Får ikke min db1 sub på!! :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke min db1 sub på!! :(

Da jeg skulle slå på subben min virket alt normalt i 3 sekunder, helt til standby/on knappen begynte å blinke rødt veldig fort!
    Til vanlig blinker den rødt 2 ganger når jeg slår den på, for deretter bli blå, som indikerer at den er på..
    Men nå står den som sagt å blinker rødt, den reagerer heller ikke når jeg prøver å trykke på andre knapper..
    Har også flere ganger hatt ut alt av strøm kontakter+ prøvd annen strømkabel!
    hjelp!

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se hva manualen sier om hurtigblinkende rødt standbylys. Det står som regel i troubleshooting-kapittelet. B&Ws Zeppelin har eksempelvis hurtigblinkende rødt som en indikasjon på at noe er galt med produktet, mulig det samme gjelder for db1.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Se hva manualen sier om hurtigblinkende rødt standbylys. Det står som regel i troubleshooting-kapittelet. B&Ws Zeppelin har eksempelvis hurtigblinkende rødt som en indikasjon på at noe er galt med produktet, mulig det samme gjelder for db1.

Hadde nok ikke laget denne tråden om det hadde stått i manualen hva et hurtigblinkende rødt lys betydde..:/

Når det gjelder zepplin og dette blinkende røde lyset, er det som regel en indikasjon på en feil i kraftforsyningen.. Et rimelig velkjent problem på zepplin.. B&W skylder på levrandøren av disse kraftforsyningene, om man konfronterer de med dette blinkende røde lyset på zepplin..

Er ganske god mulighet for at det er noe lignende som har skjedd med min DB1..
    Den må sendes inn uannsett

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går på garantien det, koster deg ikke noe.

Men får du lånt sub i mellomtiden fra hifi klubben tro ? Spent på kundeservicen der

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Går på garantien det, koster deg ikke noe.

Men får du lånt sub i mellomtiden fra hifi klubben tro ? Spent på kundeservicen der

Nei det gjør heldighvis ikke det

Er veldig spent selv om jeg får låne en sub, bør jo få det!
    Men tror egentlig ikke det!

Mener kjøpsloven sier noe sånt som: Man skal få et låneprodukt i samme klasse som det defekte produktet man levere inn..

Med andre ord skal jeg ha krav på å låne en sub i samme prisklasse som db1
    Usikker på om det funker i praksis da:/

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Nei det gjør heldighvis ikke det

Er veldig spent selv om jeg får låne en sub, bør jo få det!
    Men tror egentlig ikke det!

Mener kjøpsloven sier noe sånt som: Man skal få et låneprodukt i samme klasse som det defekte produktet man levere inn..

Med andre ord skal jeg ha krav på å låne en sub i samme prisklasse som db1
    Usikker på om det funker i praksis da:/
    Er vel noe om hvor lang tid det tar om en har krav på noe (har dog ikke sett noe på kjøpsloven)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er vel noe om hvor lang tid det tar om en har krav på noe (har dog ikke sett noe på kjøpsloven)
    Etter Forbrukerkjøpsloven § 30, tredje ledd kan du kreve å få et låneprodukt dersom reparasjonen vil ta mer enn én uke. De fleste av Hi-Fi Klubbens sjapper sender produktene til eksterne reparatører, så det er sannsynlig at det går noen uker før du får produktet tilbake. Vær obs på at du ikke har rett på låneprodukt, selv om reparasjonen tar over en uke; du kan bare kreve å få det. Hvorvidt du faktisk får et låneprodukt er avhengig av en vurdering av hvor stort ditt behov for å ha en subwoofer i heimen er, samt hvor stor ulempe selgerens lider som følge av å låne deg produktet.

Kort oppsummert får du neppe lånt et tilsvarende produkt, da butikken vil tape mye (jf. ulempe) på å måtte selge en 30.000-kroners lånesub som B-vare. Du kan derimot forvente å få låne hjem en demovare fra butikken, da det neppe vil medføre en tilstrekkelig stor "ulempe" for HFK. Ta en titt i loven selv

Forbrukerkjøpsloven § 30

Ellers er ikke det blinkende røde lyset ensbetydende med feil på strømforsyningen. Det er riktignok den vanligste feilen på B&Ws Zeppelin, men det røde lyset er en generell indikator for at noe er galt, og er ikke eksklusivt knyttet opp mot strømforsyningsfeil.

Lykke til med reparasjonen

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter Forbrukerkjøpsloven § 30, tredje ledd kan du kreve å få et låneprodukt dersom reparasjonen vil ta mer enn én uke. De fleste av Hi-Fi Klubbens sjapper sender produktene til eksterne reparatører, så det er sannsynlig at det går noen uker før du får produktet tilbake. Vær obs på at du ikke har rett på låneprodukt, selv om reparasjonen tar over en uke; du kan bare kreve å få det. Hvorvidt du faktisk får et låneprodukt er avhengig av en vurdering av hvor stort ditt behov for å ha en subwoofer i heimen er, samt hvor stor ulempe selgerens lider som følge av å låne deg produktet.

Kort oppsummert får du neppe lånt et tilsvarende produkt, da butikken vil tape mye (jf. ulempe) på å måtte selge en 30.000-kroners lånesub som B-vare. Du kan derimot forvente å få låne hjem en demovare fra butikken, da det neppe vil medføre en tilstrekkelig stor "ulempe" for HFK. Ta en titt i loven selv

Forbrukerkjøpsloven § 30

Ellers er ikke det blinkende røde lyset ensbetydende med feil på strømforsyningen. Det er riktignok den vanligste feilen på B&Ws Zeppelin, men det røde lyset er en generell indikator for at noe er galt, og er ikke eksklusivt knyttet opp mot strømforsyningsfeil.

Hadde bare en erfaring med en mobil telefon som var defekt for en del år siden.. Det ble lange ventetid, og jeg ikke fikk lånetelefon..
    Det ente med at jeg kontaktet forbrukerrådet, og hvor de mente jeg hadde krav på, (i min situasjon) en lånetelefon i samme klasse som den defekte telfonen som var på reprasjon..
    Etter mye om og men fikk jeg det da
    Var i grunn bare på bakgrunn av den erfaringen jeg skrev som jeg gjorde
    Er enig at jeg kommer ikke til å få et tilsvarende låneprodukt i samme klasse, blir for stort tap.. Som du refererer til..

Det blinkende lyset er jo en feilmeldings indokator på zepplin (og på min db1), og er ikke spesielt tilegnet strømforsynings feil.. Blir bare mest naturlig å trekke frem strømforsynings feilen, når alle feilmeldinger jeg i hvertfall har lest omfatter feil ved strømforsyning.. Men skal redigere

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du godprater litt med personalet er det nok mulig at du får med en "skikkelig" lånesub. Du har tross alt lagt igjen en betydelig sum penger hos dem, og de burde være interesserte i å beholde deg som kunde.

Hold oss oppdatert om hvordan reparasjonen går

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selge som B-vare? HFK er ekspert på å selge demo og B-vare til fullpris!

Kort oppsummert får du neppe lånt et tilsvarende produkt, da butikken vil tape mye (jf. ulempe) på å måtte selge en 30.000-kroners lånesub som B-vare. Du kan derimot forvente å få låne hjem en demovare fra butikken, da det neppe vil medføre en tilstrekkelig stor "ulempe" for HFK.
    Hei

Må bare kommentere, HFK er jo eksperter på å selge demoprodukter og b-varer til fullpris! Har opplevd dette flere ganger selv! Er jo nesten sånn at man utvikler et hatforhold til hele butikken. Aldri er det noe å hente i rabatter og avslag, som egentlig er greit nok. Men når du betaler fullpris for varer og kommer hjem og tydelig ser at dette har vært ute av esken og brukt, ja da føler du deg lurt. Så hvis du tror at HFK selger en eventuell lånesub billigere senere, ja da må du tro om igjenn.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Må bare kommentere, HFK er jo eksperter på å selge demoprodukter og b-varer til fullpris! Har opplevd dette flere ganger selv! Er jo nesten sånn at man utvikler et hatforhold til hele butikken. Aldri er det noe å hente i rabatter og avslag, som egentlig er greit nok. Men når du betaler fullpris for varer og kommer hjem og tydelig ser at dette har vært ute av esken og brukt, ja da føler du deg lurt. Så hvis du tror at HFK selger en eventuell lånesub billigere senere, ja da må du tro om igjenn.
    Hehe, tar sporadiske personlige erfaringer og presenterer de som etablerte sannheter, gjør vi? Det er uklokt å uttale seg bastant om ting man ikke vet med sikkerhet, andre kan komme til å ta det på alvor .

Min lokale HFK låner kun ut demoprodukter, og selger eldre demoprodukter til redusert pris fra en egen "rotehylle". Også her erfarer jeg at de selger nyere demoprodukter til fullpris. Litt kjipt, joda, men det er vel ingen som tvinger deg til å kjøpe demovaren..? Dersom du faktisk får en merkbart brukt vare som du har kjøpt i den tro at varen var ny/ubrukt, stiller saken seg annerledes. Det er dårlig butikk, og du bør få byttet den i en som faktisk er ny. At HFK ikke gir rabatter er gammelt nytt, og burde ikke være grunn til å legge dem for hat. Verre er det med Elkjøp som jekker opp prisen på Nintendo DS fra 899 i november til 1299 i desember, og ned til 899 igjen så snart juletiden er over.

Enkelte mennesker har en tendens til å snakke med innlevelse om ting de er misfornøyde med, og kan sådan male et unøyaktig bilde av reelle tilstander. Etter min egen erfaring er dårlig kundebehandling oftere knyttet til en spesifikk butikk fremfor kjeden som en helhet. I alle tilfeller er forbrukervernet i Norge såpass sterkt at man i de fleste tilfeller kommer seirende ut av en uenighet med butikken.

Ellers er jeg hypp på å høre om erfaringer med DB1. Har siklet på den en stund :P.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Kan hende det stemmer det, men i mitt tilfelle fikk jeg subben 20 august..
    Ifølge hifiklubben, den først som kom til landet.. Dobbel skjekka det med b&w skandinavia.. De bekrefta at det første partiet på 8 stk db1 kom til Danmark, og at jeg hadde fått en av de..
    Men det kan jo hende at min lokale hk venta et par dager etter de hadde motatt den, for å prøve litt, hvem vet? Tviler ikke.. Har nemelig litt av den samme oppfattningen som deg..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Kan hende det stemmer det, men i mitt tilfelle fikk jeg subben 20 august..
    Ifølge hifiklubben, den først som kom til landet.. Dobbel skjekka det med b&w skandinavia.. De bekrefta at det første partiet på 8 stk db1 kom til Danmark, og at jeg hadde fått en av de..
    Men det kan jo hende at min lokale hk venta et par dager etter de hadde motatt den, for å prøve litt, hvem vet? Tviler ikke.. Har nemelig litt av den samme oppfattningen som deg..
    Hei

Betviler ikke at du ikke har fått et nytt produkt! Var bare uttalelsen om at HFK kom til å selge en eventuel lånesub til redusert pris som var litt provoserende.
    Håper at du får ordnet subwooferen din raskt, er helt sikkert en grom subwoofer.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi dere, dette blir bare usaklig, det er ingen butikker som åpner å prøvekjører en vare bestilt av en kunde..

Hvor blir det av brukererfaringene på DB1 ? Burde nesten vært pliktig for forumbrukere å komme med feedback når noen har gått til innkjøp av et slik produkt! ;0)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tar sporadiske personlige erfaringer og presenterer de som etablerte sannheter, gjør vi? Det er uklokt å uttale seg bastant om ting man ikke vet med sikkerhet, andre kan komme til å ta det på alvor .
    Dette har jeg opplevd flere ganger som sagt, tror nok dette er mer regelen enn unntaket, desverre!

Min lokale HFK låner kun ut demoprodukter, og selger eldre demoprodukter til redusert pris fra en egen "rotehylle".
    Dette er en meget god løsning som alle butikkene burde følge.
    Også her erfarer jeg at de selger nyere demoprodukter til fullpris.
    Hvorfor gjør dem det?, synes du det er riktig?
    Litt kjipt, joda, men det er vel ingen som tvinger deg til å kjøpe demovaren..? Dersom du faktisk får en merkbart brukt vare som du har kjøpt i den tro at varen var ny/ubrukt, stiller saken seg annerledes.
    Riktig, det er ingen som tvinger en til å kjøpe et demoprodukt. Men det er et problem når demoprodukter blir pakket inn igjenn i embalasjen og solgt som nytt!, og tro det at kunden ikke legger merke til det!
    Det er dårlig butikk, og du bør få byttet den i en som faktisk er ny. At HFK ikke gir rabatter er gammelt nytt, og burde ikke være grunn til å legge dem for hat.
    Hat er nok et litt sterkt ord, men når et produkt er brukt er det faktisk på sin plass med en liten rabatt. Det skal ihvertfall ikke selges som nytt om kunden ikke blir gjort oppmerksom på det. Noe som selvfølgelig ikke skjer, hva skal vi kalle det da?, svindel? Vet jeg er veldig krass nå, men dette er en prinsippsak !

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Gi dere, dette blir bare usaklig, det er ingen butikker som åpner å prøvekjører en vare bestilt av en kunde..
    Hei

Det var ikke det jeg mente eller anntydet. Ble som sagt bare litt provosert over at HFK måtte selge en lånesub til redusert pris.
    Jaja, sorry, skal la dette ligge nå jeg.

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blinkende lys på db1

Jeg fikk min db1 15.10.2010, denne begynte også å blinke etter noen mnd. måtte sendes inn til rep. kanskje det var en svakhet på de første som kom? Nå i helgen tester jeg ut 2 stk db1

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Jeg fikk min db1 15.10.2010, denne begynte også å blinke etter noen mnd. måtte sendes inn til rep. kanskje det var en svakhet på de første som kom? Nå i helgen tester jeg ut 2 stk db1
    Ja det var en svakhet i strømforsyningen på de første, feilen er utbedret og skal ikke være et problem lenger.
    Vurderer selv 2 stk av denne, gi en tilbakemelding på hvordan det låter!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Det må være rått, selv spiller mine 803 mer enn nokk bass så subb trenger ikke jeg.

Er det du som er på den ene filmen på hfk hjemmesider? som bor/bodde på den gamle brannstarsjonen?

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det må være rått, selv spiller mine 803 mer enn nokk bass så subb trenger ikke jeg.

Er det du som er på den ene filmen på hfk hjemmesider? som bor/bodde på den gamle brannstarsjonen?
    Jepp, det er meg, he he. har flyttet nå og fått 803 i hus, så nå blir det kino rom neste

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •