Nye høyttalere, best mulig allrounder! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 98 av 98
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg har hatt :
    XTZ 99.25
    Klipsch RF-52
    Og har :
    System Audio Mantra 60.

Alle på HK 980 som snart må ut døra.. huff... Men her er mine personlige inntrykk av de. Andre kan jo såklart mene noe annet... vi har forskjellige ører, noen små å noen store

XTZ 99.25 :
    Det ble lyd, men skuffelsen var megastor når jeg satt med både disse og Klipsch RF-52 en stund, du verden hvor tragisk dårlig lyd i forholdt. Et tykt teppe lå forran høyttalerne og lydtrykk og volum manglet fulstendig. Å kunne ha 2 par høyttalere på samme forsterker å kunne swithe mellom dem ga meg en a-ha opplevelse av dimensjoner. Og ja, jeg vet XTZ sikkert kan låte veldig mye bedre på en annen forsterker.

Klipsch RF-52 :
    Best på sinnsyke lydtrykk, smell og klarhet uansett volum. Film har aldri vært det samme da disse ble solgt Ei heller festmusikken.... Men noe svullen bass, krever litt avstand fra bakvegg, noe detaljer mangler. Jeg vurderer nesten daglig å gå tilbake til Klipsch, det blir som å ha opplevd den råeste russebussen sitt anlegg... det er en opplevelse du husker for livet, å savner.

System Audio Mantra 60 :
    Dette er den høyttaleren som bassmessig og detaljmessig har passet best til mitt rom. Den går dypt, men allikevel stramt og detaljert. Den leverer mye detaljer til musikk, og gir også nok volum til film. En av de beste allround høyttalerne jeg har hatt i min stue, noe også et par tester viser til. Skal jeg si noe negativt så må det bli ønske om et lite hakk svulstigere bass / trøkk, men det håper jeg kommer ved større forsterker på disse.

Flere her inne kan jo bidra me sine inntrykk av diverse høyttalere de har hatt / har så kan jo trådstater få et vist bilde om hva som er der ute.

Utifra hva du skriver så føler jeg du er ute etter Klipsch / JBL type lyd, høyt, ekstremt og veldig veldig morro !
    Godt svar det her Klipsch og JBL, ja noe i den duren. Men begge er kandidater til å bli for skarpe i diskanten. Har ikke lyst til å bytte ut forsterkeren min med det første. Står et par JBL e-100 i kjellerstua vår i et JBL hjemmekino oppsett. Må si det er moro! Men hvilken modell skal jeg gå for? Personlig liker jeg E-serien bedre enn ES. Mest utseende. Men skal ikke si jeg nekter for ES serien.

Du skriver Klipsch trenger avstand fra bakvegg, dette har jeg ikke noe mulighet til, må stå nesten beint opp i bakveggen takket være et håpløst rom, men dør rett inn på anlegge fra siden. Dekker hele døra om de må stå litt godt ut fra bakvegg Men er dette fullstendig nødvendig? Eller er det bare små forskjeller? Er ikke store rommet jeg har, og akustikken ville etter hva jeg tro ikke skape noe grunnlag for noe stor forskjell mellom posisjonering.

Mistet ganske lysten på Dali Concept 8 etter jeg fikk høre av en kar at han var veldig skuffet over dem til prisen og størrelsen. Da blir Klipsch og JBL veldig aktuelle alternativer igjen. Men er det noen andre som har noe erfaringer med den Jamo serien som er nevnt over her i tråden. (Den som selges nå).

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du plassere høyttalerne helt inntil veggen, bør du går for høyttalere med bassport i fronten eller noe i lukket kasse. Noe annet er dømt til å mislykkes og vil gi deg veldig resonant og boomete bass. PSP Image T6 har porter i front og kan da stå ganske nærmt veggen. Larsen 6 kan stå helt inntil veggen og er kanskje da et enda bedre alternativ, men de har en veil. pris på 12k.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Skal du plassere høyttalerne helt inntil veggen, bør du går for høyttalere med bassport i fronten eller noe i lukket kasse. Noe annet er dømt til å mislykkes og vil gi deg veldig resonant og boomete bass. PSP Image T6 har porter i front og kan da stå ganske nærmt veggen. Larsen 6 kan stå helt inntil veggen og er kanskje da et enda bedre alternativ, men de har en veil. pris på 12k.
    System Audio Mantra og Aura er beregnet for plassering nær vegg.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hva er langt nok ut fra veggen på en gjennomsnittlig høyttaler med bassrefleks bakover? 20-30 cm? Vil det holde?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Hva er langt nok ut fra veggen på en gjennomsnittlig høyttaler med bassrefleks bakover? 20-30 cm? Vil det holde?
    Kommer ann på størrelsen. Veldig små bokhøyttalerne kan nok stå såpass tett (20-30 cm), men litt større trenger minst det dobbelte. XTZ 99.25/26 trenger minst 50 cm er min erfaring og større gulvstående vil trenge enda mer. Er du låst til en slik plassering, bør du velge høyttalere som passer til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er ikke skarp i diskanten hvis du har rett forsterker, men skal du ha den du har nå og ikke bytte så kan du oppleve d på siste 10% ene liksom..........men de spiller detaljert og fint til langt over normalt hørevolum uten at diskanten blir for påtrengende.

jeg har mine Klipsch rf-25 bare 15-20cm fra bakvegg og er overhodet ikke plaga med "svulstig bass" eller noe slikt..............faktisk syns jeg de spiller best akkurat der (forska mye med plasseringer osv)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slitt litt med å få bassen til å sitte i min lille stue. Løsningen ble noen høyttalere med litt mindre elementer å som spilte litt strammere å som ikke krevde mye avstand fra bakveggen. Aldri hatt mer "riktig" bass hjemme hvertfall.

Pass på å ikke ha for store høyttalere heller iforholdt til rommet, da velger du heller en litt mindre høyttaler, å går heller opp på forsterker kraft/kvalitet, tror du kommer lengre med det. Tonekontroll kan også være greit å ha.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg har slitt litt med å få bassen til å sitte i min lille stue. Løsningen ble noen høyttalere med litt mindre elementer å som spilte litt strammere å som ikke krevde mye avstand fra bakveggen. Aldri hatt mer "riktig" bass hjemme hvertfall.

Pass på å ikke ha for store høyttalere heller iforholdt til rommet, da velger du heller en litt mindre høyttaler, å går heller opp på forsterker kraft/kvalitet, tror du kommer lengre med det. Tonekontroll kan også være greit å ha.
    Ja, for store høyttalere er langt ifra bra. Satte inn JBL E-100 paret på rommet mitt for å høre hvordan det låt, og det var ikke til å holde ut. Grøt av alle tonene. Bassen var bare rumlete. Og spilte ikke så engasjerende og "live" akti som nede i kjellerstua, der rommet er stort.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen har jeg halvveis bestemt meg. Og denne gangen står det mellom: Dali Lektor 6, eller B&W DM684.
    Vet ikke helt hvem av disse som gir mest lyd for pengene, og som passer mine behov mest. Så setter pris på om noen kan forklare meg dette.
    Grunnen til at akkurat disse er valgt ut er fordi jeg tidligere hadde Dali Concept 6 og var storfornøyd med dem. Og Lektor serien er en del bedre enn Concept serien. Hadde et par B&W 684 tidligere også, og de spilte pent og var ganske fornøyd med dem også. Men det manglet litt trøkk. Derfor er kanskje DM684 bedre, og kanskje ikke for stor for rommet heller.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har Lektor 6, de skal jeg skifte i b&W 683 neste uke.

Men Lektor 6 er verdt å ta en titt på, samme med 684. Det er jo ganske forskjellig lydsignatur i disse, så velg utifra den du liker best lydmessig. Men lektoren kan bli veldig hard i toppen om du liker å skru opp, spesielt med NAD.

Men alt i alt er Lektor 6 en god høyttaler, men om du vil spille høyt med C370 så ville jeg valg 684 da Lektoren kan bli ubehagelig lys i toppen.

Har også testet Concept 8 oppimot Lektor 6 når jeg skulle velge sist jeg skulle ha nye høyttalere. Da var Lektoren ganske overlegen på godlyd og oppløsning over det hele, spesielt diskanten. Så jeg syntes ikke Concept serien er sammenlignbar med Lektor.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hei.

Har Lektor 6, de skal jeg skifte i b&W 683 neste uke.

Men Lektor 6 er verdt å ta en titt på, samme med 684. Det er jo ganske forskjellig lydsignatur i disse, så velg utifra den du liker best lydmessig. Men lektoren kan bli veldig hard i toppen om du liker å skru opp, spesielt med NAD.

Men alt i alt er Lektor 6 en god høyttaler, men om du vil spille høyt med C370 så ville jeg valg 684 da Lektoren kan bli ubehagelig lys i toppen.

Har også testet Concept 8 oppimot Lektor 6 når jeg skulle velge sist jeg skulle ha nye høyttalere. Da var Lektoren ganske overlegen på godlyd og oppløsning over det hele, spesielt diskanten. Så jeg syntes ikke Concept serien er sammenlignbar med Lektor.
    Har testet Lektor 6 opp i mot Concept 8 jeg også faktisk Merker Lektor er bedre. Men kjenner igjen problemet med diskanten. Og pleier å skru opp så ofte jeg har sjansen til det, så det blir ganske ofte. Så da skal jeg se etter et par B&W DM684

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det blir et par JMlab Focal Cobalt 816 istedet. Kom over et godt tilbud, som jeg ikke helt klarer å si nei til. Håper disse er passe for mine krav. Noen som kan komme en rask tilbakemelding om dette er verdt å gå for. Nyprisen på disse er 12000, og jeg får dem for 3000, pluss halv frakt på 250kr ca. Raskt svar! Er på kanten til å si ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å prøve da, du taper neppe noe på videresalg om du ikke blir fornøyd hvis høyttalerne er fine.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, det er høyttalere jeg har lyst på :P

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Verdt å prøve da, du taper neppe noe på videresalg om du ikke blir fornøyd hvis høyttalerne er fine.
    Var bare en liten ripe bak på den ene siden. Ingen ting å sette fingeren på uten om den.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble det til? ble det kjøp?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med gode høyttalere! :-) Disse låter veldig bra, men jeg likte ikke bassen i dem :-( Ellers en helt 100% gjennomført høyttaler!

Men som mange har sagt her på forumet. Jeg var skeptisk til Klipsch selv føre jeg fikk hørt det selv, og nå er det bare Klipsch som skal stå i stua! :-D Jeg parrer dem dog med Denon, som er mye mindre spiss i lyden enn NAD. :-)

Kom iallefall tilbake til hvordan det spiller med Focal! :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Gratulerer med gode høyttalere! :-) Disse låter veldig bra, men jeg likte ikke bassen i dem :-( Ellers en helt 100% gjennomført høyttaler!

Men som mange har sagt her på forumet. Jeg var skeptisk til Klipsch selv føre jeg fikk hørt det selv, og nå er det bare Klipsch som skal stå i stua! :-D Jeg parrer dem dog med Denon, som er mye mindre spiss i lyden enn NAD. :-)

Kom iallefall tilbake til hvordan det spiller med Focal! :-D
    Syns de spiller greit. Ikke noe WOW følelse. Mellombassen blir veldig irriterende på rommet mitt, og har egentlig litt lyst til å selge dem. Hadde spilt så MYE bedre i et større rom

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •