hjelp til valg av 5.0 eller 5.1 sett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til valg av 5.0 eller 5.1 sett

Hei! har gått i innkjøp av en onkyo TX-SR608s og leter etter ett surround sett som passer til forsterkeren. Har ikke så mye til rådighet, har satt maks grense på 2500kr for ett sett. Men har ikke helt oversikt over hva som er bra nå. Er en del år siden jeg har satt opp surround oppsett.

Har sett på følgende:

Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Pilot Fire 1001 2x m/ Proson Reality C5 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Tenke på å kjøpe sub etterhvert om behovet kommer.

Om det er noen som har innspill om bedre sett så er jeg meget takknemlig

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice

Anbefaler sterkt dynavoice F-6 EX. men du må sprenge budsjettet ditt på 2500kr for å kjøpe. men heldigvis er det ikke mye. ca 300kr.

Lakken i Dynavoice høyttalerne mine er ikke den beste jeg har sett. I topp kantene har jeg sett tendenser til att lakken sprekker i ene front høyttaleren og ene bakkanalen.

Men lydmessig er disse vell brukte penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vel ha sub til det settet? eller er det kurrant bass i de høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HIM
    Anbefaler sterkt dynavoice F-6 EX. men du må sprenge budsjettet ditt på 2500kr for å kjøpe. men heldigvis er det ikke mye. ca 300kr.

Lakken i Dynavoice høyttalerne mine er ikke den beste jeg har sett. I topp kantene har jeg sett tendenser til att lakken sprekker i ene front høyttaleren og ene bakkanalen.

Men lydmessig er disse vell brukte penger.

Ja, det er det jeg også har tenket på, virker som ett meget bra sett til den prisen. Hvordan er bassen i settet?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Og kan ikke understrekkes nok at dette er et beeetydelig bedre kjøp en Dynavoicene...

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    +1

Og kan ikke understrekkes nok at dette er et beeetydelig bedre kjøp en Dynavoicene...
    Enig med disse to, Dynavoice høyttallerne er meget gode, men de blir nok utklassert av disse svs + at det er jo inkl etter hva jeg har hørt en meget god sub, og det er jo forsåvidt et must i et uansett surround opsett

Så ville gått for svs hvis mulig hvis ikke Dynavoice
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt det stegvis og brukt alle pengene på et par stereo/front-høyttalere og heller supplert med senter og bakhøyttalere etterhvert. Har en følelse av at et fullt 5.0/5.1-oppsett til 2500,- ikke rettferdiggjør denne receiveren.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Jeg ville tatt det stegvis og brukt alle pengene på et par stereo/front-høyttalere og heller supplert med senter og bakhøyttalere etterhvert. Har en følelse av at et fullt 5.0/5.1-oppsett til 2500,- ikke rettferdiggjør denne receiveren.
    Er uenig med dette da en skal slite for og få noe mye bedre fronter alene for denne prisen sammenlignet med Dynavoice eller spesielt det brukte svs settet.

Oppgradering kan heller taes etterhvert.
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dantax_power
    Ja, det er det jeg også har tenket på, virker som ett meget bra sett til den prisen. Hvordan er bassen i settet?
    Bassen er helt grei. men det bør absolutt ha med en sub vist du vil trøkke på litt til. Jeg skal bygge en sub når jeg har fått spart opp penger. men vist du får gratis frakt på det SVS anlegget så ville jeg heller tatt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Enig med disse to, Dynavoice høyttallerne er meget gode, men de blir nok utklassert av disse svs + at det er jo inkl etter hva jeg har hørt en meget god sub, og det er jo forsåvidt et must i et uansett surround opsett

Så ville gått for svs hvis mulig hvis ikke Dynavoice
    Det følges ikke med noe sub, da det er 5.0 sett. Tror at du ble villedet av bildet i annonsen. Litt villedende annonse Ellers hadde jeg slått til til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    villedende er feil ord og bruker. om du bor i nærheten og ikke slår til så er et bare dumt. mr-g er vel en av e på forumet her som har prøvd ut mest og solgt mest utstyr såvit jeg har sett
    Det er nå vesentlig forskjell mellom ett sett MED sub, og ett UTEN vil jeg si. I hvert fall i pris, om ikke i lyd også

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spor
    Det følges ikke med noe sub, da det er 5.0 sett. Tror at du ble villedet av bildet i annonsen. Litt villedende annonse Ellers hadde jeg slått til til.
    Ai da :P ser visst ut til at jeg ble litt villedet der ja gitt :P og det var vel kanskje litt for utrolig tilbud hvis sub var inkl :P

Vel jeg har ikke hørt dette svs settet men vil jo tru at det ikke er noen skuffelse, likeledes står jeg på at det er ikke Dynavoice settet heller, tvert i mot, og 2000kr for et fullt surround sett er jo bare er jo bare ett utrolig godt tilbud for gode høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest igjenom svarene og har egentlig ikke tatt noen valg ennå, tipper litt mot Dynavoice settet. For sånn som jeg bor nå så kan jeg ikke ha noe med voldsomt med bass. Bor vegg i vegg med huseieren Har ikke funnet noen andre sett som kan være i nærheten av dynavoice settet værtfall.
    Kan vel være at SVS anlegget er ett bedre kjøp, skal kontakte selgeren nærmere om settet.

Tenke også tanken på å kjøpe frontsett nå, og heller oppgradere når jeg har fått mere penger spart opp ,og bedre plass å bo med tanke på lydnivå. Hva mener dere om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest igjenom svarene og har egentlig ikke tatt noen valg ennå, tipper litt mot Dynavoice settet. For sånn som jeg bor nå så kan jeg ikke ha noe med voldsomt med bass. Bor vegg i vegg med huseieren Har ikke funnet noen andre sett som kan være i nærheten av dynavoice settet værtfall.
    Kan vel være at SVS anlegget er ett bedre kjøp, skal kontakte selgeren nærmere om settet.

Tenke også tanken på å kjøpe frontsett nå, og heller oppgradere når jeg har fått mere penger spart opp ,og bedre plass å bo med tanke på lydnivå. Hva mener dere om det?
    Det kommer an på om du skal beholde frontsettet når du senere skal utvide. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe F-6 EX og senere ønsker å utvide med surroundhøyttalere og beholde samme fronter, da er det like greit å kjøpe hele pakken med samme. Koster bare 500,- ekstra. Det er en fordel å ha høyttalere som matcher hverandre.

Dette er bare ett av flere scenarier.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spor
    Det kommer an på om du skal beholde frontsettet når du senere skal utvide. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe F-6 EX og senere ønsker å utvide med surroundhøyttalere og beholde samme fronter, da er det like greit å kjøpe hele pakken med samme. Koster bare 500,- ekstra. Det er en fordel å ha høyttalere som matcher hverandre.

Dette er bare ett av flere scenarier.
    ja, men om jeg kjøper kun fronter så kan jeg kjøpe fronter av mer kvalitet? Også så kjøpe baksett å senter når jeg har spart opp til dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men om jeg kjøper kun fronter så kan jeg kjøpe fronter av mer kvalitet? eller er jeg helt på vill spor nå?
    Da er det et annet scenario. Disse høyttalerne er jo billige, og da blir ikke tapet så veldig enormt ved gjensalg. Kan i beste fall selge dem for 1k og kun tape 500,-.

Personlig hadde jeg heller kjøpt 5.0 pakken hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe F-6 EX. De koster trossalt over 3k hvis du kjøper dem separat. Tror det vil også gagne ved gjensalg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å kjøpe annet merke om jeg skal gå for kun fronthøyttalere i denne omgangen.

Ja, dynavoice settet er veldig billigt. Og låter vel også veldig godt til den prisen kan jeg tenke meg.

Har du noen råd om gode fronthøyttalere til rundt 2500,- ?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste