Knirke-/knekkelyd på Dynavoice F-6 EX høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knirke-/knekkelyd på Dynavoice F-6 EX høyttalere

Da har jeg skaffet meg Dynavoice F-6 EX høyttalere og koblet dem til Yamaha RX-V667 med standard høyttalerkabler fra surround.no. Receiveren ble kjøpt hos Lefdal i romjulen.

Lyden er ikke så verst, men det kommer sånn knekkelyd ut av intet helt tilfeldig ganske ofte. Jeg har prøvd å justere kobling av kablene til høyttalerne, men det har ikke hjulpet. Særlig venstre høyttaler. Jeg mister også lyden av og til fra receiveren i ett eller to sekunder før det kommer tilbake.

Jeg testet dette med musikk og video fra min Mac koblet direkte til receiveren med HDMI (teknisk sett via displayport-til-HDMI-adapter).

Noen som kjenner til dette problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mer ut som at det er receiveren din. Hvis du har mulighet, så test HT på en annen forsterker bare for å sjekke om det er receiveren eller HT.

Har selv F6, og har ikke det problemet. Det jeg har problemer med at min receiveren holder på å ryke, så det kommer rare lyder.

Du kan også, bytte høyre HT med vestre for å se om det er likt. Er det likt, så er det receiveren din som mest sansynlig er noe gale med.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svaret. Skal prøve å bytte om på sidene. Litt rart hvis receiveren har røket allerede, da jeg bare kun har testet den på headsett tidligere. Fikk ingen problemer da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det var mac'en som var problemet. Har koblet til PS3 og PC og har ikke opplevd de samme symptomene.

Det fulgte med kun 1 portlokk i skum per høyttaler, selv om det er 2 porter. Noen som vet hvor det best å dekke, oppe eller nede?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du prøve ut selv i din stue. Hos meg fungerer det best uten tetting med mine M-65

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •