XTZ Divine 100.49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Divine 100.49

Lurer på og anskaffe meg et sett av disse, men er det noen som har hørt på de eller har dem????? Inntrykk??

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg er i samme situasjon som deg.Spennende høyttaler:-D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens du venter på svar kan du jo kose deg med testen i Fidelity 1/2011

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo si min mening om disse, var å hørte de i sverige med XTZ elektronikk. Må desverre si at jeg ikke var fornøyd i det hele tatt, hadde gledet meg veldig da jeg syns de virket utrolig interresante, og fine.

Var altfor lite dynamikk og altfor mye skrikende diskant, var egentlig bare kjedelig høre på. Jeg tørr heller påsta at det var elektronikken som var en utrolig dårlig match, men det var fortsatt langt utenfor hva jeg hadde forventet til denne prisen.

Kunne sikkert vært litt bedre med noe varmere elektronikk en XTZ. Så om du har lyst på et par av disse, ville jeg absolutt testet de med noe skikkelig elektronikk før du kjøpte de

Husk også at all oppfatning av lyd er subjektivt, kan hende du hadde hatt en helt annen oppfatning en meg av disse, og det kommer sikkert noen kommentarer som sier det motsatte av meg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Kan jo si min mening om disse, var å hørte de i sverige med XTZ elektronikk. Må desverre si at jeg ikke var fornøyd i det hele tatt, hadde gledet meg veldig da jeg syns de virket utrolig interresante, og fine.

Var altfor lite dynamikk og altfor mye skrikende diskant, var egentlig bare kjedelig høre på. Jeg tørr heller påsta at det var elektronikken som var en utrolig dårlig match, men det var fortsatt langt utenfor hva jeg hadde forventet til denne prisen.

Kunne sikkert vært litt bedre med noe varmere elektronikk en XTZ. Så om du har lyst på et par av disse, ville jeg absolutt testet de med noe skikkelig elektronikk før du kjøpte de

Husk også at all oppfatning av lyd er subjektivt, kan hende du hadde hatt en helt annen oppfatning en meg av disse, og det kommer sikkert noen kommentarer som sier det motsatte av meg
    Hvordan var lytterommet de ble spillt i ? Hvilken forhandler ?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Hvordan var lytterommet de ble spillt i ? Hvilken forhandler ?
    Var nok ikke noe supert lytterom, var liksom, alla lefdal eller elkjøp butikk, husker ikke helt hva sjappa het, var i sverige.

Men kan jo også si at jeg hørte på XTZ 99.36 i tillegg i samme rom, disse koster 8 lapper, og de spilte på en Yamaha reciever (tror det var 3900) med Radio som kilde, og jeg syns det spilte MYE bedre.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lover ikke bra:???:

Jeg har 2x200w fra Densen i bi-amp/wire på mine 99.26, og det låter veldig bra, fin match.

Men her velger jeg å tro at lytterom/innspillte høytalere og elektronikk, kanskje i kombinasjon, som står bak.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Det lover ikke bra:???:

Jeg har 2x200w fra Densen i bi-amp/wire på mine 99.26, og det låter veldig bra, fin match.

Men her velger jeg å tro at lytterom/innspillte høytalere og elektronikk, kanskje i kombinasjon, som står bak.
    Meget mulig, men da de mindre xtz spilte bra i samme rom kan jo ikke det ha så utrolig mye si i dette tilfellet, men tror nok heller det var elektronikken og innspilling.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder XTZ og elektronikk så kommer det snart en ny forsterker fra dem.Ryktene sier den skal skreddersys til å drive Divine.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fidelity har testet disse nå, fikk rimelig bra omtale der

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill

spiller Divine med dyr Hegel elektronikk...vet ikke hva som ikke funket når du hørte på dem, men dette er gode høyttalere..! særlig oppløsningen er glimrende. Det stemmer bra det som skrives om dem i tester ellers.

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen i Trøndelag

Noen i Trøndelag som har XTZ 100,49?
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Noen i Trøndelag som har XTZ 100,49?
    Jeg har Divine 100.49. Bor på Heimdal. Send PM hvis du ønsker en lytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er interessert så har jeg ett par strøkne xtz 100.49 Divine til salgs.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •