hjelp til valg av 5.0 eller 5.1 sett - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SOM REGEL gir et større element dypere bass, men det er ikke alltid tilfelle.
    Mine subber er "bare" 10" og de går ned til 23hz.
    Den forrige subben min gikk til 21hz (samme merke, men billigere modell).

Den nåværende er bedre for mitt bruk, men de nåværende (to stk) gir meg også myyyye mer bass enn jeg trenger i filmbruk.. har samme areal som deg, ca. L formet stue, 2.7 under taket. Selv når jeg satt 5.5 meter unna subbene, var det et voldsomt lydtrykk! Nå skal jeg sitte mye nærmere, etter ommøblering.. he he.. gleder meg til å teste :-) har ikke giddet å snurre film på pcen.

A-Team gir aaaaaaaaaaaaaaaaaalt for mye subeffekter, så jeg kommer nok til å teste den først.. he he..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ganske avgjort om hvordan sub jeg velger Får bare vente til pengene har kommet på konto i februar. Har hørt så mye om svs, så har noen forventninger. Blir vel noen dager med kalibreringer og finne rett plassering på den

Velger PB10-NSD

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, om noen andre er på utkikk etter surroundpakker (er jo for sent for trådstarter), så tror jeg dette skal være bra deal:
    Komplett.no - Jamo S606 HCS 6 Surroundpakke

Jamo S606 har jo fått bra kritikk og man får jo der med center og bakhøyttalere, samt sub. Pakken ble testet med en pris på ca 10k i lyd og bilde, da fikk den også bra karakter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dantax_power
    Da er det ganske avgjort om hvordan sub jeg velger Får bare vente til pengene har kommet på konto i februar. Har hørt så mye om svs, så har noen forventninger. Blir vel noen dager med kalibreringer og finne rett plassering på den

Velger PB10-NSD
    jeg har 2 x 10" altså!! Men jeg tror du klarer deg fint med en.. det var ikke SÅ mye forskjell fra 1 til 2.. Jeg testet også 3 subber (alle 10", samme merke). Det ble litt mer bass og "jevnere" bassfordeling i rommet (større sweetspot).

Men SVS skal være bra ja.. samme med epik, xtz, m.fl... Men sjekk med de lokale hifi pusherene om du får lånt med deg hjem noen subber for testing

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    jeg har 2 x 10" altså!! Men jeg tror du klarer deg fint med en.. det var ikke SÅ mye forskjell fra 1 til 2.. Jeg testet også 3 subber (alle 10", samme merke). Det ble litt mer bass og "jevnere" bassfordeling i rommet (større sweetspot).

Men SVS skal være bra ja.. samme med epik, xtz, m.fl... Men sjekk med de lokale hifi pusherene om du får lånt med deg hjem noen subber for testing
    Trur også at jeg klarer meg fint med en 10" Blir vel kanskje 2.stk nærmere sommeren.

Den lokale hifi butikken selger bare psb og polk, og de er så overpriset at det halve kunne ha vært nok Bor i Hammerfest, så har ikke så mye valg enn å bestille fra nettet

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og si det sånn SVS Blir nok bankers så fort du får koblet den opp og FØLT første lydbølge hehe.

Og skulle du mot formodning ikke bli fornøyd med svsen i det heletatt har de jo 45 dagers returrett
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått hentet høyttalerene Fikk ett veldig bra inntrykk av kvalitet når jeg åpnet eskene å dro de ut.

Har koblet de opp mot forsterkeren å justert med kalibrerings systemet til Onkyo, men synes at jeg må så høyt opp i volum på forsterkeren for å få noe lyd ut av de. Har satt riktig Ohm og sjekket alt av innstilninger som jeg kunne gjøre. Må opp rundt 30 for å kunne høre de på ett respektabelt lydnivå.
    Så jeg har ikke noe anelse om det er sånn det skal være, eller har jeg gjort noe galt?

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått hentet høyttalerene Fikk ett veldig bra inntrykk av kvalitet når jeg åpnet eskene å dro de ut.

Har koblet de opp mot forsterkeren å justert med kalibrerings systemet til Onkyo, men synes at jeg må så høyt opp i volum på forsterkeren for å få noe lyd ut av de. Har satt riktig Ohm og sjekket alt av innstilninger som jeg kunne gjøre. Må opp rundt 30 for å kunne høre de på ett respektabelt lydnivå.
    Så jeg har ikke noe anelse om det er sånn det skal være, eller har jeg gjort noe galt?
    Riktig det at man må helt opp til 30. Alt har med hvor høy innspilling ting har og den slags, men det hender jeg har vært oppi 60 på enkelte ting. Men ville ikke skrudd så høyt på alle sanger, og vet ikke om høyttalerne dine tåler samme påkjenningen som JBL e-100 som jeg har koblet på min.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da er det jo det oppklart. Har testet noen filmer og noe musikk, må si at jeg er meget formøyd med lydkvaliteten iforhold til prisen på hele settet Blir nok enda bedre når jeg har fått innspillet de, og flyttet på ting så sweetspot blir bedre.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da er det jo det oppklart. Har testet noen filmer og noe musikk, må si at jeg er meget formøyd med lydkvaliteten iforhold til prisen på hele settet Blir nok enda bedre når jeg har fått innspillet de, og flyttet på ting så sweetspot blir bedre.
    Høyttalere er noe helt annet etter innspilling :P Flyttet rundt på ting i dag jeg også for å få bedre sweetspot :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt høyttalerne i noen dager, og må si at jeg er MEGET fornøyd. Til film så leverer de over min forventning med tanke på pris Og til musikk så er de også bra, har testet alt fra klassisk til hardstyle, men klassisk og roligere musikk så er de meget bra synes jeg. Skjønner godt at det var mange av dere som anbefalte de knall godt kjøpt til 1990,-

Må også si at Onkyoen er suveren til settet i følge mitt syn

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •