Ny hjemmekino, men hvilken høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekino, men hvilken høytalere?

Hei, er ute etter tips fra dere som har mere peiling en meg når det kommer til hjemmekino, holder på og bygge meg et hjemmekinorom nå som ender opp på 16-18kvm (kvadratisk) som jeg skal ha ny stereo til, har en HK AVR 635 jeg har planer om og bruke, men er veldig usikker på hvilken høytalere jeg skal gå for.
    Rommet kommer for det meste til og bli brukt til reint "film-romm" så dette blir hovedsakelig bruksområdet jeg er ute etter, men vil også kunne hive på en cd uten at dette skal høres forferdelig ut, høres mest på hip-hop, 80talls og rock..
    prismessig har jeg sett for meg og bruke "max" 20 000 på høytalere + sub(er)

Håper på mange gode forslag fra dere hi-fi guruer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på JBL sine ES-pakker til kinobruk, de har 3 forskjellige, ES80, 90, og 100, litt forskjellige basselementer i front, og litt forskjell på bakhøyttalere.
    Dette er fantastiske kinohøyttalere, gjengir lyden rått, og presist. Er også genialt til rap, hip hop, ny og gammel rock, gjerne musikk med litt trykk i 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Ville sett på JBL sine ES-pakker til kinobruk, de har 3 forskjellige, ES80, 90, og 100, litt forskjellige basselementer i front, og litt forskjell på bakhøyttalere.
    Dette er fantastiske kinohøyttalere, gjengir lyden rått, og presist. Er også genialt til rap, hip hop, ny og gammel rock, gjerne musikk med litt trykk i 8-)
    Hei Hansy og takk for svar! Har faktisk sett litt på disse ES pakkene fra JBL da i hovedsak ES100, men klarer ikke helt og se hvorfor ES80 har høyere fullpris en 100? problemet med denne pakken er at jeg blir og sitte med 1 sub til overs da jeg ikke kommer til og bruke den som er i pakken, og syntes bakhøytalerne ser veldig pusslete ut?

Vet ikke heelt hvorfor, men har liksom fått litt for meg at Klipsch er gode greier når det kommer til hjemmeKINO?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener ES100pakken koster 23000,- opprinnelig, er bare soundgarden som har hatt oppdatering på hjemmesiden og ikke fått det med seg tidligere, kanskje.

Det du kan gjøre er å kjøpe feks
    ES100 front
    ES25C center
    ES30 bakhøyttalere
    Dette havner på overkant av 15000,-, akkurat det samme som ES100pakken med sub,

Det jeg ville gjort, å kjøpt komplett ES100 pakke med sub, ES30 som bakhøyttalere, og bruke ES10 (disse er vegghengende) som sidehøyttalere siden forsterkeren din er 7.1.
    Dette havner på drøye 18000,-. Resten av budsjettet kan man bruke på kabler, og spandere venner på filmkveld med øl og pizza når alt er oppkoblet:lol:

Om klipch er bra til film har jeg ingen formening om, kun hørt det i stereo, og da var det ingen høydare, men helt greit

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissmith
    Hei Hansy og takk for svar! Har faktisk sett litt på disse ES pakkene fra JBL da i hovedsak ES100, men klarer ikke helt og se hvorfor ES80 har høyere fullpris en 100? problemet med denne pakken er at jeg blir og sitte med 1 sub til overs da jeg ikke kommer til og bruke den som er i pakken, og syntes bakhøytalerne ser veldig pusslete ut?

Vet ikke heelt hvorfor, men har liksom fått litt for meg at Klipsch er gode greier når det kommer til hjemmeKINO?
    Du har ikke tilfeldigvis vært innom Klipsch klubben ? I så fall, kan det forklare hvorfor du har fått for deg at Klipsch er bra på kino...

Jeg har selv vært innom der og blitt fristet til å teste, så jeg har nettopp kjøpt nye høyttalere til min kino. Kinoen min er omtrent like stor som din. Høyttalerne jeg endte opp med var:

- Klipsch RF-62 mk2
    - Klipsch RC-62 mk2
    - Klipsch RS-52 mk2

Havnet på mellom 15 og 16k. Jeg har foreløpig bare fått RF-62 som ikke er innspilte enda. Men de har spilt 50-60 timer og jeg merker stor forskjell fra når de ble pakket ut av esken. Tror de blir veldig bra.

Har fått inntrykk av at H/K kanskje ikke er best match til Klipsch. Hvis du vurderer Klipsch, bør du kanskje heller se på Yamaha. Men her er det snakk om smak og behag. Prøvelytting er det viktigste.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo nå at du har en H/K du vil bruke... Da spørs det vel om du er interessert i Yamaha... Hvis du har noen som selger Klipsch i nærheten, så kan du kanskje ta med H/Ken din å teste den på Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Mener ES100pakken koster 23000,- opprinnelig, er bare soundgarden som har hatt oppdatering på hjemmesiden og ikke fått det med seg tidligere, kanskje.

Det du kan gjøre er å kjøpe feks
    ES100 front
    ES25C center
    ES30 bakhøyttalere
    Dette havner på overkant av 15000,-, akkurat det samme som ES100pakken med sub,

Det jeg ville gjort, å kjøpt komplett ES100 pakke med sub, ES30 som bakhøyttalere, og bruke ES10 (disse er vegghengende) som sidehøyttalere siden forsterkeren din er 7.1.
    Dette havner på drøye 18000,-. Resten av budsjettet kan man bruke på kabler, og spandere venner på filmkveld med øl og pizza når alt er oppkoblet:lol:

Om klipch er bra til film har jeg ingen formening om, kun hørt det i stereo, og da var det ingen høydare, men helt greit
    Se dær ja, misstengte det kunne være noe slik som var årsaken ja kansje jeg må stikke innom soundgarden og høre hvis de har det i lytterommet sitt

Hehe, må fortsatt ha meg nye subber og prosjektør før det blir noe filmkvelder hehe

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tenkt på dedikerte filmhøyttalere da? Jamo D500 Thx høyttalere har jo fått supre kritikker i blant annet bladet hjemmekino og whathifi. Hvis du googler finner du en del info. Blir vel ca 12K for alle 5, så kan du slenge på to xtz 99 w12.16. Da lander du rundt budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Du har ikke tilfeldigvis vært innom Klipsch klubben ? I så fall, kan det forklare hvorfor du har fått for deg at Klipsch er bra på kino...

Jeg har selv vært innom der og blitt fristet til å teste, så jeg har nettopp kjøpt nye høyttalere til min kino. Kinoen min er omtrent like stor som din. Høyttalerne jeg endte opp med var:

- Klipsch RF-62 mk2
    - Klipsch RC-62 mk2
    - Klipsch RS-52 mk2

Havnet på mellom 15 og 16k. Jeg har foreløpig bare fått RF-62 som ikke er innspilte enda. Men de har spilt 50-60 timer og jeg merker stor forskjell fra når de ble pakket ut av esken. Tror de blir veldig bra.

Har fått inntrykk av at H/K kanskje ikke er best match til Klipsch. Hvis du vurderer Klipsch, bør du kanskje heller se på Yamaha. Men her er det snakk om smak og behag. Prøvelytting er det viktigste.

Lykke til!
    Hehe, har ikke vært innom klipsch klubben nei, men har lest litt rundt omrkring om dem og husker da jeg var i 16års alderene (7år siden) selv da brukte jeg og lese om at klipsch var bra, men da var det jo bare cerwin vega å nad som gjaldt som for min del..
    Det oppsettet jeg har sett på fra Klipsch er:
    Klipsch RF-82 - front
    Klipsch RC-62 II Black
    Klipsch RC-62 II - senter
    Klipsch RS-52 II -bak
    Klipsch RS-42 II - side

meen somsagt så er jeg ikke lenger like oppdatert på hjemmekino osv. som jeg var tidligere..

Angående forsterkervalg har jeg lite lyst og bytte ut fortserkeren med det første (har akkorat kjøpt hus, som jeg pusser opp og bygger litt ut, og iom at jeg er student er økonomien ikke den beste)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Du har ikke tenkt på dedikerte filmhøyttalere da? Jamo D500 Thx høyttalere har jo fått supre kritikker i blant annet bladet hjemmekino og whathifi. Hvis du googler finner du en del info. Blir vel ca 12K for alle 5, så kan du slenge på to xtz 99 w12.16. Da lander du rundt budsjett.
    Jeg vet ikke helt hvorfor men er ikke så veldig glad i jamo når det kommer til "surround" min far har et komplett jamo med yamaha oppsett å syns lyden er ganske fin selv om den kansje blir litt for "tamm" for min smak.. men kan jo supplere det med sub, men mener det kansje skal være litt mere fyldighet i en hjemmekino høytaler?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissmith
    Hehe, har ikke vært innom klipsch klubben nei, men har lest litt rundt omrkring om dem og husker da jeg var i 16års alderene (7år siden) selv da brukte jeg og lese om at klipsch var bra, men da var det jo bare cerwin vega å nad som gjaldt som for min del..
    Det oppsettet jeg har sett på fra Klipsch er:
    Klipsch RF-82 - front
    Klipsch RC-62 II Black
    Klipsch RC-62 II - senter
    Klipsch RS-52 II -bak
    Klipsch RS-42 II - side

meen somsagt så er jeg ikke lenger like oppdatert på hjemmekino osv. som jeg var tidligere..

Angående forsterkervalg har jeg lite lyst og bytte ut fortserkeren med det første (har akkorat kjøpt hus, som jeg pusser opp og bygger litt ut, og iom at jeg er student er økonomien ikke den beste)
    Kan jo si at jeg har noe lignende, syns klipsch er utrolig rått, har det sammen med 2stk xtz subber, spiller som bare fletta, skal nok passe bra sammen med H/K også

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips:

Dali Lektor 6 Front
    Dali lektor Center.
    Dali Lektor 2 bak (bra pris på denne nå, nedsatt endel).
    +
    Den største SVS'en du kan oppdrive for de resterende pengene!!! ..

Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben

Kart - L-Sound AS

Edit: Du får faktisk råd til en SVS PC12NSD til 7400kr om du går for lektor settet .

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett B&W surround sett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Kan jo si at jeg har noe lignende, syns klipsch er utrolig rått, har det sammen med 2stk xtz subber, spiller som bare fletta, skal nok passe bra sammen med H/K også
    Somsagt så har jeg av en eller annen grunn fådd for meg at klipsch er ganske artig i hjemmekino sammenheng, så kunne vært et artig oppsett og prøvd men vet ikke om noen som selger klipsch hær oppe i Tromsø-Troms?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mitt tips:

Dali Lektor 6 Front
    Dali lektor Center.
    Dali Lektor 2 bak (bra pris på denne nå, nedsatt endel).
    +
    Den største SVS'en du kan oppdrive for de resterende pengene!!! ..

Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben

Kart - L-Sound AS

Edit: Du får faktisk råd til en SVS PC12NSD til 7400kr om du går for lektor settet .
    Dali har jeg også tengt på, men vet ikke hvordan dette er i hjemmekino?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •