Cossover hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cossover hjelp

Heisann. Har kjøpt HKTS 60 pakken fra Harman Kardon. Lurer på crossover og hvor jeg skal sette denne. Når jeg kjører Audyssey 2eq på Onkyo 608 varier den mellom 90 0g 120 hz. Leste just dette:

HKTS 60
    Den HKTS 60 er for de audio entusiaster som forventer deres hjem teater system, en lyd av absolutt toppklasse. Igjen, er driverne i satellittene arrangert etter D'Appolito prinsippet. I tillegg er alle brukt i sentrum og satellitt-pakker 75mm mellomtone av butylgummi perler suspendert i spesielle flate membraner. Med deres hjelp, noe som forekommer i konvensjonelle og koniske membraner forstyrrende lyd åpninger holdes til et minimum. For ytterligere å forbedre lydkvaliteten i form av god styring og ytelse orientering og makt til å behandle de to mellomtone svært spesifikke frekvensområder, med den øvre å fokusere på frekvenser fra 80-500Hz, og de lavere frekvenser fra 80 til 3.500Hz. I tillegg er høyttalerdrivere konstruert slik at lyden kildene er de tre driverne på ett nivå. Dette resulterer i en fase av absolutt likhet, og en svært jevn frekvensrespons. (google translate fra tysk)

Vil dette si at crossover punktet er 80 hz?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker heller son at det er så dypt de er konstruert til å gå. Å dele på 90 eller 100 høres ikke dumt ut. Kan du la subben ta seg av lfe og dypere bass

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Virker heller son at det er så dypt de er konstruert til å gå. Å dele på 90 eller 100 høres ikke dumt ut. Kan du la subben ta seg av lfe og dypere bass
    Hei du

Ja det er hva jeg mener. Hvilke crossover for suben? Skal jeg sette den til 120hz eller til 80 hz? Mente de 80hz?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå kjenner jeg ikke helt dette oppsettet fra H/K men du burde nok sette subben din til 120 ja, det er LFE sporet på filmer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •