Nye høyttalere, best mulig allrounder! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 98
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du har Yamaha som pre så ville jeg sett etter en Parasound nc 2125 på brukten, disse går for 4000kr som regel og koster 8000 ny. Riktignok "bare" 125w men dette ga en totalt forskjell i lyden fra min reciever på 5*110w som jeg hadde før. kan spille mye lavere å samtidig få alle detaljer og når jeg spiller høyere er bassen mye mer tilstede og reinheta i lyden ble fenomenal. Samtidig er den "spisse" diskanten folk forbinder Klipsch med totalt borte. Har jo rf25 som ikke er veldig ulik rf 62.

Ellers blir jo to stykker av disse ca 7000kr ferdig på døra med frakt og moms osv og dette er forsterkere som går for å gi veldig bra lyd og lik signaturen som Parasound har, passer godt til Klipsch (les litt i emotivatråden) hvis du ikke liker dem så skal jeg personlig kjøpe de av deg for 5000 til sommeren så da taper du ikke så altfor mye, hehe:-D

Emotiva Audio UPA-1 Mono-Block Amplifier

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig lovende ut de monoblokkene der :P Tror ikke jeg angrer på de blokkene, så du må nok ut med 2000 til er jeg redd. Men skal vurdere dem etter jeg kjøper høyttalere. Skal ikke bytte ut med det første har jeg bestemt. Men nå er jeg ganske sikker på hva jeg går for. Og jeg kan være på utkikk etter et kupp på disse, eller Klipsch'a :P

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er spennende.

Forøvrig ser det ut til at produksjonen av patos muligens starter opp igjen

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Patos er spennende.

"Spennende nyheter kommer snart" (25.01.2011 Patos - med fokus på lyd:)
    Ser ut til at de kommer igang igjen ja, kan anbefales!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Patos er spennende.

Har hatt patos tidligere. Interessante greier. Men er det den originale Patos (norsk) som starter opp igjen? Eller de jallah greiene som tok over etter han norske igjen?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Har hatt patos tidligere. Interessante greier. Men er det den originale Patos (norsk) som starter opp igjen? Eller de jallah greiene som tok over etter han norske igjen?
    Det er nok Roar Moen som igjen er på farten. Han tullingen som gjorde at Patos måtte "ta en pause" er anmeldt i alle retninger (siste eg hørte var at JVC var ute etter han)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Det er nok Roar Moen som igjen er på farten. Han tullingen som gjorde at Patos måtte "ta en pause" er anmeldt i alle retninger (siste eg hørte var at JVC var ute etter han)
    Godt :P Noe kjent dato på når det kommer noe? Er det snakk om veldig lenge?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at Klipsch vil gi deg mye av det du er på jakt etter. De spiller ekstremt dynamisk, frempå, morro og ikke minst veldig høyt med full kontroll om du mater dem med riktig forsterker ! Har aldri hatt mer ekstrem lyd enn når RF-52 var innom hoss meg hvertfall. Ser et par her har anbefalt System audio. Siden jeg sitter på dette nå så er min erfaring av SA spiller mer nøyaktig og natutro enn den gamle RF serien, men ikke like frampå, dynamisk og høyt, men de er ikke så veldig lanktifra, men de mangler den ekstra råskapen som Klipsch gir. Jeg savner denne råskapen og spillegleden til film, men på musikk er SA overlegen etter min smak.

Lykke til i jakten hvertfall, er mye kjekt å velge i der ute
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har, og har nettopp solgt gode allround høyttalere!

Hei

Blir bare litt forundret, du har jo nettopp solgt noen gode allround høyttalere, B&W685. Har ikke så mye kjennskap til RS-serien til Monitor Audio, men RX-serien vil jeg beskrive som gode allround høyttalere.
    Andre gode allround høyttalere vil jeg si er Dali Ikon mk2.
    Greier ikke helt å se at Klipsch som du vurderer er en bedre allround høyttaler enn overnevnte merker. Når jeg tenker en god allrounder, må det være en høyttaler som funker godt på det meste av sjangre, som gjengir musikken på en god og mest mulig nøytral måte uten å farge lyden for mye.
    Hadde jeg vært deg ville jeg hørt på Monitor Audio RX-serie, B&W som du nevner, nye Dali Ikon og System Audio.
    Uansett, lykke til med valget, alltid gøy å se etter noe nytt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Blir bare litt forundret, du har jo nettopp solgt noen gode allround høyttalere, B&W685. Har ikke så mye kjennskap til RS-serien til Monitor Audio, men RX-serien vil jeg beskrive som gode allround høyttalere.
    Greier ikke helt å se at Klipsch som du vurderer er en bedre allround høyttaler enn overnevnte merker. Når jeg tenker en god allrounder, må det være en høyttaler som funker godt på det meste av sjangre, som gjengir musikken på en god og mest mulig nøytral måte uten å farge lyden for mye.
    Hadde jeg vært deg ville jeg hørt på Monitor Audio RX-serie, B&W som du nevner, nye Dali Ikon og System Audio.
    "Men jeg ønsker en høyttaler som er VELDIG dynamisk, men som også spiller pent. Og som tåler å bli herjet litt med på høytvolum" har han skrevet som tilleggskrav og her mener eg Dali, som kan bli for skrikete i toppen(med NAD iallefall) og B&W, som blir litt kjedelige etter min mening(også med NAD), ikke er et godt alternativ.
    Hvis en vil ha en DYNAMISK høytaler så må en kansje tillate litt "farging" av lyden...
    Klipsch har eg aldri vært noen fan av så der kan eg si meg enig Purolatino, men Dali og B&W tror eg heller ikke vil møte kravene og forventningene dine.
    Patos Lyric 502 er iallefall veldig dynamisk og spiller både rent og fint, men er nok kansje litt over din prisklasse, kansje den største Basic modellen er et alternativ ?? Det finnes uansett mange andre GODE alternativ en fra de mest kjente produsentene

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

B&W er gode høyttalere. Solgte dissa da de ikke oppfylte helt kravet mitt når det gjelder dynamikk. Var jo dynamikk i disse også, men ikke så mye som jeg ønsker. Både RX og RS seriene i Monitor Audio er gode allrounder. Testet RS mot RX en gang. Ikke store forskjellen mellom dem. Noe bedre lyd i RX'en, men ikke mye. Men savner litt av mellombassen i Monitor Audio.
    Likte ikke lyden i Dali Ikon mk1, men mk2 var mer behagelig. Men synes diskanten blir litt for mye fokuset i dem. Lyden i Dali merker jeg blir en smule "kjedelige" på enkelte sjangere, som heavy rocke sjangere. Men de spiller fantastisk på andre sjangere.
    Har aldri hørt System Audio personlig. Kun hørt ting om dem. Mye skryt, lite å plukke på. Men er redd de ikke stiller helt opp til dynamikk kravet mitt. Vil ha en høyttaler som kan spille så høyt at ørene begynner å blø, og ikke mister kontrollen på slike volum. Kan godt hende SA klarer å spille høyt nok for meg, men er litt skeptisk til så små elementer på så høyt volum. Bassen må gi seg vel?

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig vanskelig å finne en høytaler til under 10000kr som rent og pent OG så høyt at "ørene begynner å blø".
    PS! Det handler ikke om størrelsen på elementene men det totale arealet som beveger seg...

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ligger RF-7 med skjønnhetsfeil til en veldig fin pris på finn.no

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kansje du rett og slett trenger mer forsterkerkraft?, som sagt er jo både B&W og Monitor Audio høyttalere som jeg ser på som gode allroundere, hva med RX8? Og hvis du vil "ørene skal blø" er vell ingenting bedre enn en høyttaler med "skarp diskant"?, he he.....
    B&W683 burde jo også gi deg gode allround egenskaper og dynamikk så det holder bare den får nok "power"!
    Uansett, lykke til med valget, kan godt være Klipsch blir rette valget for deg.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hei

Kansje du rett og slett trenger mer forsterkerkraft?, som sagt er jo både B&W og Monitor Audio høyttalere som jeg ser på som gode allroundere, hva med RX8? Og hvis du vil "ørene skal blø" er vell ingenting bedre enn en høyttaler med "skarp diskant"?, he he.....
    B&W683 burde jo også gi deg gode allround egenskaper og dynamikk så det holder bare den får nok "power"!
    Uansett, lykke til med valget, kan godt være Klipsch blir rette valget for deg.
    Jeg har veldig lyst på b&w 683. Er bare redd de blir for store? Rommet mitt er ikke spesielt stort. Og ikke veldig praktisk formet. Skrå tak bak der jeg sitter, skrå vegg midt på langsiden av rommet mitt hvor anlegget står. Avstanden mellom meg og høyttalerne er så kort at jeg nesten kan skru på volumet på forterkeren min med foten min når jeg sitter. Men skal se på en ny romløsning i morgen. Har egentlig mer lyst på B&W dm683 enn klipsch. Redd for diskanten i klipsch. vet at det er god dynamikk i b&w dm683.
    Må legge til at det er ikke hylende diskant jeg mener med høyt. Ordlegger meg dårlig, beklager det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Blir veldig vanskelig å finne en høytaler til under 10000kr som rent og pent OG så høyt at "ørene begynner å blø".
    PS! Det handler ikke om størrelsen på elementene men det totale arealet som beveger seg...
    Snarere volumet vil jeg si, altså membran-areal ganger slaglengde som blir det maksimale luftvolumet som kan flyttes på.

I kategorien "rent, pent og ekstremt høyt" er det nok Patos Basic 510 til 7990 per par som peker seg ut i prisklassen. Har eid Basic 400 i over 10 år og kan skrive under på at Basic-serien til Patos er fullstendig uslåelig i nevnte kategori. Bare pass på at det ikke er en av de skadeskutte kina-modellene man får.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg Monitor audio Rx 6 eller hvis du vil ha litt mer bass trykk, så kjøper du RX8. de spiller helt nydelig sammen med en vincent 233 som yter 200 x 2 i 8ohm. kjøp en dac magic fra cambridge og du mister den kvasse lyden i topp. helt mydelig sammen settning. kjempe fin allrounder. ny pris på RX8 er 13750,- dac 2600.- og forsterker finner du brukt fra 5000 og oppover.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt B&W 685 og synes disse personligt er en del bedre enn 683. 683 krever sitt når det gjelder forsterkerkraft.
    Jeg har også hatt System Audio 1750, en høytaler som rocker som bare det. I tillegg kan du spille grishøyt med de. Både B&W og SA har jeg hatt i lag med Nad C372, en meget god kombo. Men etter jeg byttet til rør på SA ble de mye mer åpne.

Nok om det, SA og B&W solgt til fordel for Klipsch RF-52II, denne koster halvparten av SA høytalerene, men spiller like oppløst, mer bass, og er alt i alt en bedre høytaler for meg enn SA. Jeg valgte RF-52II pågrunn av at jeg synes kabinettene blir for store på de andre RF-62II og RF-82II. Den nye RF serien skal alt i alt låte mer "korekkt" hifi, enn de tidligere modellene.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Kjøp deg Monitor audio Rx 6 eller hvis du vil ha litt mer bass trykk, så kjøper du RX8. de spiller helt nydelig sammen med en vincent 233 som yter 200 x 2 i 8ohm. kjøp en dac magic fra cambridge og du mister den kvasse lyden i topp. helt mydelig sammen settning. kjempe fin allrounder. ny pris på RX8 er 13750,- dac 2600.- og forsterker finner du brukt fra 5000 og oppover.
    Siden jeg allerede har et par Monitor Audio, vil jeg ha et annet merke i det andre oppsettet mitt

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •