Nye høyttalere, best mulig allrounder!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 98
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere, best mulig allrounder!

Hei! Jeg har lenge lurt prøvd å finne nye høyttalere og sub til det ene anlegge mitt. Men har alltid endt opp med å bytte mening. Sitter idag med 2 par Cerwin Vega Ve-8, drevet av en Yamaha RX-V740 som pre-amp og en Nad c370 som effektforsterker. Har akkurat fått solgt et par B&W DM685 stativ høyttalere, som blir hentet på tirsdag. Koblet dem opp igjen idag og merket at Cerwin lyden ikke var helt det samme.

Jeg er en 15 år gammel gutt som liker å kunne "guffe" på litt innimellom. (Derfor jeg også har Cerwin Vega). Men jeg har sans for ALL slags musikk, og det er ikke all slags musikk CV høyttalere klarer å gjengi så bra synes jeg. Derfor har jeg nå lyst til å høre med dere hva dere mener er den beste allrounder høyttaleren til en pris under 10.000 kr. Jo billigere jo bedre, men vet at det er stor forskjell på 2000kr høyttaler kontra 10.000kr høyttalere.

Har tenkt litt på B&W DM684, kanskje også 683. Men sist nevnte er mulig litt i det største laget for rommet mitt. Vurderer også Klipsch. Kan ikke ha veldig dype høyttalere så de store modellene til Klipsch blir også uaktuelle. Men jeg ønsker en høyttaler som er VELDIG dynamisk, men som også spiller pent. Og som tåler å bli herjet litt med på høytvolum. Har et par Monitor Audio RS 8 i det andre oppsettet mitt, og synes lyden er strålende, men vil ha noe med enda mer dynamikk i dette oppsette.

Maks størrelse på høyttalere: 40cm dype, og 25cm brede. Høyden er ganske hipp som happ.

Føler jeg må legge til at jeg har en subwoofer, Velodyne CHT 12r, som gir det lille ekstra i bånd.

Om noe er uklart bare spør! Takker for svar!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mat på mer effekt på RS8'ene dine... de har da dynamikk i massevis

Prøv NAD'en din på dem, bare for å høre. Sikkert ikke like "fin" lyd, men mer kraft og hissigere blir det nok.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans diva 5.2f. ca 10.000 kr

Musikkalske, men usikker på hva de tåler av SPL. Tipper 110-112dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF 62II 40.6" H x 8.5" W x 15.5" D de kan jo passe om du vil ha klipsch

O

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med System Audio Mantra 60? :-D

http://www.soundgarden.no/media/pdf/..._mantra_60.pdf

Edit: Ser nå at Mantra 60 sprenger budsjettet.. Æsjda..
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Mat på mer effekt på RS8'ene dine... de har da dynamikk i massevis
    Bruker en Abrahamsen V2.0 (nye utgaven). Den har ikke nok krefter nei, men merker på lavt volum at det er noe som mangler i mellombassen. Mellomtone elementet må ta seg av utrolig mye bass også. Annerledes i RX 8 har jeg hørt. Men har lyst på noe annet enn Monitor Audio i det andre oppsettet mitt. Som jeg nevnte i innlegget mitt så sikler jeg litt på Klipsch. Men litt usikker på hvilken størrelse jeg må opp i for at jeg ikke skal savne så veldig trøkket fra CV Ve 8.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Klipsch RF 62II 40.6" H x 8.5" W x 15.5" D de kan jo passe om du vil ha klipsch

O
    Sett litt på disse, men går evt. for den eldre modellen siden jeg handler brukt.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArildE.

Sett litt på disse og. Men er redd disse er litt for "pinglete" for meg. Ser de har fått skryt for dynamikk og at de kan spille litt høyt. Men tror alikevell de ikke oppnår helt hva jeg er ute etter. Men kan ta turen innom Soundgarden til uka og få hørt dem.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArildE.

System Audio Aura 60 då kansje? Den spiller veldig dynamisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Sett litt på disse, men går evt. for den eldre modellen siden jeg handler brukt.
    Ikke dumt,mange som skryter av disse.

O

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Ikke dumt,mange som skryter av disse.

O
    Vet du hva det maximale lydtrykket er på disse? Og vil de spille bra på en Nad c370?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    System Audio Aura 60 då kansje? Den spiller veldig dynamisk!
    Hva er forskjellen på Aura og Mantra? Bare bedre elementer?

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Aura og Mantra? Bare bedre elementer?
    Kabinettene på Mantra skal være litt stivere, spesielt frontbaffelen. Muligens diskantelementet er litt anderledes, også ser den litt finere ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er ikke første jeg ville kobla på en Klipsch 62 ihvertfall men hvis du spiller moderat og lavt så funker sikkert dette bra. men spiller du ofte HØYT så kan naden skape litt skarp diskant på Klipsch horna.

uansett, de selger nye rf-62 for 5000kr og dette er en perfekt alrounder som spiller all musikk veldig bra og har ingen store svakheter (bortsatt fra skikkelig dypbass selvsagt)

vil anbefale deg denne pakken siden du er 15år og sikkert liker litt bass også tipper jeg.........så har du Klipschene som spiller meget pent og detaljert samtidig som du kan vri på volumet og ørene gir deg før høyttalerne:P

Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS (her har du også 45dagers full returrett hvis du ikke blir fornøyd)

Tilbud på nye Klipsch RF 62 høytalere - FINN Torget

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe fra Audio Pro kunne vere aktuellt for deg. Da har du Black Diamond og Blue Diamond (med aktive sub i hver høyttaler)

Eller gå for det merket jeg selv bruker. Triangle Antal siden du har subb fra før.

Husker selv fra den tiden, da hadde jeg Infinity sm 15 tror jeg de het. Litt Cewin punch, men med en mere raffinert lyd, Hadde ogsp innom et par Sonab med 4 10" i hver.. hehe det trøkka husker jeg.

Uansett hva du går for, prøv p få høre litt på ting, og elkommen til galskapen.

Mvh Peter

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Lektor 8 er en skikkelig "killer" for dem som vil bort ifra CV sitt begrensede bruksområde, men samtidig beholde morrofraktoren ifra dem!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Kanskje noe fra Audio Pro kunne vere aktuellt for deg. Da har du Black Diamond og Blue Diamond (med aktive sub i hver høyttaler)

Eller gå for det merket jeg selv bruker. Triangle Antal siden du har subb fra før.

Husker selv fra den tiden, da hadde jeg Infinity sm 15 tror jeg de het. Litt Cewin punch, men med en mere raffinert lyd, Hadde ogsp innom et par Sonab med 4 10" i hver.. hehe det trøkka husker jeg.

Uansett hva du går for, prøv p få høre litt på ting, og elkommen til galskapen.

Mvh Peter
    Faren min hadde Audio Pro Blu Diamond før. En kort periode. Husker at de ikke spilte så alt for engasjerende. Men kan hende forsterkeren ikke var rette kombo også.

Velkommen til galskapen er vell noen år for sent å si Startet med denne bytte/prøve galskapen som 7-8 åring. Og siden den gang har den aldri hatt en eneste pause.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dali Lektor 8 er en skikkelig "killer" for dem som vil bort ifra CV sitt begrensede bruksområde, men samtidig beholde morrofraktoren ifra dem!
    Virker som en knall høyttaler det. Men ser sjeldent noe på bruktmarkedet. Og prisen om de dukker opp er vell litt i overkant av hva jeg vil bruke på nye høyttalere. Men de hadde jo passet godt til Nad'n min da

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Nad er ikke første jeg ville kobla på en Klipsch 62 ihvertfall men hvis du spiller moderat og lavt så funker sikkert dette bra. men spiller du ofte HØYT så kan naden skape litt skarp diskant på Klipsch horna.

uansett, de selger nye rf-62 for 5000kr og dette er en perfekt alrounder som spiller all musikk veldig bra og har ingen store svakheter (bortsatt fra skikkelig dypbass selvsagt)

vil anbefale deg denne pakken siden du er 15år og sikkert liker litt bass også tipper jeg.........så har du Klipschene som spiller meget pent og detaljert samtidig som du kan vri på volumet og ørene gir deg før høyttalerne:P

Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS (her har du også 45dagers full returrett hvis du ikke blir fornøyd)

Tilbud på nye Klipsch RF 62 høytalere - FINN Torget
    Ny sub trenger jeg ikke. Merker at jeg har forelsket meg litt i den jeg har nå. Gjorde mye med lyden bare jeg fikk flyttet den litt
    Men jeg er åpen for å bytte ut Nad'n min om det blir nødvendig. Hva ville du anbefalt på Klipsch RF 62? Vil gjerne ha mest mulig krefter, så jeg får maks ut av dem. Og så jeg har til senere tid igjen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny sub trenger jeg ikke. Merker at jeg har forelsket meg litt i den jeg har nå. Gjorde mye med lyden bare jeg fikk flyttet den litt
    Men jeg er åpen for å bytte ut Nad'n min om det blir nødvendig. Hva ville du anbefalt på Klipsch RF 62? Vil gjerne ha mest mulig krefter, så jeg får maks ut av dem. Og så jeg har til senere tid igjen.
    Har jo Yamaha som Pre-Amp. Kunne jo brukt denne som amp til Klipsch'a. Hvis det gir bedre lyd? Men den kan ikke sammenliknes med Nad'n på krefter da.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •