Subwoofer som går bra sammen med Klipsch RF-7?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer som går bra sammen med Klipsch RF-7?

Jeg vet at det finnes masse tråder og enda flere meninger om valget av Sub
    Men ok...jeg har Harman/Kardon AVR 745 og Klipsch RF-7 og skal kjøpe en, kanskje to subber. Har jo først og fremst lyst på en sub fra Klipsch, men lurer på om det er noen god grunn til å ikke kjøpe Klipsch?

Jeg er ute ett mere bass når jeg spiller musikk eller ser på musikk dvd...så da må det være en sub som takler musikk bra med andre ord

Tenkte på 2 stk RW-10...eller kanskje RW-12

Noen med erfaring eller synspunkter rundt dette?

Stuen min er på ca 29 kvadrat...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 stk JL Audio Fathom F112 med RF-7 II. Om de ikke fungerer tight nok er det neppe noe som gjør det (utenom noe digert DIY kanskje)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har 2 stk JL Audio Fathom F112 med RF-7 II. Om de ikke fungerer tight nok er det neppe noe som gjør det (utenom noe digert DIY kanskje)

Takk for raskt svar
    Tenker du har sinnsykt bra trykk med det oppsettet, men jeg tenkte ikke å bruke riktig så mye penger på subber...glemte vel å si noe om det

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tråd uten respekt for seg selv kan man da unngå og anbefale 2*svs pb13-DSP :-D

De følger nok rf-7 til døra lydmessig

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hehe trådstarter nevner planer om å kjøpe 2st subb til totalt omkring 10k og det kommer da sikkert som en overaskelse at en løsning til 50k kanskje er å tøye budsjettet litt

I sommer hadde jeg en løsning som ytelsesmessig kom veldig nær, gikk selv for det som er omtalt som "poor mans Fathom" nemlig eD's dobble 13".
    Brukte det med RF-7 Classic, mener de vil ligge på rundt 20k, fortsatt en del over det du nevnte, men eD har også andre løsninger, blant annet en ganske imponerende 18" i lukket kabinett til rundt 9k.

Finnes nok bedre subber enn de fra elemental designs, men jeg syns de ga mye for pengene.
    DIY subber burde jo vurderes såklart men er jo ikke alle som har tid, lyst eller annledning til å bygge sine egne subber.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ingen tråd uten respekt for seg selv kan man da unngå og anbefale 2*svs pb13-DSP :-D

De følger nok rf-7 til døra lydmessig
    Mhm, pb-13 er imponerende, men det er jo også godt og vel 30k det er snakk om med en slik kombo.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke rw-10d eller 12-d kommer til å bidra positivt i forhold til rf-7. Skal du først ha sub så må du prioritere én med kvalitet og ytelse fremfor to, mildt sagt, middelmådige.
    Skal du holde deg innenfor klipsch, så har du ikke så mange valg, jeg ville da sett på rt-10d eller rt-12d, men de produseres ikke lenger, så da må du finne dem brukt.
    Det beste er nok å se etter et annet merke.
    Var jeg deg ville jeg kjøpt én sub så langt budsjettet strekker seg i dag, for så å supplere med en nr 2 senere.
    Rf-7 er en mektig og rå høyttaler, best å gi de en sub som virkelig kan bidra.

Jeg har hørt rf-83 med jl fathom og det kan anbefales fra min side også, slik som
    Marsboer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg tror ikke rw-10d eller 12-d kommer til å bidra positivt i forhold til rf-7. Skal du først ha sub så må du prioritere én med kvalitet og ytelse fremfor to, mildt sagt, middelmådige.
    Skal du holde deg innenfor klipsch, så har du ikke så mange valg, jeg ville da sett på rt-10d eller rt-12d, men de produseres ikke lenger, så da må du finne dem brukt.
    Det beste er nok å se etter et annet merke.
    Var jeg deg ville jeg kjøpt én sub så langt budsjettet strekker seg i dag, for så å supplere med en nr 2 senere.
    Rf-7 er en mektig og rå høyttaler, best å gi de en sub som virkelig kan bidra.

Jeg har hørt rf-83 med jl fathom og det kan anbefales fra min side også, slik som
    Marsboer.
    Takk for greie innspill, det er vel ikke sånn at jeg har satt ett tak på 10k for 2 stk, men 50k blir litt mer enn det jeg hadde tenkt.
    Det var jo akkurat ett sånn svar jeg var ute etter...eller sånn mening, at RW-10 og 12 er litt middelmådige subber. Sikkert delte meninger om det også, men ok å høre andres meninger..fra folk som ikke selger disse

Så om jeg skulle velge å legge 10-15 k i en´ sub, hva ville dere da anbefale, greit da å kjøpe en sub som enda vil finnes på markedet om jeg ønsker å kjøpe en til om ett år eller to

Å som sakt....jeg ønsker å få mere trykk når jeg spiller musikk...høyt

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenge mer bass på musikk med RF-7? selv bruker jeg ikke sub til musikk annet enn live musikk på blu ray og film.
    Jeg bruker SVS PB-12plus/2 og syns det funker helt yppelig til mitt bruk og da spilles det høyt også.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marchofmephisto
    Takk for greie innspill, det er vel ikke sånn at jeg har satt ett tak på 10k for 2 stk, men 50k blir litt mer enn det jeg hadde tenkt.
    Det var jo akkurat ett sånn svar jeg var ute etter...eller sånn mening, at RW-10 og 12 er litt middelmådige subber. Sikkert delte meninger om det også, men ok å høre andres meninger..fra folk som ikke selger disse

Så om jeg skulle velge å legge 10-15 k i en´ sub, hva ville dere da anbefale, greit da å kjøpe en sub som enda vil finnes på markedet om jeg ønsker å kjøpe en til om ett år eller to

Å som sakt....jeg ønsker å få mere trykk når jeg spiller musikk...høyt

Ville heller sett på kraftigere forsterker til RF7 ene. Har hørt første generasjon på myrad effektrinn og det spillte så høyt og trykket så vanvittig at man automatisk sjekket alle kroker for skjulte subber.

Nok effekt til rf7 og problemet med nok bass er løst. de høyttalerne spiller høyt nok til at du gir deg før høyttalern med riktig og nok krefter.

på myrad trinnet som ga 2x125 w 8 ohm så spillte de klokkeklart til 125db.. selv da var ikke høyttalerne eller forsterkeren tømt. de kan spille ekstremt høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Trenge mer bass på musikk med RF-7? selv bruker jeg ikke sub til musikk annet enn live musikk på blu ray og film.
    Jeg bruker SVS PB-12plus/2 og syns det funker helt yppelig til mitt bruk og da spilles det høyt også.

Jeg er super fornøyd med høyttalerene...men kunne tenkt meg mere trykk feks når jeg spiller musikk dvd eller mp3 musikk. Da har det en tendens til å bli litt flat lyd.
    Kommer jo også an på hvilken musikk som skal spilles
    Jeg spiller mest rock og metall i ulike former

Jeg har brukt en gammel Patos 8 tommer Sub som jeg overtok brukt hos en kompis...men denne er nå død...for andre gang og jeg har ikke tenkt å bruke mere penger på å fikse denne. Så det er snakk om en oppgradering av sub dette
    Jeg lånte en B&W ASW 750 (12") bare for å finne ut om det var subben eller utgangen som var død...heldigvis var det sub´en.

Jeg må bare si at B&W ASW 750 var en enorm oppgraderig i forhold til hva jeg er vant til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Ville heller sett på kraftigere forsterker til RF7 ene. Har hørt første generasjon på myrad effektrinn og det spillte så høyt og trykket så vanvittig at man automatisk sjekket alle kroker for skjulte subber.

Nok effekt til rf7 og problemet med nok bass er løst. de høyttalerne spiller høyt nok til at du gir deg før høyttalern med riktig og nok krefter.

på myrad trinnet som ga 2x125 w 8 ohm så spillte de klokkeklart til 125db.. selv da var ikke høyttalerne eller forsterkeren tømt. de kan spille ekstremt høyt.
    Tidligere så hadde jeg Hegel H2A forsterker på 2x160 watt med Hegel P4A forforsterker sammen med RF-7 men solgte dette da jeg ikke syntes det funket til musikken jeg spiller. Hegel funker nok sikkert mye bedre på klassisk musikk og lignende...
    Jeg kunne spille høyt som ****, men det ble veldig skarp lyd.
    Men ønsket om surround forsterker meldte seg å jeg havnet på H/K AVR 745.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andersj har et veldig viktig poeng. Du gir ikke rf-7 nok kraft til å kunne få vist sitt potensiale. Fra mitt synspunkt vil en investering på 10-15000kr for en effektforsterker gi bedre gevinst for totalopplevelsen i ditt tilfelle. Rf-7 med sine 10" er vel specca til å prestere stabilt ned til 30hz, og de strekker seg sikkert ned til nederste del av 20-tallet også. Ved å la rf-7 yte bedre i bassområdet, slipper du å styre med plassering, kalibrering og fasejustering av subbene.

Selv kjører jeg rf-63 uten sub, da jeg gir dem all kraft de noen gang kan trekke fra en forsterker. Bassen er upåklagelig.

Siden du sier at musikken savner trøkk, så er det sikkert i høyere frkvenser at du savner noe. Tipper 100-200hz. Ikke mange subber som bidrar i det området, rf-7 er garantert noe av det beste der ute til prisen i de frekvensene.

Som sagt, gi rf-7 mer å kraft å leke seg med, gjerne et par monoblokker.

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere så hadde jeg Hegel H2A forsterker på 2x160 watt med Hegel P4A forforsterker sammen med RF-7 men solgte dette da jeg ikke syntes det funket til musikken jeg spiller. Hegel funker nok sikkert mye bedre på klassisk musikk og lignende...
    Jeg kunne spille høyt som ****, men det ble veldig skarp lyd.
    Men ønsket om surround forsterker meldte seg å jeg havnet på H/K AVR 745.
    Da ville jeg lagt pengene i et kraftigere effektrinn. hegel er nok ikke perfekt match med klipsch. Du bør prioritere noe med mye varme som f.eks electrocompaniet. det er forsterkere med skikkelig pondus i bassen selv på høye volum.avr745 er ingen pingle.. men på så store høyttalere er det bare en ting som gjelder. Mye og nok effekt. sub kan sikkert hjelpe men da må du kalibrere det og få det til å spille sammen. Krever mye jobb før det sitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Da ville jeg lagt pengene i et kraftigere effektrinn. hegel er nok ikke perfekt match med klipsch. Du bør prioritere noe med mye varme som f.eks electrocompaniet. det er forsterkere med skikkelig pondus i bassen selv på høye volum.avr745 er ingen pingle.. men på så store høyttalere er det bare en ting som gjelder. Mye og nok effekt. sub kan sikkert hjelpe men da må du kalibrere det og få det til å spille sammen. Krever mye jobb før det sitter.

Joda...dere har nok ett bra poeng der Da jeg var å hørte på hyttalerene på Oslo hifi Senter før jeg kjøpte de var det jo veldig bra trykk i demo-rommet...uten Sub.
    Husker ikke hva de brukte til å drive i farten, men hadde selvsakt mye mere kraft bak enn det hva min forsterker yter.

Takk for gode innspill og forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skifta fra en soroundreciever til en Parasound nc7100 med Parasound nc2125 og merka stor forskjell i lyden allerede på mine nokså små Klipsch rf-25. Så å gi disse beistene du har litt mer effekt er nok noe du FØRST bør prøve. Kjøpe en Parasound nc 2250 på brukten til 8lapper f.eks.

og hvis du alikavel skal ha sub (selv om jeg ikke skjønner at du trenger d) så kan du jo kanskje teste disse?

Epik Empire Subwoofer - 2x15" og 600W - L-Sound AS

her har du 45 dagers full returrett så du kan teste den hjemme å se om du blir fornøyd, blir du ikke fornøyd sender du den bare tilbake. Men har lest endel på nettet og de fleste som først bestiller en slik er så fornøyd at å sende tilbake ikke er aktuellt:P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Jeg skifta fra en soroundreciever til en Parasound nc7100 med Parasound nc2125 og merka stor forskjell i lyden allerede på mine nokså små Klipsch rf-25. Så å gi disse beistene du har litt mer effekt er nok noe du FØRST bør prøve. Kjøpe en Parasound nc 2250 på brukten til 8lapper f.eks.

og hvis du alikavel skal ha sub (selv om jeg ikke skjønner at du trenger d) så kan du jo kanskje teste disse?

Epik Empire Subwoofer - 2x15" og 600W - L-Sound AS

her har du 45 dagers full returrett så du kan teste den hjemme å se om du blir fornøyd, blir du ikke fornøyd sender du den bare tilbake. Men har lest endel på nettet og de fleste som først bestiller en slik er så fornøyd at å sende tilbake ikke er aktuellt:P
    +1!!

Eller to av lillebroren, pene priser på begge to!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det finnes masse tråder og enda flere meninger om valget av Sub
    Men ok...jeg har Harman/Kardon AVR 745 og Klipsch RF-7 og skal kjøpe en, kanskje to subber. Har jo først og fremst lyst på en sub fra Klipsch, men lurer på om det er noen god grunn til å ikke kjøpe Klipsch?

Jeg er ute ett mere bass når jeg spiller musikk eller ser på musikk dvd...så da må det være en sub som takler musikk bra med andre ord

Tenkte på 2 stk RW-10...eller kanskje RW-12

Noen med erfaring eller synspunkter rundt dette?

Stuen min er på ca 29 kvadrat...
    Nå er det totalt bortkastet og kjøre sub på RF7 til musikk da disse trøkker noe helt spinnvilt,problemet ditt er en altfor strømsvak forsterker.RW subbene henger ikke med så da må du evt opp i den dyrere serien.SVS er vel et bra valg til filmbruk.Men som sagt så trenger du ikke sub til RF7 med en riktig forsterker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå er det totalt bortkastet og kjøre sub på RF7 til musikk da disse trøkker noe helt spinnvilt,problemet ditt er en altfor strømsvak forsterker.RW subbene henger ikke med så da må du evt opp i den dyrere serien.SVS er vel et bra valg til filmbruk.Men som sagt så trenger du ikke sub til RF7 med en riktig forsterker!
    Ok...jeg har vel innsett at forsterkern ikke klarer å levere nok til å gi skikkelig trykk til mine RF-7. Forsterkeren gir 7x85W eller 2x100W i stereo.
    Så jeg vil nok se meg om etter en høvelig effektforsterker, om det er mulig å koble til..det er jeg faktisk ikke sekker på?
    Men vil nok uansett også skaffe meg en sub til filmbruk.
    Takk for svar

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en sånn en Adcom GFA-5500 2x200W Effektforsterker - L-Sound AS

og jeg vedder på at du ikke hadde klart å høre forskjell med eller uten sub. Tørr nesten å vedde penger på det.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •