Subwoofer : Erfaring med B&W ASW 10CM ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    I mine øyne er en "allround" subwoofer god på både musikk og film
    Hei

Det er sant, men det er viktigere at den gjør det meget bra på musikk, enn at den går "kjellerdypt" på film. En subwoofer for meg, blir mest en hjelpende hånd til fronthøyttalerne i bassområdet.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Kjøp SVS
    2. Kaliber
    3. Test og vurder
    4. Returner viss ikkje fornøgd, behold viss fornøgd

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for B&W blir du garantert fornøyd og masser av service fra din lokale Hifi klubb forretning

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicen er 100% hos begge forhandlere etter min erfaring, det er faktisk de to eneste jeg handler utstyr hos. Har CM9 selv og har testet med SVS suben du tenker på, som jeg til vanligvis bruker i hjemmekino oppsett med S-serien til SVS. Når jeg satt den i stereo oppsett med CM9 satt jeg delinga på 40hz på NAD M3, som ble det definitivt beste resultatet. Trodde jeg var fornøyd med bassen i høyttalerne og angrer nesten på at jeg testet med sub Har satt suben tilbake i hjemmekinoen og står nå overfor det samme valget som deg, det ble sykt bra med SVS'n og kan egentlig ikke tenke meg at det kan bli så mye bedre med B&W, den spiller jo sykt reint og rått på alt under 80hz etter min mening. B&W er jo seff finere, men mener at den ikke er verd pengene i mine øyne, ihvertfall ikke med SVS i bildet.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Servicen er 100% hos begge forhandlere etter min erfaring, det er faktisk de to eneste jeg handler utstyr hos. Har CM9 selv og har testet med SVS suben du tenker på, som jeg til vanligvis bruker i hjemmekino oppsett med S-serien til SVS. Når jeg satt den i stereo oppsett med CM9 satt jeg delinga på 40hz på NAD M3, som ble det definitivt beste resultatet. Trodde jeg var fornøyd med bassen i høyttalerne og angrer nesten på at jeg testet med sub Har satt suben tilbake i hjemmekinoen og står nå overfor det samme valget som deg, det ble sykt bra med SVS'n og kan egentlig ikke tenke meg at det kan bli så mye bedre med B&W, den spiller jo sykt reint og rått på alt under 80hz etter min mening. B&W er jo seff finere, men mener at den ikke er verd pengene i mine øyne, ihvertfall ikke med SVS i bildet.
    Cm9 begynner å rulle av på 56hz om jeg ikke hsuker feil, så om du deler på 40hz vil du jo få et hull i lydbildet mellom 56-40hz..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cm9 begynner å rulle av på 56hz om jeg ikke hsuker feil, så om du deler på 40hz vil du jo få et hull i lydbildet mellom 56-40hz..
    Okei, det er noe jeg ikke la merke til og jeg var fornøyd med resultatet. Ska seff teste å sette delingen høyere. Men er du sikker på at de ruller av så tidlig som på 56hz? Mener at jeg skulle lagt merke til et hul i lydbildet på 16hz? Hmm... Det høres virkelig ut som de spiller dypere enn det, har f.eks et par SVS gulvhøyttalere som ruller av ved 60hz, og CM9 spiller ikke bare 4hz dypere, de går myyye dyyypere en SVS. Mente Cm9 spiller ned til 37 etter hva jeg har lest? Når jeg testet så skulle jeg gjerne testet mer, men det var jo noen som ikke ville ha subkassa i stua;p

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Okei, det er noe jeg ikke la merke til og jeg var fornøyd med resultatet. Ska seff teste å sette delingen høyere. Men er du sikker på at de ruller av så tidlig som på 56hz? Mener at jeg skulle lagt merke til et hul i lydbildet på 16hz? Hmm... Det høres virkelig ut som de spiller dypere enn det, har f.eks et par SVS gulvhøyttalere som ruller av ved 60hz, og CM9 spiller ikke bare 4hz dypere, de går myyye dyyypere en SVS. Mente Cm9 spiller ned til 37 etter hva jeg har lest? Når jeg testet så skulle jeg gjerne testet mer, men det var jo noen som ikke ville ha subkassa i stua;p

Som jeg sier: De begynner å rulle av ved 56hz..
    Avrullingen skjer gradvis, så du vil jo få lyd under 56hz..
    Du får bare en del mer tap fra 56hz å nedover..

Så man skulle tro du skulle delt litt høyere.. I teorien i hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sier: De begynner å rulle av ved 56hz..
    Avrullingen skjer gradvis, så du vil jo få lyd under 56hz..
    Du får bare en del mer tap fra 56hz å nedover..

Så man skulle tro du skulle delt litt høyere.. I teorien i hvertfall
    Okei, nå er jeg 100% med, ska sette delingen på 60hz, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg bare prøvde på kun 40, var vel egentlig sikker på at de var fult med til hvertfall 40hz, men tusen takk for tipset, veldig hjelpsomt! Har du CM9 selv? Isåfall, ellers noen erfaringer å dele? Er sykt fornøyd med dem selv, spiller foreløpig uten sub, og har den siste perioden vært helt hekta på akustisk musikk som alice in chains unplugged, nirvana unplugged å pearl jam unplugged samt noe guns'n, de behersker jo denne grenen med stålstil!!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •