Innspilling av Fence Audio 21"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling av Fence Audio 21"

Hei

Jeg har nylig mottatt 2 stk Fence 21" home edition.
    Så det jeg lurer på er, hvor mange timer er anbefalt å spille de inn, og volum styrke.
    Vet jeg må begynne lavt, åså øke etterhvert, men hva er "oppskriften?

Tfs

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill helt som vanlig.
    Innspilling er i de fleste tilfeller sterkt overdrevet. Fra et vitenskapelig ståsted handler det om å mykne opp og temperere mekaniske deler. Dette bør skje innen 20 timer ved middels/høyt volum. Og i mange tilfeller vil det ikke være betydelige forskjeller overhode. Ørene våre derimot innspilles veldig og man venner seg til den "nye lyden" over tid.

Begynne lavt å øke etterhvert vil ha svært lite for seg, annet enn å kanskje forlenge "innspillingsiden". Kjør på med volum, prøv forskjellige plasseringer og gjerne mål deg frem til en posisjon som gir en mest mulig lineær kurve og jevn overgang til frontene. Det er kurven man blir minst lei av over tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, takker for et utfullende svar...

Så det du sier, er at innspilling har blitt igjennom årene littegrann oppskrytt?

Jeg hørte nemmelig om en person som hadde spillt inn ett par med Klipch RF82, med over 400 timer før han gav full pinne på dem...
    Å dette med stor suksess.
    Lyden ble totalt forandret mente han.

Lurte han seg selv mon tro?

Dette med innspilling av Fence subbene, mener du at jeg ikke trenger å spille dem inn i den grad som jeg trodde, kjempe greier. Då blir det film ikveld...

Men nå når jeg har fått disse i hus, så trenger jeg og oppgradere front rekken min, for å matche.

Noen som har et tips om hvilke høytalere som vil passe/spille fint
    til subbene?
    Ser for meg alt ifra prisklasse 0 til 10K + - foreks.
    Har ikke et budsjett jeg må holde meg innenfor men rundtom den prisen...

Skal bortimot kun brukes til film...

Alle tips og svar mottas med stor takk:-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 timer med noen spillelister funker bra. Volumet trenger ikke være så alt for høyt. Da det ikke har så mye å si.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å det gjelder uansett høytaler/sub går jeg da utifra...!!!?

Eg refererer meg selv:

til subbene?

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt denne saken spille? Er litt nysjerrig på hvordan 21 tommer til to høvdinger låter .

[quote=Rosa Panther]Stort sett spiller de fleste subber ok til de fleste høyttalere. Det er langt lettere å parre en sub med en høyttaler av et annet merke, enn det er å få en senterhøyttaler til å låte bra med fronter av et annet merke.

Ettersom du har kjøpt en 21" sub regner jeg med at du liker høyt volum, og kanskje ikke er så kresen til lydens raffinement. Cerwin Vega byr på høyttalere med mye lyd til en lav pris, som nok vil "matche" subwooferen godt. Til 10 000,- får du også et rimelig saftig par.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosa Panther
    Å det gjelder uansett høytaler/sub går jeg da utifra...!!!?

Eg refererer meg selv:

til subbene?

Hvilket forsterkeri har du?

Om lydkvalitet ikke er hovedmålet, så er cerwin vega en grei handel. Ville dog kjøpt noe gammelt fra vega, som f.eks Dc 15 /1515, AL 1000, V15. Men du trenger nokk litt watt for å drive slike beist. Så det vil ikke være nokk med en reciever
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en tilsvarende Fence Audio, men på 15 tommer.

Jeg bruker subwoofer pre-out fra receiveren, og inn med y-ledd til subwoofer inngangene - venstre og høyre.

Men jeg ser det står LFE på en phonoplugg ved siden av subwoofer inngangene på subben.
    Hva kan denne brukes til?

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg også har en 21" dog beregnet for PA bruk. ikke "home edition" slik som trådstarter har. Eneste som er forskjell på desse er mindre port (mener eg å ha sett) og finere design på home edition.
    Selv tror eg ikke at eg ville brukt 2 stykker igrunn. nå bruker eg en 21" også en Yamaha YST-SW1500 (12").
    Innspilling gjorde eg faktisk veldig forsiktig i begynnelsen. Subbene spiller rett og slett RÆV de første 20-30-40 timene!

slik eg gjorde det:
    spilte musikk på normalt nivå med normal bass, ikke for mye og ikke for lite. Bare slik at du føler subben henger med på musikken. min stod på halvt. men den spiller ikke noe fint enda.

tok også og satte på repeat på en spilleliste og lot BARE subben (skal sove også) spille 2 hele netter på såpass lavt nivå at eg såvidt hørte det på soverommet. bare for å få vibreringer i oppheng og litt varme i spolen. høres dumt ut ja..

Etter en del timer med normal spilling så har eg begynt å dradd litt på og spilt en del timer. Det var nå eg begynte å høre tydelig forskjell omtrent hver dag.

det er vel ca sånn det ble gjordt. Nå har eg ikke akkuratt tallet på timene til subben, men tipper ca 80 timer. Den blir bare bedre og bedre, men merker det ikke hver dag nå hehe

Cerwin Vega sin 21" spiller ikke så bra synes eg. Får mer for pengene med en Fence.

Og JA, Fence sine 21" kan spille fint og presist, og ikke bare brumlebass! Utrolig nok. Kan ha mye med rom og plassering å gjøre, men her hos meg kan den spille meget fint.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsiS14
    Subbene spiller rett og slett RÆV de første 20-30-40 timene!
    Cerwin Vega sin 21" spiller ikke så bra synes eg. Får mer for pengene med en Fence.
    Og JA, Fence sine 21" kan spille fint og presist, og ikke bare brumlebass! Utrolig nok. Kan ha mye med rom og plassering å gjøre, men her hos meg kan den spille meget fint.
    Har et par Fence fs18mk2 og var selv veldig skeptisk de første timene,
    men etter og ha spilt med dem noen dager/uker/mnd. spiller de over all forventning!
    Noen god film/hjemmekino sub er de nok ikke, men på musikk er de rå !!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvilket forsterkeri har du?

Om lydkvalitet ikke er hovedmålet, så er cerwin vega en grei handel. Ville dog kjøpt noe gammelt fra vega, som f.eks Dc 15 /1515, AL 1000, V15. Men du trenger nokk litt watt for å drive slike beist. Så det vil ikke være nokk med en reciever

Jo, lydkvalitet stiller sterkt.

Ifra gammelt av, har Vega vore kult, men aldri brukt det til film.
    Når du er 15 år, og størst er kulest, så fungere det veldig godt med vega.

Men holder det mål nå, etter 13 år med aldring...???

Jeg holder på å renovere kjelleren, så jeg er pågang med å tegne et dedikert rom for film.
    å då vil det bli brukt penger og mye arbeidtid, så då vil eg ikkje ende opp med ett lydbilde som jeg ikke er fornøyd med.

Alt det gamle utstyret vil bli plassert ut til slekt å venner, er ikke noe å samle på.
    Så når det gjelder forsterkeri, så nysser jeg på Emotiva sine.
    Har fått forståelse av at folk flest er fornøyd med de..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, lydkvalitet stiller sterkt.

Ifra gammelt av, har Vega vore kult, men aldri brukt det til film.
    Når du er 15 år, og størst er kulest, så fungere det veldig godt med vega.

Men holder det mål nå, etter 13 år med aldring...???

Jeg holder på å renovere kjelleren, så jeg er pågang med å tegne et dedikert rom for film.
    å då vil det bli brukt penger og mye arbeidtid, så då vil eg ikkje ende opp med ett lydbilde som jeg ikke er fornøyd med.

Alt det gamle utstyret vil bli plassert ut til slekt å venner, er ikke noe å samle på.
    Så når det gjelder forsterkeri, så nysser jeg på Emotiva sine.
    Har fått forståelse av at folk flest er fornøyd med de..
    Vega er kult til musikk, det dundrer også sinnsykt på film. Men i ett dedikert kinorom så fortjenes det skikkelig utstyr. Hva med ett komplett 5ch opsett fra Klipsch? Jeg garanterer deg att du ikke kommer til å bli skuffet. Emotiva + Onkyo sammen med Klipsch er en god combo.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vega er kult til musikk, det dundrer også sinnsykt på film. Men i ett dedikert kinorom så fortjenes det skikkelig utstyr. Hva med ett komplett 5ch opsett fra Klipsch? Jeg garanterer deg att du ikke kommer til å bli skuffet. Emotiva + Onkyo sammen med Klipsch er en god combo.

Jeg er åpen for alle forslag.

Klipsch har jeg blitt anbefalt av flere, men alle sier også at de er veldig skarpe i diskanten, skjærende til tider...???

Hvordan er Dali? Concept, Lektor eller Ikon?

hvordan er de vs Klipsch?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er åpen for alle forslag.

Klipsch har jeg blitt anbefalt av flere, men alle sier også at de er veldig skarpe i diskanten, skjærende til tider...???

Hvordan er Dali? Concept, Lektor eller Ikon?

hvordan er de vs Klipsch?
    Har ikke hørt veldig mye Dali, men var en tur på hifi klubben å fikk høre ett komplett kino opsett, husker ikke hvilken serie men mener det var ikon.
    Det imponerte meg ikke, men det kan ha mye med forsterkeren å gjøre som var en NAD. Klipsch leverer mye dynamikk og detaljer, samt att den virkelig beholder morrofaktoren. Skrikende diskant er normalt sett ikke ett tema om du har riktig elektronikk, rommet har også mye å si. Jeg opplever ikke mine RF-63 som kvass på noe slags vis.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt veldig mye Dali, men var en tur på hifi klubben å fikk høre ett komplett kino opsett, husker ikke hvilken serie men mener det var ikon.
    Det imponerte meg ikke, men det kan ha mye med forsterkeren å gjøre som var en NAD. Klipsch leverer mye dynamikk og detaljer, samt att den virkelig beholder morrofaktoren. Skrikende diskant er normalt sett ikke ett tema om du har riktig elektronikk, rommet har også mye å si. Jeg opplever ikke mine RF-63 som kvass på noe slags vis.

Som sagt tror jeg at jeg kommer til å gå for Emotiva, blir det en god parring med klipsch tror du?

Og når det gjelder de forskjellige modellene av klipsch, RF-62/63/82/83
    Hvor stor forskjell er det på med to elementer og 3 stk, 6" og 8" ???
    Hvis du ser bort ifra pris...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tror jeg at jeg kommer til å gå for Emotiva, blir det en god parring med klipsch tror du?

Og når det gjelder de forskjellige modellene av klipsch, RF-62/63/82/83
    Hvor stor forskjell er det på med to elementer og 3 stk, 6" og 8" ???
    Hvis du ser bort ifra pris...
    Kan absolutt anbefale Emotiva/Klipsch kombinasjonen (har dette selv).

Det er ikke bare antall elementer som skiller RF-x2 og RF-x3 seriene.
    RF-63 og RF-83 har oppgradert delefilter og diskant, og høyttalerkassen er i ekte treverk.

RF-63 sies å være den beste musikkhøyttaleren, selv om RF-83 har noe mer punch.
    Av den grunn kan det tenkes at RF-83 er et noe bedre valg til hjemmekino, men regner samtidig dette kan kompenseres med riktig sub hvis man velger RF-63 (bruker selv Fence Audio sin 15-tommer sub til mine RF-63).

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega XLS215 kombinert med en kraftig crown forsterker eller tilsvarende, med skikkelig romkorreksjon signalveien. Dynamikken og vellyden dette gir er helt fantastisk.

CV er langt ifra noe fjortishøyttaler, bare en kombinerer de med skikkelig romkorreksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Kan absolutt anbefale Emotiva/Klipsch kombinasjonen (har dette selv).

Det er ikke bare antall elementer som skiller RF-x2 og RF-x3 seriene.
    RF-63 og RF-83 har oppgradert delefilter og diskant, og høyttalerkassen er i ekte treverk.

RF-63 sies å være den beste musikkhøyttaleren, selv om RF-83 har noe mer punch.
    Av den grunn kan det tenkes at RF-83 er et noe bedre valg til hjemmekino, men regner samtidig dette kan kompenseres med riktig sub hvis man velger RF-63 (bruker selv Fence Audio sin 15-tommer sub til mine RF-63).

Så RF-63 er et bedre valg enn RF-82, er det sånn og forstå?

Klipsch, spiller de høyt, samt reint?
    noen høytalere de kan sammenlignes med? både lydkvalitet og volum...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se på surround.no, tilbud på xtz sine 99 (små høyttalee). 2000kr.. de pluss sub = win.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så RF-63 er et bedre valg enn RF-82, er det sånn og forstå?

Klipsch, spiller de høyt, samt reint?
    noen høytalere de kan sammenlignes med? både lydkvalitet og volum...
    RF-63 er av høyere kvalitet enn RF-82 hvis det er det du mener med et bedre valg.

Mine RF-63 er kjent for nettopp det, at de spiller svært høyt, og samtidig reint.
    Og du hører detaljer også ved lavt volum (som gode høyttalere skal gjøre).

Vet ikke hva man kan sammenligne dem med egentlig. Det kan virke som de fleste som har hørt dem og sammenlignet dem med andre velkjente merker som oftest foretrekker Klipch.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •