Dali vs xtz.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Tråd: Dali vs xtz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali vs xtz.

Hei, ny bruker og trenger litt hjelp.

Vurderer og bruke ca 25000 kroner på litt god lyd i stuen.
    Jeg har lest litt på forumet her og mange som skryter av xtz, var oppe på sorround.no i dag. For jeg ville høre og kikke på dette annlegget.
    Men han som sto der sa de ikke hadde mulighet til og demonstrere anlegget noe jeg KAN forstå da dette er en nettbutikk. Men han kunne jo prøvd og selge meg anlegget! Noen som blant annet jeg liker der jeg har handlet alt jeg har hatt før, Hifinevøen her inne sin butikk i porsgrunn.
    han var likegylding om jeg kjøpte eller ikke, og fikk en følese av at han kvia seg for og vise fram produktet sitt. Etter mye om og men viste han frem disse: XTZ 99.26 Piano XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Noe som jeg ikke videre blei imponert over, når vi spute om vi kunne høre disse kontra disse: XTZ 93.23 High Glossy XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Svarte han at de han hadde stående ikke var spelt inn og at vi ikke kunne det. Noe jeg synes er rart når de står rett der!
    Til og være priset til kroner 7000 kroner så blei jeg ikke imponert, og det jeg er skeptisk til da er at jeg vurderte denne pakken: XTZ 99 + 93-pakke 5.2 5.2 med Sub | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Takker for svar og tilbake meldinger, eventuelt noe i skien/porsgrunn som har denne pakken jeg refererer til som jeg kunne kommet og hørt på?

Mvh dalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontra tilbudet fra der jeg har kjøpt alt jeg har hatt tidligere som har super service!

Front: dali consept 8
    center: dali concept
    bak: dali concept 2
    sub: dali ikon mk2.
    forsterker: denon avr2311

Noen som totalt blir mer penger men, er det verdt det? Tar mer plass og ser ikke like pent ut da, stuen er litt merkelig form.

Mvh dalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? må da være noen som har en mening om dette, skal kjøres sammen med ps63c7705..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR2311 er nok for snau for å gi noe glede av C8.

Ville heller sett på

Surround.no :
    XTZ 12" sub 4000kr
    Yamaha RX2067 9000kr (denne uka!!)

Komplett.no
    PSB Image T6 Gulvhøyttaler
    PSB Image C4 senterhøyttaler
    PSB Image B5 stativhøyttaler
    12770kr!

Dette burde gi deg masse golyd for penga!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowmk
    Kontra tilbudet fra der jeg har kjøpt alt jeg har hatt tidligere som har super service!

Front: dali consept 8
    center: dali concept
    bak: dali concept 2
    sub: dali ikon mk2.
    forsterker: denon avr2311

Noen som totalt blir mer penger men, er det verdt det? Tar mer plass og ser ikke like pent ut da, stuen er litt merkelig form.

Mvh dalen.
    Xtz skal være bedre enn Dali Concept tror jeg... Xtzs to subwoofere, som forøvrig også er meget bra danker ut Concept. Xtz sine stativht har også fått mye mer skryt enn Concept. Mer trøkk med Xtz.

Dali Ikon2 derimot, da begynner man å snakke i Dali leiren, men de er mye dyrere..

Synes det var dårlig service av Surround.no, men kan ikke blame Xtz for det.. Surround må få seg noen bedre medarbeidere som skjønner service.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    AVR2311 er nok for snau for å gi noe glede av C8.

Ville heller sett på

Surround.no :
    XTZ 12" sub 4000kr
    Yamaha RX2067 9000kr (denne uka!!)

Komplett.no
    PSB Image T6 Gulvhøyttaler
    PSB Image C4 senterhøyttaler
    PSB Image B5 stativhøyttaler
    12770kr!

Dette burde gi deg masse golyd for penga!
    Takker for svar, Har ikke vært borti dette før.. Men det var jo et alternativ, er det noen som har noe anlegg i prisklasse 25000 kroner som er innenfor 30 min kjøring fra porsgrunn. Så er jeg meget int i høre, er ganske impulskjøper så jeg vil være sikker på at jeg finner noe jeg blir 100 % sikker denne gangen..

Takker for svar!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag og fikk en demo av DALI LEKTOR 6, 2 + LCR Høyttalersystem og nad747 på hifiklubben og det var masse GOD lyd, kan varmt anbefale en demo av det systemet, eller så kan du jo prøve Ikon serien

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo mange gode alternativer i den prisklassen der. Klipsch er jo verdt å nevne, samt System Audio. Eks SA Aura 60, og Klipsch RF8

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, Har ikke vært borti dette før.. Men det var jo et alternativ, er det noen som har noe anlegg i prisklasse 25000 kroner som er innenfor 30 min kjøring fra porsgrunn. Så er jeg meget int i høre, er ganske impulskjøper så jeg vil være sikker på at jeg finner noe jeg blir 100 % sikker denne gangen..

Takker for svar!!
    XTZ er gull og ikke minst i like nærheten av der du bor.

Men.... har du 25000 å bruke så ville jeg kanskje også vurdert Xtz sine som har SEAS elementer. De går for å være det beste man kan få til prisen, og danker også vistnok ifølge anmeldere ut BWs lignende toppmodeller..

Obs obs Sidehøytalerne behøver ikke være like god kvalitet.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han var likegylding om jeg kjøpte eller ikke, og fikk en følese av at han kvia seg for og vise fram produktet sitt. Etter mye om og men viste han frem disse: XTZ 99.26 Piano XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Noe som jeg ikke videre blei imponert over, når vi spute om vi kunne høre disse kontra disse: XTZ 93.23 High Glossy XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Svarte han at de han hadde stående ikke var spelt inn og at vi ikke kunne det. Noe jeg synes er rart når de står rett der!
    Etter den opplevelsen handler du ikke der, enkelt og greit. På samme måte som jeg ikke handler hos Hi-Fi Huset.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Etter den opplevelsen handler du ikke der, enkelt og greit. På samme måte som jeg ikke handler hos Hi-Fi Huset.
    Vel, det er vel høytalernes kvalitet vi er ute etter her, og ikke servicen man får..

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 og 99.36 er langt bedre høyttalere enn Dali Concept. Du må opp på Dali Mentor for å matche XTZene. Demoer og dårlige rom skal du ta med en klype salt.

PSP Image serien er også veldig god. Ville ha holdt meg til de to kanditatene.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.

Jeg har selv vært på surround.no, på Skedsmokorset, og det er helt klart ett behov for noe mer en det de kan tilby i dag. Jeg skulle høre på 99.26piano, kun de, ikke subb. Men jeg fikk da høre de, med subb, og bi-amping, noe som låt fett, men ikke var det jeg ville lytte til.

Når det er sagt så har jeg i dag 99.26/25 i front på mitt anlegg, og Dali W2 som bakhøytalere, og B&W PV1 subb. NAD T754 driver senter og bakhøytalerne, og front høytalerne går gjennom Densen forforsterker og to effektforsterkere (2x200w). Låter veldig bra sammen.

99.26'ene viste seg å "trenge" mye bra watt. Jeg begynte med 2x75w fra Cambrige, det låt ikke dårlig, men jeg kunne ikke helt kjenne igjen lyden fra de man leste om høytalere. Så ble det 2x70w med NAD, det var bedre, så kom Densen in i bildet, frst med 2x100w, så 2x200w.

Hvis jeg har har lest riktig, så er 99.23, litt av den samme type høytaler, den skal nok ha 2x80-100 gode watt for å trives best. Men nå er det subb med ibildet her, 2 stk, som sikkert hjelper godt til.

Jeg tror Xtz pakken definitivt kan hamle opp med det anlegget du har i dag.

Jeg har i hvert fall blitt mindre aktiv her på forumet etter at anlegget var på plass, mangler intet i øyeblikket (kansje en lite kabel oppgradering ).

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, det er vel høytalernes kvalitet vi er ute etter her, og ikke servicen man får..
    Innen rimelighetens grenser, ja. For meg vil det aldri være aktuelt å legge igjen store beløp i butikker med elendig service og motbydelige ekspeditører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. !

Da var jeg på busk lyd og bilde i porsgrunn og kjøpte anlegg i dag.
    Var der i nesten 3 timer og for en enorm service..

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. !

Da var jeg på busk lyd og bilde i porsgrunn og kjøpte anlegg i dag.
    Var der i nesten 3 timer og for en enorm service..
    Hva ble det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent sv-234
    Vincent CD-S5
    KLIPSCH RF-82 II

Har ikke hentet dette da jeg skal flytte, å vil vente med å hente dette til når jeg skal flytte og sette det opp da.

Vi prata også KLIPSCH RW-12D men de mente at hjemme oss meg vil dette trøkke mer en bra nok uten sub, noe det gjore oss demme i over 2 timer :smile:

Hva synes folket?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd Vincent som ganske lys og litt slitsom i toppen, men har ikke hørt den modellen du har kjøpt. Skulle den helle mot det lyse, så tror jeg det er en dårlig match med Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, nå skal det sies at jeg ikke har ybeer peil, synes bare det vanvitig morro.

jeg synes personlig det hørtes veldig pent ut, var det noe med det oppsettet jeg ikke likte så mye var at klipschene var så "stramme" i lyden. Hvis det er rettet ordet på det jeg tenker på.. :grin:

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer