Dette står det respekt av.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 153
    Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: men som hjemmekino da...

Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Ikke så alt for mange CV fans her ser det ut for. Selv har jeg aldri vurdert å kjøpe et par med CV høyttalere av den enkle grunn at jeg tror det er slitsomt å høre på i lengden. Men jeg må inrømme at det faktisk kunne vært gøy med et hjemmekinosystem basert på CV bokser. Å se på film er jo noe man gjør over en 'kort' periode og kanskje CV'er klarer denne oppgaven uten å høres trettende ut. Jeg så kun en person under mine anlegg som hadde store CV høyttalere i hjemmekinoen sin.

Hva med et system basert på noen mindre CV bokser? Ville ikke det ha vært et fett anlegg, eller blir det bare høres kjipt ut? De er jo ikke akkurat dyre de CV boksene.

CLSC-15 til front, + CLSC-6 til resten + CLSC-6C som senter. Sub burde igrunn være unødvendig. Putt på en RMB-1095 eller no, og du har et kult hjemmekinoanlegg. Kanskje :-)

Får nesten litt vondt av CV hetsen noen ganger, det blir nesten som å si at den nye bilen du skal kjøpe er av merket Skoda. Da rynker man på nesen og sier fyfy.

Jeg synes hetsen av CV er av typen latterlig. Dette er høyttalere som "audiofile" elsker å hate. Det er enkelt å kritisere CV pga at de i profileringen aldri har forsøk å skjule hva disse høyttaleren er ment å gjøre, nemlig å spille jævlig høyt! Dette er på ingen måte synonymt med at det er dårlige, men i de fintfølendes ører er et slikt utgangspunkt helt uhørt og useriøst. Dessverre er de alt for mange som slenger dritt uten noen gang å ha hørt en eneste rødringet bass. Jeg har hatt flere CV modeller i mine yngre år. Senest DC12, som jeg bastant mener var en glimrende høyttaler til sitt formål. Spilte rent, med fyldig mellomtone og selvfølgelig kraftig bassdynamikk. Jeg benyttet de med bla NAD 2200, Kenwood 7020 og til slutt Parasound HCA 1500, og det var ikke før Parasounden kom på banen at det låt skikkelig bra. Problemet er at CV ofte blir paret med drittelektronikk som skrus opp til klokka 15.00 på 7m2 gutterom. Da låter alt helt jævlig. Heia CV!!!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant der det. Problemet er vel av CV-høyttalerne er så billige at elektronikken vanligvis hører hjemme i samme prisklasse. Å finne en forsterker til 3000 som håndterer 2x12" uten problemer er vel ikke så lett.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, HVA er problemet her? anlegget er mitt btw... :roll:

dere som hater CV, har dere faktisk prøvd CV med elektronikk til over 30k? det spiller faktisk ikke så ille, + at det trøkker noe skamjævlig.

anlegget står der akkurat nå, men blir "ofte" flyttet til et annet og større rom. 4x15" + 10m2 betongrom = dårlig.. hehe..

brukte forresten høyttalerene på revyfest med DP 2x450w PA forsterker, ingen som klaget på lyden der nei..

Mvh Haakon aka dp

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    brukte forresten høyttalerene på revyfest med DP 2x450w PA forsterker, ingen som klaget på lyden der nei..
    Jeg tror du misforstår. Det er mange CV fans, også her. Men mange av oss på forumet her setter pris på andre verdier ved musikken enn at det kan spille høyt. En revyfest er vel heller ei stedet man drar for å 'lytte' til musikk. For meg er det stor forskjell å høre musikk og lytte til den.

At dette spiller høyt og med trøkk tror jeg ingen her er uenige i. Smaken er som baken, og det er godt at alle ikke liker det samme.

Tenk bare så grusomt det hadde vært om P4 f.eks var den eneste kanalen man kunne høre på her i Norge

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde dB test på hytta iår..

Doxa 70SE (2x70w) klarte 116dB i basspeakene i "Pras - Avenues"..

NAD 218 (2x200w) stoppet helt opp på 118dB og virket daff.. 218 spilte forøvrig helt forferdelig i forhold til de andre..

DP A1 (2x250w) klarte hele 121dB i basspeakene på samme sangen, da sa cd-spilleren takk for seg og begynte å hakke. (her var det endel mer å gi faktisk)

Testingen ble gjort i et 45m2 stor rom og ble målt 7m fra høyttalerene (stod inntil veggen).

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du misforstår. Det er mange CV fans, også her. Men er de som meg så setter de pris på andre verdier ved musikken enn at det kan spille høyt. En revyfest er vel heller ei stedet man drar for å 'lytte' til musikk. For meg er det stor forskjell å høre musikk og lytte til den.

At dette spiller høyt og med trøkk tror jeg ingen her er uenige i. Smaken er som baken, og det er godt at alle ikke liker det samme.

Tenk bare så grusomt det hadde vært om P4 f.eks var den eneste kanalen man kunne høre på her i Norge
    det jeg prøvde å komme frem til var at høyttalerene faktisk ikke spiller SÅ dårlig når de har skikkelig forsterker, (og NEI, NAD er IKKE skikkelig forsterker). NAD er kanskje det dårligste forsterkermerket på denne klode... uten unntak. (tenker da lydmessig...). Men vincent forsterkeren låter det hele helt ok.

Og ja, jeg har selv Response Art i stuen min, med A1 forsterker...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg prøvde å komme frem til var at høyttalerene faktisk ikke spiller SÅ dårlig når de har skikkelig forsterker, (og NEI, NAD er IKKE skikkelig forsterker). NAD er kanskje det dårligste forsterkermerket på denne klode... uten unntak. (tenker da lydmessig...). Men vincent forsterkeren låter det hele helt ok.
    De spiller sikkert bra nok til den latterlig billige prisen, er det 8000 for paret? Men det jeg lurer på er jo hvorfor du ikke har dem i stua hvis de spiller så utrolig flott!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller sikkert bra nok til den latterlig billige prisen, er det 8000 for paret? Men det jeg lurer på er jo hvorfor du ikke har dem i stua hvis de spiller så utrolig flott!
    hvorfor svarer du i denne tråden i det hele tatt? er du helt idiot?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du spørr om vi har hørt cv med elektronikk til 30.000.
    har du hørt f.eks stativmodeller i samme prisklasse med elektronikk til 30.000?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor svarer du i denne tråden i det hele tatt? er du helt idiot?
    Jepp, det er jeg

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    du spørr om vi har hørt cv med elektronikk til 30.000.
    har du hørt f.eks stativmodeller i samme prisklasse med elektronikk til 30.000?
    jepp, det har jeg..

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw: noen som har DC-12 til salgs her?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderator: Uten å nevne noen spesiell vil jeg oppfordre til generell høflighet og respekt i denne tråden. Smaken er jo som baken (delt), og det fører ingen steder å rakke ned på andres smak eller å karakterisere hverandre med nedsettende ordbruk.]

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Roffe i at en bør moderere språkbruken. Men "dp" må tåle å høre meningsytringer ved sammensetning av et slikt anlegg. Dette er tross alt et AVForum.

Er du fornøyd med anlegget "dp", er ingenting bedre !

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom akkurat over dette anlegget, og syntes det så sweet ut..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14151

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC serien igjen. Når var disse i salg fra klubben?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker ikke akkurat, men vet at de var i hifi klubben sin katalog i 1997. veldig velholdte DC15 det der... er jo ganske gamle..

sikler litt på dc12/15 selv akkurat nå..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han har ikke spikes