Patos Lyric 401/201/101 samlet til 5000Kr. Godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Lyric 401/201/101 samlet til 5000Kr. Godt kjøp?

Hei, har fått ett tilbud om å få kjøpt ett sett med Patos høyttalere av en jeg kjenner. Høyttalerne er Patos Lyric 401MK2/201/101, dette kan jeg få for 5000Kr samlet. Tror dere det er ett godt kjøp?

Har hørt på de flere ganger å jeg synes de spiller veldig bra. Men er det noe spesielt jeg burde se etter før jeg takker ja til tilbudet? Finnes det noen oppgraderingsmuligheter osv til disse høyttalerne? Har lest litt om Patos Lyric tidligere, og da mener jeg å huske at det var noen som snakket om diverse oppgraderinger man kunne gjøre.

Takker for svar, mvh Arnesen1.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For fem lapper blir neppe mye bedre lydmessig. Hadde samme oppsett som dette selv tidligere bortsett fra at jeg hadde Lyric 301 MK2‎ som fronter.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgraderinger

Tror ikke du kan gå fra 401 til 402 men du kan nok gå fra 401MKI til 401MKII, men vet ikke om dette egentlig lønner seg.
    Her står det litt om de forskjellige modellene: soundmaster
    Tror Lyric 401 har en 8" bass mens 402 har 2x6,5" ?
    Men det er uansett sikkert et godt kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene tror jeg kommer til å slå til på det tilbudet da
    Høyttalerne er fra begynnelsen av 2000 tallet tror jeg, og har vært i daglig bruk siden da, er det noe jeg burde tenke på ang slitasje osv?

Har fra før en Yamaha 765 å drive de med, tror dere den er kraftig nok
    Til å drive dette greit? Har fra før Dynavoice challenger m85 med resterende høyttalere i serien, som jeg i grunn er godt fornøyd med. Hvordan tror dere Patos-ene stiller i forhold til disse?
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Takk for svarene tror jeg kommer til å slå til på det tilbudet da
    Høyttalerne er fra begynnelsen av 2000 tallet tror jeg, og har vært i daglig bruk siden da, er det noe jeg burde tenke på ang slitasje osv?

Har fra før en Yamaha 765 å drive de med, tror dere den er kraftig nok
    Til å drive dette greit? Har fra før Dynavoice challenger m85 med resterende høyttalere i serien, som jeg i grunn er godt fornøyd med. Hvordan tror dere Patos-ene stiller i forhold til disse?
    Dersom de har vært spilt veldig mye over alle disse årene er det gjerne diskanten som kan ha blitt litt avrundet i toppen, men det er bare å få Roar Moen til å sende deg nye så lodder du dem inn selv. Basselementene blir ikke lydmessig degradert over tid på samme måte som diskanter, og de tåler lett 10 år og vel så det.

Yamaha 765 er litt på grensen for å drive Lyric'ene. Det går helt fint, men du får ikke den autoriteten høyttalerne er i stand til å levere. Men du har pre-out, så det er bare å låne med seg en effektforsterker fra nærmeste hifisjappe så får du fort nok høre hva høyttalerne er gode for.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •