Superexact i hus. HURRA!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Superexact i hus. HURRA!

Farfar skulle liksom selge disse høytalerne, og jeg nevnte at jeg gjerne ville prøve de først. I går ringte han og sa at jeg skulle få de. Mannen er jo gal Hentet de akkurat, og sitter nå å hører på Sidsel Endresen sammen med Nils Petter Molvær, Django Bates og Jon Christensen. Stativene hans sitter foreløpig fast i en bod eller noe sånt, så de står foreløpig plassert på tvbenken. Ikke gunstig, men på det lydnivået jeg spiller på nå gjør det ingen ting. Gleder meg til å teste biamping i morgen, og å få de opp på noen stativ jeg har i boden. Ikke like stabile som de jeg skal få, men holder vel frem til da.

Er det blasfemi å bruke disse høytalerne med en Yamaha 2067? Det er bare det jeg har...

Noen tips til senter som matcher lyden? Før jeg fikk disse høytalerne hadde jeg sett meg ut Monitor Audio RX6 sammen med senter og bakhøytalere fra samme serie. Sub er jeg mer usikker på. Nå er det brått mer penger til f.eks senter og sub, men det er jo begrensa hvor mye strøm receiveren min kan levere....

Jaja. Hurra for nye høyttalere. Hurra for Farfar!

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av åsmund_teodor
    Farfar skulle liksom selge disse høytalerne, og jeg nevnte at jeg gjerne ville prøve de først. I går ringte han og sa at jeg skulle få de. Mannen er jo gal Hentet de akkurat, og sitter nå å hører på Sidsel Endresen sammen med Nils Petter Molvær, Django Bates og Jon Christensen. Stativene hans sitter foreløpig fast i en bod eller noe sånt, så de står foreløpig plassert på tvbenken. Ikke gunstig, men på det lydnivået jeg spiller på nå gjør det ingen ting. Gleder meg til å teste biamping i morgen, og å få de opp på noen stativ jeg har i boden. Ikke like stabile som de jeg skal få, men holder vel frem til da.

Er det blasfemi å bruke disse høytalerne med en Yamaha 2067? Det er bare det jeg har...

Noen tips til senter som matcher lyden? Før jeg fikk disse høytalerne hadde jeg sett meg ut Monitor Audio RX6 sammen med senter og bakhøytalere fra samme serie. Sub er jeg mer usikker på. Nå er det brått mer penger til f.eks senter og sub, men det er jo begrensa hvor mye strøm receiveren min kan levere....

Jaja. Hurra for nye høyttalere. Hurra for Farfar!

Gratulerer!! Og ære være farfar

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke verst ikke verst!!
    Det var jaggu farfaren sin som har vaskasegellernoesånt

Superexact har litt high-end ambisjoner i seg så den fortjener en skikkelig forsterker for å få frem potensialet.
    Ikke overkill da, men du har å tjene på ei lita oppgradering

Channel island passiv preamp - FINN Torget
    Electrocompaniet AW100DMB - FINN Torget

Musical Innovtion - FINN Torget

Litt i tvil om denne er sterk nok, men tar den med: Audio Innovations Series 500 integrert kl A rørforsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Adyton Symphonic Series No1 jeg kan bruke som effekt på superexactene. Om det lille jeg har funnet av info på nett stemmer, så er den på 2*80 watt. Den skal være veldig bra! Trenger dessverre en service da den støyer litt. Er ikke så fan av akkurat det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Adyton Symphonic Series No1 jeg kan bruke som effekt på superexactene. Om det lille jeg har funnet av info på nett stemmer, så er den på 2*80 watt. Den skal være veldig bra! Trenger dessverre en service da den støyer litt. Er ikke så fan av akkurat det.
    Ja for all del!!
    Tror det kan bli interessant siden Adyton bruker å ha ganske så strømsterke konstruksjoner. Litt varm klang som kan gå godt sammen med superexactenes litt kjølige klang.

Støy ja... Kan det bety så mangt.. kondiser som er iferd med å gå tørre? Transer som "synger på siste verset"? Den er vel rundt 20år vil jeg tro så ikke utenkelig at det er noe sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bør jeg håpe at det er? Bruker gjerne noen kroner på den om det er verdt det. Hva koster sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Neida, det er ikke blasfemi å bruke Yammien på disse høyttalerene. Jeg har nettopp kjøpt meg denne selv, og er grådig imponert over hvor god RX-V2067er i stereo (pure direct) på mine Seas Idunn høyttalere. Herlig varm klang, godt med krefter og fint med detaljer. Bedre kontroll i bassområdet enn den integrerte forsterkeren jeg nettopp solgte, kanskje bare i øverste diskant Yamahaen ikke er fullt så silkemyk og "trillelende" i musikkformidlingen som jeg opplevde at Atoll IN100 var.

Jeg har tidligere hatt Seas Exact, som jeg parret med diverse forsterkeri; Electrocompaniet AW60 (den var det for lite guffe i...), Ella34 (rørforsterker på knappe 40 w på papiret, men som opplevdes mye kraftigere enn 'Companiet). Men best resultat fikk jeg med en "skambillig" Yamaha Pianocraft receiver, tror det bare var 40 watt i denne også!

Blei litt mimring dette her, men tilbake til spørsmålet ditt: Nei, jeg tror ikke Yamahaen din gjør skam på høyttalerene. Men du kan sikkert få ennå mer ut av de med den rette elektronikken, men er det verdt det...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si om det er verdt det, men jeg er iallefall veldig glad for høytalerne. Ikke noe spark i trynet å snakke om, men da jeg biampet de ble det mye strammere bass.

Er det sjans i havet for at Adytonen har bedre kontroll på høyttalerne enn en biampet Yamaha?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bør jeg håpe at det er? Bruker gjerne noen kroner på den om det er verdt det. Hva koster sånt?
    Vanskelig å si, teodor...
    Først må du sende den til reperatør..
    Ville valgt en som har kjennskap til modellen siden andre vil ta seg veldig godt betalt for å finne skjema. Ville kanskje hørt med Oslo hifi-center??
    Du må alltids regne med å betale ett konsultasjons/feilsøkings honorar. Er det peanuts kan det totalt bli 1000(??) men hvis det er noe mere omfattende gjerne oppimot 4-5000? Hard 2 say altså..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vanskelig å si, teodor...
    Først må du sende den til reperatør..
    Ville valgt en som har kjennskap til modellen siden andre vil ta seg veldig godt betalt for å finne skjema. Ville kanskje hørt med Oslo hifi-center??
    Du må alltids regne med å betale ett konsultasjons/feilsøkings honorar. Er det peanuts kan det totalt bli 1000(??) men hvis det er noe mere omfattende gjerne oppimot 4-5000? Hard 2 say altså..

Jeg vil tro den er kjøpt der. Får sjekke det ut. Ikke sikkert det er verdt det i forhold til Superexactene, men jeg kunne kanskje brukt den til å biampe senteren. (Om jeg kjøper er senter med biwiring...)

Sliter litt med romlebass på Eg komme fra plata Allemannsland av Bjørn Eidsvåg. Det er nesten umulig å høre tonehøydene. Bah Trakk de nesten en meter ut fra veggen, men det hjalp virkelig ikke. Kan det være at rommet saboterer veldig på akkurat de frekvensene, eller er det muligens litt dårlig kontroll av høytaleren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •