Audio Pro...hvor kan jeg høre på de?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro...hvor kan jeg høre på de?

Hei.

Jeg er på utkikk etter et greit anlegg, og kan gjerne begynne med 2 front og utvide etterpå.

først tenkte jeg at jamo s606 saken å gå for men når dama så hvor store de er så ble hun litt skeptisk at de skal stå i stuen.

Jamo har jo fått bra omtale og fåes billig...kunne fås for 2 000 her rett før jul.

Men siden dama har vært snill og gitt meg penge gave i brusdag som da skal finansiere en del av kjøpet og fikk lov å kjøpe det jeg ønsker så tenkte jeg skulle være litt snill tilbake.

Jeg kom over Audio Pro Blue/black Diamond og de har høstet mye bra kritikk rundt omkring.
    De ser en del bedre ut, det er mer WAF i de enn Jamo.

Men er det noen som om det er noen i Drammen/Oslo området som ha de.
    Er det noen butikker jeg kunne reist til for å høre på de?

Takker for svar....selv om kritikkene er gode så kjøper jeg ikke før jeg hører på de selvsagt.

Tenkte å komplementere de med Yamaha 667 eller 767...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BM Audio har Audio Pro. Sjekk nettsiden BM Audio. Butikken ligger på Strømmen rett ved Strømmen storsenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også noen i bergen som har audio pro. Bergen HIFI tror jeg de kaller seg.. har div tilbud på audio pro for tiden. (søk på finn, så finner du de)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ta en tur til Sverige en dag så selges det Audio Pro på Nordbydigital på Norbysenteret i den nyeste avdelingen. (midtgangen)

Kjekt å vite.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar gutter.

Jeg skal sjekke ut dette.

Nå har jeg vært på Elkjøp og ikke minst pga WAF faktor hørte jeg på litt forskjellig der.
    Det som var i øyefallende og god lyd(må nok teste litt bedre, da uten andre forstyrrelse og min egen musikk) sammen med Yamaha 1067 forsterker var
    Yamaha NSf 700

Prisen var heller ikke så gal(4500kr), de var ikke veldig store samt at de så pene ut."""ser nå at prisen er pr. høytaler"
    Er det noen som har erfaring med de?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hvis du skal ta en tur til Sverige en dag så selges det Audio Pro på Nordbydigital på Norbysenteret i den nyeste avdelingen. (midtgangen)

Kjekt å vite.
    Takk for tipset, skal dit om par ukers tid

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det nesten litt bumping her.

Ser at Yamaha høytalere er gode på pris, 555 og 777 ..
    De har fått gode kritikk igrunn.

Hvordan tror dere de er i forhold til Blue, black diamng og Jamo pakken.

Nå er jeg igrunn interessert i god lyd på musikk men også greit lyd på hjemmekino.

Kan sikkert ikke få både pose og sekk i den prisklassen jeg satser på men hva mener dere.
    Er Yamaha god lyd til grei penger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en vending..

Var på megastore slependen igår og hørte på det de har der borte.

Hørte på litt forskjellige hjemmekino oppsett.

Men det som overrasket meg var KEF IQ05. De hadde et par satt opp der og de syns jeg spilte helt nydelig. Klart og tydelig og mye etter min smak.
    Samtidig ble jeg overrasket hvor små de er. definitivt godkjent WAF faktor.
    MAnge skriver at de egner seg til små og mellomstore rom, men hva er definisjon der.
    Det er kanskje ikke like mye trykk i de som de store men hva hvis jeg legger kjøper også en sub. Vil det da gi mer trykk tro?

Sammenlignet de med Yamaha 555 og yamaha var mye mer rumlete, det dundra og ikke var like klart...etter mitt øre var KEF en klasse bedre.

Tenkte å ta en tur til der borte, ta med med mn egen musikk som jeg kan teste og sammenligne de med jamo s606 som de også har der.

KEF IQ overrasket meg positivt ihvertfall, men eneste jeg tenker på er at der de skal stå er ca 68 kvm fordelt på spisestue, kjøkken og stue der de skal stå.
    vil kanskje KEF IQ50 være alt for små?

Men i den andre enden, dette er elkjøp, kan kjøpe og teste. er de for små kan jeg levere de tilbake innen 30dager.

Jeg har hatt forkjærlighet for Yamaha receivere...
    DE av dere som har denne høytaleren, hva bruker dere og hva syns dere passer best?

takk for alle svar..
    dette skal ikke være lett

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått hørt Audio Pro? Så en annonse i Hjemmekino at Dynabel har Blue Diamond oppsett klart for demo i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Fått hørt Audio Pro? Så en annonse i Hjemmekino at Dynabel har Blue Diamond oppsett klart for demo i Oslo.
    Takk for tipset. Er fra Drammen men er i Oslo mandag og tirsdag.
    Kan stikke innom da.

Har også fått tips om at Soundgarden har kef iq90 på tilbud til kr 9000.
    Tenkte jeg skulle høre på de.

audio pro og IQ90 blir nok dyrere enn jeg tenkte på i utgangspunktet...men men...overlever nok allikevel.

Er det noen som har iq90 og kunne sammenligne med iq50?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er WAF inne i bildet, tror nok Audio Pro scorer litt høyere der enn KEF. Men det spørs jo hvor høyt WAFen råder i huset

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til slutt fikk jeg beskjed at jeg har frie tøyler ang. valg men forsøker å ta litt hensyn.
    Når så jeg på iq50 er de veldig små iforhold til mye annet...og godkjent av min bedre halvdel...får satse på at IQ90 ikke er enormt mye større

Men det ser jeg vel på mandag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KEF IQ50 eller IQ90....of receiver

Idag har jeg hørt på både IQ50 og IQ90 på Elkjøp megastore slependen.

Elsker begge høytalere , og de er på vei ut så det er mulig å gjøre kupp.
    IQ50 er mindre, mer VAF, og nydelig lyd og her kan jeg etterhvert hvis behov utvide med en Sub.

IQ90 er mye mer av det samme, og selvsagt er det tøffere med en toppmodel ...
    Det klør veldig i fingrene etter å kjøpe denne. Kan få den for 9000kr paret på tilbud nå, men for å drive de må jeg kjøpe en dyrere receiver/forsterker.
    Selgeren på Elkjøp, veldig ivrig og hyggelig kar sa at jeg bør ha forsterker i 8-10 000kr klassen. Fikk noe rabatert tilbud og recievere til ca 10 000 får jeg til 7500-8000kr.
    Men allikevel så er er jeg oppe i en totalsum på 15-16000 . mye penger.

Fikk tilbud på hvite IQ50, fra utstilling på 4500kr, eller svarte nye til 5500kr.
    Da kan jeg greie meg , kraftmessig fint til en receiver til 3500-4000kr , ala pioneer 920 eller yamaha 767...ikke sant?

Vil en yamaha 667, 757 eller pioneer 920 være nok for IQ90?
    Hva kjører dere på deres IQ90?
    Hva syns dere?

Det jeg aller helst kunne tenke meg er å prøve ut IQ50 og for.eks. yamaha 667 eller tilsvarende hjemme i noen dager, og hvis jeg ser at det ikke er nok, bytte de tilbake og kjøre IQ90. ....hmmm..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forslaget fikk jeg av Elkjøp selgeren:

MArantz Sr60005b til 8200kr
    eller
    Yamaha RXv1067bl til 7200kr
    eller
    Pioneer VSX2020k til 8400kr

Trenger jeg virkelig noe så kraftig(dyrt) eller greier jeg med med for eks. aymaha 667 eller 767?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yenkte bare jeg skulle su at ta deg en lytterunde på Audio Pro før du bestemmer deg. Det kan vere at du sparer mye ved å gå for eks Blue Diamond. Den trenger ikke mye effekt for å spille godt da subbene i den er aktive.

Hvorfor annbefaler Elkip deg surround forsterker, når det er 2 kanals oppsett du er ute etter. Eller er det jeg som har oppfattet feil? Om du gåt for surround amp så husk på at du da betaler mye for ting du ikke kommer til å bruke ved 2 kanals lytting. Da vil en 2 kanals forsterker gi deg mye mere vellyd for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Utgangspuntet er planen om å utvide til 5.1 eller 7.1 etterhvert.
    Derfor er forslaget på en surround receiver.

Men ser også at man må gjerne ut med 5-6 000 for en grei stereo forsterker..
    Eller tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Yenkte bare jeg skulle su at ta deg en lytterunde på Audio Pro før du bestemmer deg. Det kan vere at du sparer mye ved å gå for eks Blue Diamond. Den trenger ikke mye effekt for å spille godt da subbene i den er aktive.

Hvorfor annbefaler Elkip deg surround forsterker, når det er 2 kanals oppsett du er ute etter. Eller er det jeg som har oppfattet feil? Om du gåt for surround amp så husk på at du da betaler mye for ting du ikke kommer til å bruke ved 2 kanals lytting. Da vil en 2 kanals forsterker gi deg mye mere vellyd for pengene.
    Ja, til å begynne med så var planene om å gå for/prøvelytte audio pro.
    Men ble nesten forelsket i KEF høytalere
    Det kribler i fingrene akkurat nå, har planen om å ta en tur over grensen og der er det mulig å prøvehøre Audio PRo.
    Så hadde jeg vært lur , så hadde jeg ventet og bestemt meg etter det...hmm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt KEF IQ50 hos med i par uker.

Var fornøyd med de for så vidt, nydelig lyd .
    Men på lørdag tok jeg en tur til Sverige og de hadde ikke Audio Pro inne lenger men de hadde XTZ.

Dermed hørte jeg på XTZ 99.36 og plutselig var jeg ikke fornøyd med mine KEF.

Jeg syns at klarheten var veldig god på de høytalere men det som plutselig ble et savn på KEF-ene var trykkek.

XTZ leverte helt synsykt med trykk samtidig som de spilte pent.
    Selgeren viste hvordan bassen kunne justeres med to pinner på baksiden.
    De kjørte nok på en bedre forsterker enn jeg har hjemme men det var bare passthrough, de hadde ikke mulighet til å justere bassen.

Når jeg kom hjem, tok jeg ut "svampen" ut av basportene , skrudde bassen på det høyeste på forsterkeren , fant frem noen "dunke" låter men var aldrig i nærheten til det XTZ-ene leverte.

Nå er det ikke sammenlignbare rom det er snakk om om sikkert andre ting men jeg savner veldig det trykket jeg ikke får med KEf-ene.

Da lurer jeg på...vil en Sub kunne gi meg det?
    Eller vil jeg bare få dunk dunk fra den og ikke kunne føle trykket?

Nå har jeg fremdeles 2 uker på meg, Expert har 30 dagers retur garanti men jeg vurderer sterkt å levere de tilbake og kjøre XTZ-ene.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker har du og hvordan hadde de i butikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hjemme har jeg Yamaha 667 som skal holde for KEf sin del.
    For XTZ må jeg nok finne noe bedre eller vurderer i grunn kjøp en god brukt Stereo forsterker og kjøre den på preout.

I butikken mener jeg han kjørte på XTZ sin egen forsterker, husker ikke 100% der desverre.
    Jeg mente at de ga mye bass og spurte om det kan justeres ned på forsterkerkeren.
    Selgeren sa nei, i og med at den spiller som den er men han justerte ned(og viste) bassen med de pinnene bak på høytalere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •