Nye høyttalere, best mulig allrounder! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 98
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Siden jeg allerede har et par Monitor Audio, vil jeg ha et annet merke i det andre oppsettet mitt

hehe jeg leste ikke nøye nok til at jeg fikk med meg det. jeg har lenge tenkt på vienna aucustics tror de er noe å vurdere

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Har selv hatt B&W 685 og synes disse personligt er en del bedre enn 683. 683 krever sitt når det gjelder forsterkerkraft.
    Jeg har også hatt System Audio 1750, en høytaler som rocker som bare det. I tillegg kan du spille grishøyt med de. Både B&W og SA har jeg hatt i lag med Nad C372, en meget god kombo. Men etter jeg byttet til rør på SA ble de mye mer åpne.

Nok om det, SA og B&W solgt til fordel for Klipsch RF-52II, denne koster halvparten av SA høytalerene, men spiller like oppløst, mer bass, og er alt i alt en bedre høytaler for meg enn SA. Jeg valgte RF-52II pågrunn av at jeg synes kabinettene blir for store på de andre RF-62II og RF-82II. Den nye RF serien skal alt i alt låte mer "korekkt" hifi, enn de tidligere modellene.
    Hvor mye kraft tror du jeg trenger på B&W DM683 for at de skal spille virkelig bra? Noe eksempel på effektforsterker jeg kunne bytta ut Nad c370 med for å få nok krefter? Vil ikke legge ut så mye for nytt effekttrinn, så må være noe overkommelig.

Men jeg har klart å stramme inn alternativene litt bedre nå. Det står mellom: B&W DM683, Klipsch RF 62 eller Patos Basic 510. Hva er mest for pengene? Hva spiller mest behagelig, og pent? Hvem av dem kunne jeg kjøpt uten å bytte ut noe forsterkere? (Hvem av dem som låter best til det jeg har)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kraft tror du jeg trenger på B&W DM683 for at de skal spille virkelig bra? Noe eksempel på effektforsterker jeg kunne bytta ut Nad c370 med for å få nok krefter? Vil ikke legge ut så mye for nytt effekttrinn, så må være noe overkommelig.

Men jeg har klart å stramme inn alternativene litt bedre nå. Det står mellom: B&W DM683, Klipsch RF 62 eller Patos Basic 510. Hva er mest for pengene? Hva spiller mest behagelig, og pent? Hvem av dem kunne jeg kjøpt uten å bytte ut noe forsterkere? (Hvem av dem som låter best til det jeg har)
    Ikke enkelt. B&W låter nok ganske behageligt. Patos har jeg aldri hørt, men disse ska vel være litt feite i klangen? Så det vil vel funke d også:-)

Klipsch RF-62 har jeg ikke hørt, men jeg vil tro du kan bli vel så fornøyd med Klipsch RF-52II. Disse har vist en mer behagelig diskant kontra den gamle. Dessuten er disse høytalerene ganske store

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ikke enkelt. B&W låter nok ganske behageligt. Patos har jeg aldri hørt, men disse ska vel være litt feite i klangen? Så det vil vel funke d også:-)

Klipsch RF-62 har jeg ikke hørt, men jeg vil tro du kan bli vel så fornøyd med Klipsch RF-52II. Disse har vist en mer behagelig diskant kontra den gamle. Dessuten er disse høytalerene ganske store
    Størrelsen har ikke så mye å si nå lenger. Snudde opp ned på rommet mitt i dag. Så har plass til alle de nevnte

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen har ikke så mye å si nå lenger. Snudde opp ned på rommet mitt i dag. Så har plass til alle de nevnte
    Opp-ned? Så nå trenger du noe over middels kraftige takfester for å henge høyttalerne i!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Opp-ned? Så nå trenger du noe over middels kraftige takfester for å henge høyttalerne i!
    Haha :P Akkurat det jeg mente med det Neida.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt på Dali Concept 8 på Hifiklubben (igjen). Synes lyden er bra, og ikke så kjedelig som jeg forbinder med Dali. Litt bass, så det blir litt mer liv. Slipper å betale så altfor mye for disse, da de selges ofte rimelig på brukt'n. Er dette et mye dårligere valg enn Klipsch RF 62, B&W DM683 eller Patos Basic 510?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt på Dali Concept 8 på Hifiklubben (igjen). Synes lyden er bra, og ikke så kjedelig som jeg forbinder med Dali. Litt bass, så det blir litt mer liv. Slipper å betale så altfor mye for disse, da de selges ofte rimelig på brukt'n. Er dette et mye dårligere valg enn Klipsch RF 62, B&W DM683 eller Patos Basic 510?
    Hvis du liker lyden i concept serien så ville jeg lånt et øre til 10ern.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvis du liker lyden i concept serien så ville jeg lånt et øre til 10ern.
    Er det veldig stor forskjell på 8'ern og 10'ern?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali suite 2.8 gulvhøytalere - FINN Torget

Løp å kjøp. Allroundhøyttalere så det holder

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Dali suite 2.8 gulvhøytalere - FINN Torget

Løp å kjøp. Allroundhøyttalere så det holder
    Har hatt et par av disse tidligere. Vil helst ha noe som jeg ikke har hatt tidligere. De er forlangt unna også.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg kjørt 683 på Lyngdorf SDAI 2175. Dette fungerte ganske bra, og ble bedre når jeg supplerte med en SDA 2175 til bassene. 683 går ganske lavt i ohm, så den kan bli ganske tung for enkelte forsterkere.
    Hørte på ikon mkII serien denne uken, og må si de er et godt valg til rundt 10k. Ikke like slitsom i toppen, og dali selv legger mye vekt på at de har dynamikk og bass, og er en klar forbedring fra første serie.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Selv har jeg kjørt 683 på Lyngdorf SDAI 2175. Dette fungerte ganske bra, og ble bedre når jeg supplerte med en SDA 2175 til bassene. 683 går ganske lavt i ohm, så den kan bli ganske tung for enkelte forsterkere.
    Hørte på ikon mkII serien denne uken, og må si de er et godt valg til rundt 10k. Ikke like slitsom i toppen, og dali selv legger mye vekt på at de har dynamikk og bass, og er en klar forbedring fra første serie.
    Har merket nye Ikon er bedre. Men vil få mye mer trøkk i Concept 10. Må si de frister litt mer da. Selv om Ikon spiller penere så er trøkket et litt større pluss siden Concept serien ikke spiller særlig dårlig heller.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en knall høyttaler det. Men ser sjeldent noe på bruktmarkedet. Og prisen om de dukker opp er vell litt i overkant av hva jeg vil bruke på nye høyttalere. Men de hadde jo passet godt til Nad'n min da
    You're in luck(?)
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=73325&cat=all

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Synes det blir litt dyrt. Altså hvis jeg skal ha bare lektor 8 blir det vell rundt 7500kr. Det blir i overkant av hva jeg hadde planer om å betale. Concept 8/10 er mer gunstige på brukten. Og jeg tror jeg vil gå for en av de. Har mye erfaring med Dali fra før, og hadde Concept 6 lenge før jeg plutselig fikk Cerwin Vega basillen igjen. Tror Concept serien passer meg best.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er XTZ høyttalere? Ser det er mange som går for dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er XTZ høyttalere? Ser det er mange som går for dem.
    Min erfaring etter å ha hatt dem er at de spiller rent og pent på musikk, men mangle trøkk og morrofaktor. Fikk hakeslepp hvor kjedelige å faktisk grumsete lydbilde de hadde når jeg en liten stund satt med 2 par høyttalere i hus før XTZ gikk på hodet ut døra.

Skal du spille høyt og med trøkk så ville ikke jeg gått for XTZ.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Min erfaring etter å ha hatt dem er at de spiller rent og pent på musikk, men mangle trøkk og morrofaktor. Fikk hakeslepp hvor kjedelige å faktisk grumsete lydbilde de hadde når jeg en liten stund satt med 2 par høyttalere i hus før XTZ gikk på hodet ut døra.

Skal du spille høyt og med trøkk så ville ikke jeg gått for XTZ.
    Takk for svar Hørte XTZ i en butikk en gang, fikk ikke noe kjempeinntrykk av det, så var veldig usikker på dem.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med XTZ er ganske forskjellig fra den til Quisten. Det er jo mye muligheter for tuning på disse og du kan få "basskul" og trykk dersom du har lyst på det, men selvfølgelig går dette litt ut over lydkvaliteten som med alle høyttalere. XTZ er flotte musikkformidlere som klarer alle sjangere med glans, men låter kanskje ikke så engasjerende med dårlige innspillinger ettersom de er ganske så avslørende. Det at de har slått høyttalere til over tredobbel pris i tester på lydkvalitet (XTZ 99.26 vs. B&W 805) forteller en god del om hva som bor i disse høyttalerne og hva du får for pengene.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Min erfaring med XTZ er ganske forskjellig fra den til Quisten. Det er jo mye muligheter for tuning på disse og du kan få "basskul" og trykk dersom du har lyst på det, men selvfølgelig går dette litt ut over lydkvaliteten som med alle høyttalere. XTZ er flotte musikkformidlere som klarer alle sjangere med glans, men låter kanskje ikke så engasjerende med dårlige innspillinger ettersom de er ganske så avslørende. Det at de har slått høyttalere til over tredobbel pris i tester på lydkvalitet (XTZ 99.26 vs. B&W 805) forteller en god del om hva som bor i disse høyttalerne og hva du får for pengene.
    Må si jeg tviler på seriøsiteten til den testen du snakker om hvis de testet XTZ 99.26 til en bedre høyttaler enn B&W 805. 805 har vunnet EISA prisen 2010-2011. At XTZ kan spille bedre på enkelte måter kan godt hende, men bedre enn 805 klarer jeg ikke forstå de kan være.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •