne.

Fence sine 18 og 21 sub'er er primært PA sub'er og ergo lite egnet til film som nevnt tidligere. Jeg synes også at de er utstyrt med litt en svak forsterker iforhold til størrelsen på elementet og effekttålighet. Ville heller satset på en passiv 21" fra Fence eller en aktiv 15" hifi sub om du bare vil ha noe billig fra netthandelen. Obs den passive 21" krever selvfølgelig en effektforsterker og eventuellt en EQ så der blir det ikke direkte billig. Men billigere enn CV sitt alternativ.

CV sine sub'er er jeg enig i at virker generellt bedre over hele linja ihvertfall de største. Har en CLS-15SX selv og er greit fornøyd med den.
    Utifra alle fence høytalere og subber jeg har hørt må jeg si meg MEGET uenig. Er enig at fence er bra i forhold til prisen, men lyden som kommer ut er langtifra noe å skryte av - cv er ikke høykvalitets høytalere det heller, men det er god partyfaktor og de har god lyd til det de er lagd for, noe fence ikke har.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe passiv pga alt ustyret og ekstraplassen det tar. Hvorfor vill ikke en slig sub egne seg til film? Vill den lage for mye lyd elelr?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPL står for (S)ound (P)ressure (L)evel og er ikke et merke... Just so you know
    FLAUT
    ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subwooferen har et 18” bass element og en klasse D forsterker på 500W musikkeffekt (350W RMS).
    Subwooferen har et 21” bass element, og en klasse D forsterker på 500W musikk (350W RMS).

Er det ikke rart at 18'' og 21'' fra FA har samme forsterker? eller i alle afall like kraftige.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke rart at 18'' og 21'' fra FA har samme forsterker? eller i alle afall like kraftige.
    en 21" trenger ikke ha lavere følsomhet enn en 18" :-) (men den har vel mest sannsynlig det, siden det er samme merke).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra alle fence høytalere og subber jeg har hørt må jeg si meg MEGET uenig. Er enig at fence er bra i forhold til prisen, men lyden som kommer ut er langtifra noe å skryte av - cv er ikke høykvalitets høytalere det heller, men det er god partyfaktor og de har god lyd til det de er lagd for, noe fence ikke har.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe passiv pga alt ustyret og ekstraplassen det tar. Hvorfor vill ikke en slig sub egne seg til film? Vill den lage for mye lyd elelr?
    Selvfølgelig delte meninger om alt. Så vi lar det ligge der.

Den vil ikke egne seg stort til film fordi den ruller av såpass tidlig i frekvenskurven. En god film sub bør ligge ganske flatt frem til 20Hz før den ruller av. Filmer har ofte lydspor med dypbass liggende godt under 20Hz og dette vil ikke engang være hørbart/merkbart på en slik Fence sub.

PA sub'er er beregnet for å spille musikkbass (techno/dance gjerne) (35-65Hz+) på høyest mulig SPL og det gjør sikkert denne sub'en ganske bra. Intill forsterkeren mister kontrollen vel og merke.

Grunnen til at jeg annbefaler passiv er at du kan kjøre sub'en på valgfri effektforsterker og da gi den mye mer effekt for høyere SPL og bedre kontroll.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er akkurat det jeg reagerer på. Og det er samme forsterkeren som går igjen i 15" modellen også. Så derfor annbefaler jeg 15" fremfor de andre. 15" sub'en fins vel både i en PA utgave og en Hifi utgave om jeg husker rett og da er sistnevnte det beste valget for filmbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er akkurat det jeg reagerer på. Og det er samme forsterkeren som går igjen i 15" modellen også. Så derfor annbefaler jeg 15" fremfor de andre. 15" sub'en fins vel både i en PA utgave og en Hifi utgave om jeg husker rett og da er sistnevnte det beste valget for filmbruk.
    Jeg har tenkt å kjøpe på netthandelen, så valget blir mer netthandelen sitt enn mitt Jeg har ikke tenkt å bruke så mye penger på dette lille prosjektet, maks 2 tusenlapper, noe som også sier litt om hvor lite seriøst dette er for meg. subben kjøpes for å ha det morro for lite penger :-)
    Tenker jeg satser på 18 subben da
    18 og 21 finnes btw både i hjemme og PA versjon

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å kjøpe på netthandelen, så valget blir mer netthandelen sitt enn mitt Jeg har ikke tenkt å bruke så mye penger på dette lille prosjektet, maks 2 tusenlapper, noe som også sier litt om hvor lite seriøst dette er for meg. subben kjøpes for å ha det morro for lite penger :-)
    Tenker jeg satser på 18 subben da
    18 og 21 finnes btw både i hjemme og PA versjon
    Ja men de er omtrent aldri tilgjengelige på netthandelen

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •