Høytalere til Denon PMA-510AE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Denon PMA-510AE

Da skriver undertegnede sitt første innlegg på forumet. Er ny i denne AV-verdenen og derfor har jeg noen spørsmål.
    Har pusset opp en liten loftstue og skal innrede med et anlegg til en billig penge. Har skaffet meg en Denon PMA-510AE stereoforsterker(DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben). Har skjønt at denne ikke klarer å dra alt mulig av høytalere.
    Siden rommet er såpass lite, 20 cm2 med skråtak, har jeg tenkt at kompakthøytalere/stativhøytalere/bokhyllehøytalere må være akkurat passe.

Er det noen her inne som har noen forslag til høytalere som kan passe med den nevnte forsterkeren? Tenker vel en makspris på 3500 kr.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LPTron
    Da skriver undertegnede sitt første innlegg på forumet. Er ny i denne AV-verdenen og derfor har jeg noen spørsmål.
    Har pusset opp en liten loftstue og skal innrede med et anlegg til en billig penge. Har skaffet meg en Denon PMA-510AE stereoforsterker(DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben). Har skjønt at denne ikke klarer å dra alt mulig av høytalere.
    Siden rommet er såpass lite, 20 cm2 med skråtak, har jeg tenkt at kompakthøytalere/stativhøytalere/bokhyllehøytalere må være akkurat passe.

Er det noen her inne som har noen forslag til høytalere som kan passe med den nevnte forsterkeren? Tenker vel en makspris på 3500 kr.
    Sjekk ut Dali Lektor 2.. som er på tilbud og greier .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert Dali Lektor 2 lenge, men er usikker i forhold til bassen. Noen som kan avkrefte/bekrefte min skepsis?
    I følge Whathifi skulle jo Monitor Audio BX2 være knall. Noen som har erfaring med disse?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert Dali Lektor 2 lenge, men er usikker i forhold til bassen. Noen som kan avkrefte/bekrefte min skepsis?
    I følge Whathifi skulle jo Monitor Audio BX2 være knall. Noen som har erfaring med disse?

Bassen?

Dali Lektor 2 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, veldig ny i dette gamet ja
    Mente jeg hadde lest et sted at bassen ikke var det store, men dette var jo fin lesning. Kanskje jeg skulle gå tilbake til Lektor 2 da...

Hvis det ikke er noen andre forslag der ute.

Som sagt skulle jeg gjerne hørt om noen har noen erfaringer med Monitor Audio Bronze BX2.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en god forsterker i ryggen så er Lektor 2 høyttalere som overrasker mange, meg selv inkludert! Veldig god bass mtp størrelse og pris. Du får helt sikkert demo av denne komboen på HFK hvis du spør.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville satset på Dali Lektor 2 på den forsterkeren, har hørt dem. Og de spiller veldig bra iforhold til størrelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe Denonen er kraftig nok da :wink:

Og siden det er noen proffer innom denne tråden her. Går det an å koble en sub til denne forsterkeren? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er helt blank her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef på tilbud hos soundgarden og klipsch på tilbud hos bl.a. oslohificenter, har forsterkeren selv koblet til tv med noen lettdrevne svære aiwa stativ-høyttalere og det med en jallasub koblet til tape utgangen er bedre enn billige ferdig-pakker med høyttalere og blueray osv. audiopro blir nok bra det også. disse høyttalerene tåler en bedre forsterker når du har penger du kan søle bort på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å koble en sub til denne forsterkeren?
    Jeg tror ikke den Denonen har utgang til sub men du kan bruke en sub som har høynivå inn og utganger. Det kan du se ved at det er høyttaler terminaler (til å koble på høyttalerkabel) på baksiden. Da tar du ett par kabel fra R og L på Denonen til subens innganger og så ett par til fra utgangen til høyttalerene, da tar sub'en seg av delingen :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mye bra svar her. Så blir det opp til lommeboka hva jeg bestemmer meg for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg som Bambi på isen her, men vil Audio Monitor BX 2 høytalerne funke bra sammen med Denon PMA 510AE? Liker å være på den sikre siden før jeg bestiller høytalerne.

Denon PMA510AE:
    •Utgangseffekt 8 ohm : 2 x 45 W 20-20.000Hz, THD 0,07)
    •Utgangseffekt 4 ohm : 2 x 70 W 1 kHz, THD 0,7)

Monitor Audio BX 2:
    Frequency Response +/- 3dB: 42Hz - 30kHz *
    Sensitivity (1W@1m): 90 dB *
    Nominal Impedance: 8 ohms *
    Power Handling (RMS): 100 W *
    Recommended Amplifier Requirements (RMS): 30 - 100 W *
    Cabinet Design: Front ported bass reflex. HiVe®II port technology * Crossover Frequency: 3.2kHz *
    Drive Unit Complement: 1 x 165mm (6 1/2") C-CAM® bass mid-range driver. 1 x 25mm (1") gold dome C-CAM® tweeter *
    External Dimensions (HxWxD): 350 x 185 x 255 mm

Og bare for å gjøre det komplett. Vil Dali Lektor 2 funke bedre?
    Amplifier Requirements 25 - 100 W
    High Frequency Drive Units 1 x 28mm Soft Dome
    Mid/Low Frequency Drive Unit 1 x 5" wood fibre cone
    Frequency Response ±3 dB 49 – 27,000Hz
    Bass Reflex Tuning Frequency 50Hz
    Crossover Frequencies 2700Hz
    Sensitivity (2.83V/1m) 85dB
    Maximum Output (SPL) 106dB
    Nominal Impedance 6Ω

Mvh

Han som er rimelig usikker på hva han skal gjøre.
    Trenger virkelig hjelp til å bestemme meg her:???:

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng deg så mye opp i spesifikasjoner. Jeg ville tatt en kikk på Klipsch jeg da, de er jo ganske lettdrevne. RB-51II eller RB-42II, 4000kr og 3000kr. Tror disse vil funke bra til denonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bor i nærheten av en hifi-klubben butikk ville jeg dratt dit og hørt på komboen med denon forsterkern og lektor 2. Da jeg eide pma-2000ae dro jeg til hifiklubben og sjekket ut høyttalere der. Enkleste å sjekke ut kombinasjonen der de selger forsterkern du har fra før.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •