Dette står det respekt av.... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 153
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Som noen nevner virker det som om CV er fyord her på forumet, faktisk NAD også.... så nå skjønner jeg hvorfor mitt anlegg ikke scorer så bra på "stjernebørsen"..... Hva er det som er feil med NAD forresten? Susing / støy?
    Mange som er skeptiske til CV fordi de ikke er nøytrale. Men vil man ha moro og ikke bryr seg om den tonale balansen til musa som fiser under pauken i en bestemt referanseinnspilling, men bare skal ha moro med rock'n roll, techno etc. så er CV et glitrende valg i budsjettklassen.

NAD har etter min og andres mening "driti på draget" med en god del av sine surroundprodukter. Egenstøy i forforsterkerkretsløp, digitale kretser med ullen lyd, overforbruk av støyende vifter til kjøling er stikkord som beskriver NADs surround-produkter i en periode. Det virker som om NAD har tatt tak i problematikken med sine V2-versjoner, men de er vel ikke helt i mål ennå. Min personlige mening er at vifter ikke hører hjemme i hifi-utstyr, uansett om det er i 2 eller flere kanaler. (Sånn sett er jo kjølebehovet for projektorer en lydmessig katastrofe, men det er en annen historie...)

Dessverre virker det som om mange automatisk antar at NADs stereoprodukter også lider av de samme feilene, noe som helt klart ikke er tilfelle. Så jeg vil si at NAD har fått både fortjent og ufortjent kritikk.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dantax P3000 spiller veldig høyt og fyldig, med god punch. Selvfølgelig spiller ikke de dobble 10" elementene like høyt som CV sine dobble 15", men sammtidig spiller de i tilegg til høyt meget bra i vanlig lyttevolum. Dette er ganske billige høytalere, så de er selvfølgelig ikke like oppløste som dyrere alternativer, og de er noe farget (akurat som CV) men de låter fantastisk mye bedre.

Liker man party musikk, men også å sette seg rolig ned en gang i mellom å lytte til Eva Cassidy eller feks Jazz, er de meget gode høytalere.

Og hva sprenging angår, på mitt anlegg klarer jeg ikke å sprenge disse høytalerene. Det jeg klarer er å sette huset i sving slik at glass klirrer og vegger knirker i motsatt hjørne av huset.

Skal du ha kun mest mulig lyd, så gå for CV, men liker man noe som helst annet enn bare å spille knall høyt, så gå heller for noe som både spiller nesten like høyt, men samtidig bra i vanlig lyttevolum...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke problemet her. Jeg har ikke hørt CV selv, men dersom man er fornøyd med lyden, er det vel bare å løpe og kjøpe. Høyttalerne er "billige" i forhold til andre høyttalere (en får hva en betaler for).

Liker du lyden så drit i hva andre mener. Synes du at høyttalerne også spiller bra på litt mer "raffinert musikk", vel ingenting er bedre enn det. Men aksepter at andre mener noe annet.

Personlig gidder jeg ikke å høre på disse høyttalerne da de designmessig suger. Kona hadde aldri akseptert dem. I tillegg støtter jeg meg til ekspertene som sier at de er bra på trøkk, men mindre bra på å gjengi detaljer i musikken.

Hver sin smak !!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    ok, HVA er problemet her? anlegget er mitt btw... :roll:

dere som hater CV, har dere faktisk prøvd CV med elektronikk til over 30k? det spiller faktisk ikke så ille, + at det trøkker noe skamjævlig.

anlegget står der akkurat nå, men blir "ofte" flyttet til et annet og større rom. 4x15" + 10m2 betongrom = dårlig.. hehe..

brukte forresten høyttalerene på revyfest med DP 2x450w PA forsterker, ingen som klaget på lyden der nei..

Mvh Haakon aka dp
    Endelig en med sans for det samme som meg..... Min unnskylding er musikksmak, hva er din?

Som noen nevner virker det som om CV er fyord her på forumet, faktisk NAD også.... så nå skjønner jeg hvorfor mitt anlegg ikke scorer så bra på "stjernebørsen"..... Hva er det som er feil med NAD forresten? Susing / støy?

Etter min mening er CV 1515 det råeste som noen gang er bygget av en høytaler. Tatt pris/lyd/glede i betraktning. Selv om jeg har svidd av 2 15" de to siste åra synes jeg de stort sett greier seg bra..... diskantene bak er jo en annen historie..... disse kan byttes etter hver fest/vorspiel....

Jeg kjørte gledelig 125 mil på en dag for å få de hjem i stua....

Noen som kan komme med eksempler til høytalere som kan matche lydtrykk men også spille "pent"..... Forslag mottas.....
    '

Hei,

Er selv CV fan, men det finnes faktisk noen andre høyttalere som spiller nesten like høyt og endel penere.. Klipsch Epic CF-4.. Gamle høyttalere med 2 x 12" i hver høyttaler. Min bror har selv hatt disse en gang, og de sparket skikkelig fra seg.

Selv med en Krell Kav300i.. som er på "bare" 2x150w i 8ohm..

Kostet vel ca 30000kr nye i 96.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du preiker om det, so er Klipsch KLF 30 og rotel sin 1090 det råaste eg har høyrt. Knuste CV 1515 med 3x 218. :lol:

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Når du preiker om det, so er Klipsch KLF 30 og rotel sin 1090 det råaste eg har høyrt. Knuste CV 1515 med 3x 218. :lol:
    1515 vil nok uansett spille høyere, sorry mac.. men Klipschene spiller nok tøffere/bedre.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke bevege seg mange mm inn i PA-verdenen før 1515 fremstår som en minimonitor med ekstremt dårlig lydkvalitet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Man skal ikke bevege seg mange mm inn i PA-verdenen før 1515 fremstår som en minimonitor med ekstremt dårlig lydkvalitet.
    helt korrekt, 1515 er helt på grensen til PA. CLSC 215 derimot spiller ikke like høyt, og har endel bedre lyd ( i mine øyne)

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    helt korrekt, 1515 er helt på grensen til PA. CLSC 215 derimot spiller ikke like høyt, og har endel bedre lyd ( i mine øyne)
    Dine ører vel? :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker synet til å bedømme lydkvalitet, så kan man komme til svært varierende konklusjoner... (sorry, klarte ikke dy meg)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1515 vil nok uansett spille høyere, sorry mac.. men Klipschene spiller nok tøffere/bedre.
    Kvifor er det vits i å spela høgare når du ikkje høyrer rein musikk da? Blir jo berre ei forferdeleg høg "piping".

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvifor er det vits i å spela høgare når du ikkje høyrer rein musikk da? Blir jo berre ei forferdeleg høg "piping".
    jeg har ikke sagt det imot, jeg sa bare at de spiller høyere.. 1515 er semi-pa..

hehe, jeg dreit meg ut litt der ja.. ØRER da!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="**dp
    Hei,

Er selv CV fan, men det finnes faktisk noen andre høyttalere som spiller nesten like høyt og endel penere.. Klipsch Epic CF-4.. Gamle høyttalere med 2 x 12" i hver høyttaler. Min bror har selv hatt disse en gang, og de sparket skikkelig fra seg.

[/quote]

Disse husker jeg godt, men siden jeg ikke hadde noen mulighet til å få hørt på de noe sted, så ble det 1515. Disse hadde jeg hørt hos flere kamerater av meg...... Den ene duden brukte en NAD 208 på hver.... Det var insane lydtrykk...... Lamper opphengt på vegger vrei seg rundt og spikere i panelen bare ristet ut..... Rommet var på vel. 30 m2 tenker jeg..... Senere (hørte det ikke selv) så ble det plassert et par Cerwin Vega CD-90(?) i tillegg med en PA forsteker på 2x250 w...... Jeg tror de som var på den festen hadde øresus i noen dager.....

Så for oss som vil ha mest lydtrykk for alle penga så er ihverfall vi enige: CV!

btw, jeg har også elektronikk til 30k tilkoblet mine CV, men siden det "bare" er noe dårlige NAD eletronikk så er det kanskje ikke my å skryte av..... :wink: Jeg gikk faktisk rundt og trodde at NAD var bra greier, lite dill/dall og bra med strømreserver...... Dessuten er de jo THX sertifisert, så noe kvalietet bør det jo være......?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..... Dessuten er de jo THX sertifisert, så noe kvalietet bør det jo være......?
    Selve definisjonen på kvalitet er "oppfyllelse av forventede egenskaper...." eller noe deromkring. Så hvis et produkt tilsredsstiller dine krav og forventninger har et produkt en god kvalitet.

Dersom du kjøper en svært billig CD-spiller og har rimelig lave forventninger, og regner med et par reperasjoner eller så i året, så har dette produktet også god kvalitet. Rett og slett fordi det oppfyller forventede egenskaper... :wink: :wink: :wink:

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Konrad]
    Sitat Opprinnelig postet av "**dp
    Hei,

[/quote
    Disse husker jeg godt, men siden jeg ikke hadde noen mulighet til å få hørt på de noe sted, så ble det 1515. Disse hadde jeg hørt hos flere kamerater av meg...... Den ene duden brukte en NAD 208 på hver.... Det var insane lydtrykk...... Lamper opphengt på vegger vrei seg rundt og spikere i panelen bare ristet ut..... Rommet var på vel. 30 m2 tenker jeg..... Senere (hørte det ikke selv) så ble det plassert et par Cerwin Vega CD-90(?) i tillegg med en PA forsteker på 2x250 w...... Jeg tror de som var på den festen hadde øresus i noen dager.....

Så for oss som vil ha mest lydtrykk for alle penga så er ihverfall vi enige: CV!

btw, jeg har også elektronikk til 30k tilkoblet mine CV, men siden det "bare" er noe dårlige NAD eletronikk så er det kanskje ikke my å skryte av..... :wink: Jeg gikk faktisk rundt og trodde at NAD var bra greier, lite dill/dall og bra med strømreserver...... Dessuten er de jo THX sertifisert, så noe kvalietet bør det jo være......?
    Hey,

Lyst til å teste DP 6.3 på 1515 høyttalerene dine? Jeg kan godt ta meg en tur midt i november?

Evt teste litt Classic 215 mot CV 1515? (har jeg lyst til ihvertfall )

Mvh Haakon.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad, siden du er CV fan.. sjekk ut denne:

http://www.soundpressure.no/phpBB2/viewtopic.php?t=646

Gotta love CV

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD :lol:

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 218 spiller i mine øyne/ører så gromsete, sorry mac.. hadde en NAD 218 for en stund siden.. (har hatt 2 stk opp igjennom årene tror jeg..) og den trakk ikke 215 høyttalerene mine tilfredstillende heller..

Får man 2 stk så spiller det så det griner etter, men lydkvaliteten er fremdeles ikke på topp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 218 spiller i mine øyne/ører så gromsete, sorry mac.. hadde en NAD 218 for en stund siden.. (har hatt 2 stk opp igjennom årene tror jeg..) og den trakk ikke 215 høyttalerene mine tilfredstillende heller..

Får man 2 stk så spiller det så det griner etter, men lydkvaliteten er fremdeles ikke på topp.
    Det er korrekt..... man hører stor forskjell på 1 og 2, kanskje ikke så rart da effekten tredobles :shock: Mye strammere i bassen da kan du si....

btw: hvor bor du da...?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor i Oslo, men regner med å få lappen veldig snart.. (er bare 17år )

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •