Nye høyttalere, best mulig allrounder! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Må si jeg tviler på seriøsiteten til den testen du snakker om hvis de testet XTZ 99.26 til en bedre høyttaler enn B&W 805. 805 har vunnet EISA prisen 2010-2011. At XTZ kan spille bedre på enkelte måter kan godt hende, men bedre enn 805 klarer jeg ikke forstå de kan være.
    Jeg refererer bare til svenske Ljud och Bild. Det er ganske godt begrunnet i testen hvorfor den blir regnet som en bedre allrounder enn 805

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var interessant. Har veldig lyst til å teste ut selv de to opp mot hverandre. Om testen stemmer er jo dette et sterkt alternativ til min neste høyttaler! Men et minus er at de skriver i testen at disse ikke passer til hard rock. Noe jeg også hører på avogtil.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen du skal kjøpe i kan du ikke få både i pose og sekk. Slå deg til ro med ett eller annet, så bytter du ved en senere anledning.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    I den prisklassen du skal kjøpe i kan du ikke få både i pose og sekk. Slå deg til ro med ett eller annet, så bytter du ved en senere anledning.
    Ja. Føler vell mest for Dali Concept 8 nå. Var så fornøyd med Concept 6. Så 8'ern burde holde mål. Får kanskje se litt på elektronikken før jeg bytter til andre høyttalere igjen etter det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spor
    Takk for tipset. Dette forandret helt planene. Tror ikke jeg går for disse. Vet veldig lite om Jamo høyttalere. Har hørt et par tidligere og var mektig imponert over trykket. Men ikke de samme som her. Men om jeg går for Jamo tror jeg store broren med 10" er mer interessang. Noen som har noe erfaring med Jamo? Så tilbakemeldingene på linken. Bare knall score, men lite som tydet på at det var noen guruer på Hifi.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta turen innom Soundgarden som også selger dem i morgen. Ser de ikke har 608 på komplett.no

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å forvirre deg litt, hva med disse? Pene HT dette. Komplett.no - Yamaha EF NS-777 Gulvhøyttaler

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    For å forvirre deg litt, hva med disse? Pene HT dette. Komplett.no - Yamaha EF NS-777 Gulvhøyttaler
    Hadde et par Yamaha NS-515 for tre år siden, det var ordentlig morsomme høyttalere. Nå er det riktignok en stund siden jeg lyttet til dem, men jeg mener å huske at jeg følte jeg hadde fått valuta for pengene den gang .

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne med inntrykk av jamo vurderer disse selv som midlertidige musikk formidlere..

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville selv ha vurdert PSB Image T6 i denne prisklassen. Det er nok ikke noe typisk rockehøyttaler, men en veldig god allrounder. Den har fått gode tester og målte bl.a. veldig bra i testen til Stereophile.
    MPX.no - PSB Image T6 Gulvhøyttaler
    http://interconnect.no/files/dokumen...jettklasse.pdf

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Min erfaring etter å ha hatt dem er at de spiller rent og pent på musikk, men mangle trøkk og morrofaktor. Fikk hakeslepp hvor kjedelige å faktisk grumsete lydbilde de hadde når jeg en liten stund satt med 2 par høyttalere i hus før XTZ gikk på hodet ut døra.

Skal du spille høyt og med trøkk så ville ikke jeg gått for XTZ.
    Kan heller ikke si meg enig i dette..

Mine 99.26 spiller i alle fall høyt og klart. De går også ganske dypt( har målt full respons ned til ca 37 Hz) og kan også tilby en viss dose brystkassebass...
    De krever nok sitt av forsterkeren..

Jeg driver mine med Emotiva XPA-3, (200W pr kanal)...

Og om det ikke er nok kan man jo spe på med 10.17P bassmoduler + Sub Amp1...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr

Mine 99.26 spiller i alle fall høyt og klart. De går også ganske dypt( har målt full respons ned til ca 37 Hz) og kan også tilby en viss dose brystkassebass...

Har du mulighet til å poste en måling LarsGr? Frekvensrespons i sweetpot uten glatting og uten suber.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har du mulighet til å poste en måling LarsGr? Frekvensrespons i sweetpot uten glatting og uten suber.
    99.26 alene. Husker ikke parametrene under målingen...

EDIT: Tror dette er uten glatting.

-99_26_alene_som_full_band-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, men du viser kun under 100 Hz. Må nesten se hele frekvenssprekteret. Og gjerne en og en høyttaler.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Takk, men du viser kun under 100 Hz. Må nesten se hele frekvenssprekteret. Og gjerne en og en høyttaler.
    Har faktisk ikke foretatt målinger høyere opp. Det var i området under 100Hz som var interessant da jeg målte..

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Kom gjerne med inntrykk av jamo vurderer disse selv som midlertidige musikk formidlere..
    Var å hørte på Jamo 608 på Soundgarden i stad. Virkelig god trøkk i bånd i dem. Hørte på dem kontra System Audio Aura 60. Aura 60 var mye mer presis i bassen og spilte penere og bedre. Men koster litt mer, og var ikke like "morsomme" som Jamo.

Tror jeg heller går for et par Jamo enn SA, siden jeg likte trøkken i bånd på Jamo'ene best.

Men er det noe særlig Jamo på bruktmarkede? Noen som har sett noe? Skal ta en titt selv nå.

Og når det gjelder Yamaha høyttalere så har jeg hørt så mye forskjellig om dem, og egentlig mer dårlig enn bra, så står over dem. Synes de ser litt "plastik" ut. Jamo gjør jo også det, men ikke så mye.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr

Dere klarer virkelig å snu på planene mine. (Ikke negativt ment, setter STOR pris på all hjelp dere kommer med!)

Skal se litt etter XTZ høyttalere også. Hadde vært gøy om dere kunne tatt alle disse høyttalerne og satt opp en rekkefølge på hvilke høyttalere som det er mest trøkk i og beste allrounder egenskapene i.
    Eks:
    * Dali Concept 8
    * XTZ 99.26
    * Jamo 608
    * B&W DM684
    osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt :
    XTZ 99.25
    Klipsch RF-52
    Og har :
    System Audio Mantra 60.

Alle på HK 980 som snart må ut døra.. huff... Men her er mine personlige inntrykk av de. Andre kan jo såklart mene noe annet... vi har forskjellige ører, noen små å noen store

XTZ 99.25 :
    Det ble lyd, men skuffelsen var megastor når jeg satt med både disse og Klipsch RF-52 en stund, du verden hvor tragisk dårlig lyd i forholdt. Et tykt teppe lå forran høyttalerne og lydtrykk og volum manglet fulstendig. Å kunne ha 2 par høyttalere på samme forsterker å kunne swithe mellom dem ga meg en a-ha opplevelse av dimensjoner. Og ja, jeg vet XTZ sikkert kan låte veldig mye bedre på en annen forsterker.

Klipsch RF-52 :
    Best på sinnsyke lydtrykk, smell og klarhet uansett volum. Film har aldri vært det samme da disse ble solgt Ei heller festmusikken.... Men noe svullen bass, krever litt avstand fra bakvegg, noe detaljer mangler. Jeg vurderer nesten daglig å gå tilbake til Klipsch, det blir som å ha opplevd den råeste russebussen sitt anlegg... det er en opplevelse du husker for livet, å savner.

System Audio Mantra 60 :
    Dette er den høyttaleren som bassmessig og detaljmessig har passet best til mitt rom. Den går dypt, men allikevel stramt og detaljert. Den leverer mye detaljer til musikk, og gir også nok volum til film. En av de beste allround høyttalerne jeg har hatt i min stue, noe også et par tester viser til. Skal jeg si noe negativt så må det bli ønske om et lite hakk svulstigere bass / trøkk, men det håper jeg kommer ved større forsterker på disse.

Flere her inne kan jo bidra me sine inntrykk av diverse høyttalere de har hatt / har så kan jo trådstater få et vist bilde om hva som er der ute.

Utifra hva du skriver så føler jeg du er ute etter Klipsch / JBL type lyd, høyt, ekstremt og veldig veldig morro !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •