Dali IKON 6 MK2 5.1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Hehe... Var en lyttekveld der de hadde koblet opp med NAD M2. En av de som var der kom med et spørsmål om hvordan de ville låte med mer "budsjettvennlig" forsterker. Tok da frem en forsterker til ca 2500,- for å demonstrere at det ble lyd ut av det og.
    Jeg ville ikke kjørt ørepluggene mine på en c316 engang

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sitter hele 6meter fra frontene ville jeg definitivt gått for Ikon 7 MK2 og ikke Ikon 6MK2.
    Rommet du skal plassere anlegget ditt i er relativt stort liksom.
    Jeg sier sats på Ikon 7 i stedet for Ikon 6 dersom du skal ha Ikon MK2.

Jeg har Ikon 6 og sitter ca 3.5 meter fra frontene og ønsker meg Ikon 7 allerede,trøkket på film blir vesentlig større på film med Ikon 7 enn Ikon 6 for bare 4000kr mer.
    Du sitter 6meter fra frontene altså et stort rom,så derfor mener jeg gå for Ikon 7.
    På sub siden synes jeg du burde gå for SVS siden anlegget skal brukes til musikk OG film,når lik pris blir tatt i betrakning.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Dali IKON serien syns jeg er vannvittig god. Så er nok forskjellige meninger om dette . BW blir for meg alt for "kjedelig", men du verden, det låter bra da!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nye Dali IKON serien syns jeg er vannvittig god. Så er nok forskjellige meninger om dette . BW blir for meg alt for "kjedelig", men du verden, det låter bra da!
    Vi har Dali for en grunn vet du.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi har Dali for en grunn vet du.
    Det er jo sant . Men jeg utelukker ikke andre Tannoy Defenition 10 feks. Noe av det bedre jeg har hørt, om ikke kanskje det beste :P. Men Helicon'a mine er "deilige" . Men jeg stortrives også med Ikon6 i fellesstua, men må si jeg ble mektig imponert over 7'ern, mye mer fylde over det hele i den.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo sant . Men jeg utelukker ikke andre Tannoy Defenition 10 feks. Noe av det bedre jeg har hørt, om ikke kanskje det beste :P. Men Helicon'a mine er "deilige" . Men jeg stortrives også med Ikon6 i fellesstua, men må si jeg ble mektig imponert over 7'ern, mye mer fylde over det hele i den.
    7ern er enda en stor overraskelse så det lover godt, de skulle flesket til med en dali ikon 8 mk2 også. En som heller litt mere over på Mentor 8 sine kvaliteter, har ikke hørt 7ern og det er litt kjedelig. Grunnen til at folk ikke liker Dali er pga de har hørt den på mismatcha elektronikk, da er det lett å kanskje ikke digge det så mye altså. De vant jo EISA pris og henter inn masse lovord fra magasiner, det er jo nydelige høytalere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7ern er enda en stor overraskelse så det lover godt, de skulle flesket til med en dali ikon 8 mk2 også. En som heller litt mere over på Mentor 8 sine kvaliteter, har ikke hørt 7ern og det er litt kjedelig. Grunnen til at folk ikke liker Dali er pga de har hørt den på mismatcha elektronikk, da er det lett å kanskje ikke digge det så mye altså. De vant jo EISA pris og henter inn masse lovord fra magasiner, det er jo nydelige høytalere.
    JEg har hørt IKON6 og 7 på Cambride 840, en amp jeg aldri har likt noe spessielt, men her er det innertier. Og fikk testet samme amp på 683 idag og, og det låt neimen ikke dårlig det heller .

Om jeg har tid imorgen, kanskje jeg stikker innom hifiklubben og hører litt på NAD 375/m3 på f.eks IKON 7, tror det kan "sprenge" grenser .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg har hørt IKON6 og 7 på Cambride 840, en amp jeg aldri har likt noe spessielt, men her er det innertier. Og fikk testet samme amp på 683 idag og, og det låt neimen ikke dårlig det heller .

Om jeg har tid imorgen, kanskje jeg stikker innom hifiklubben og hører litt på NAD 375/m3 på f.eks IKON 7, tror det kan "sprenge" grenser .
    Cambridge 840 er en veldig fin forsterker, hørt for det meste på 650modellen og det er også en god forsterker også. Prisen er veldig lav i forhold til hva man får av kvalitet og bygg altså, Ikon liker power så kanskje Nad 165 og 2x275 ville gjort seg på dem. Aldri for lite veit du.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags elektronikk hørte du de på?
    seent svar men .. min marantz dull lyd.. efor kjøpte jeg heller psb synchrony one. hørte på de første med cambridge oppsette som hifiklubben stvg bruker.. var veldig tom lyd og hørte at de ikke hadde god akustikk inni seg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva

Hvordan ville en Emotiva XPA-3 vært til IKON 6 fronter og IKON senter? Noen som har prøvd dette? :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •