hjelp til valg av 5.0 eller 5.1 sett - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Har hatt Eltax før. Ikke så ille til prisen. Men Dynavoice er nok en god del bedre. Ville gått for Dynavoice settet og senere vurdert i hvor stor grad du trenger sub. Og evt hvor stor sub. Det kan ikke være uten grunn folk skryter Dynavoice opp i skyene!

Og om du skal kjøpe dyrere fronthøyttalere først, så ville jeg anbefalt Dali Concept 6. Kan få dem for 2500 på bruktmarkedet.
    Bare kjøp Dynavoice settet da, så kan du oppdatere oss hvor bra du syns det er Billig sett å få erfaringsgrunnlag på. Får vel solgt settet for 1,5k etter noen mnd hvis du blir misfornøyd. Hvem vil ikke ha ferdig innspilte høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, heller en del mot Dynavoice settet. Men venter fortsatt svar om SVS settet, og de KEF iq5 høyttalerne. Så får se hva som skjer. Som sakt så skal dette drives av en Onkyo 608, regner med at den er kraftig nok.

Er dette en ok sub? http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/72983

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Dytte Dantax_power mot Dynavoice høyttalerne*

Du kommer neppe til og bli skuffet, og de fleste kan nok skrive under på at uansett hva du velger vil oppgraderings trangen komme til deg uansett før eller siden, i senere tid så kan du oppgradere frontene, men jeg mener nå det er et must og få alle 5.1 kanalene på plass først også ta det derifra, bedre med center og bak kanal enn ingenting, og bittelitt bedre fronter sier nå jeg.

En sub er absolutt anbefalt uansett hva du velger, den legger til en dybde du ikke vil være uten
    hvis mulig ville jeg vel heller spart eller funnet litt mere penger og lagt i en svs
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er så mange som anbefaler Dynavoice settet så blir jeg nok å bestille det Oppgraderinger kommer jeg nok ikke unna, så ett komplett sett er nok ikke så dumt egentlig. Skal nok bestille de i løpet av noen dager skal bare se om jeg finner en sub å kjøpe senere tid.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dantax_power
    Siden det er så mange som anbefaler Dynavoice settet så blir jeg nok å bestille det Oppgraderinger kommer jeg nok ikke unna, så ett komplett sett er nok ikke så dumt egentlig. Skal nok bestille de i løpet av noen dager skal bare se om jeg finner en sub å kjøpe senere tid.
    Det høres ikke dumt ut jeg har hørt at XTZ subbene har fått mye skryt her inne og de er ikke så værst dyre heller, jeg hadde patos 12" sub før jeg gikk opp til svs pc12NSD og jeg må si de er i to totalt forskjellige verdner i hva de klarer produsere av lyd og trykk, så ville absolutt gått for en som er skal man si litt kjent

Så hvis du vil starte rimelig kanskje sjekke ut XTZ subbs, evt spare litt til svs
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestillt Dynavoice settet Tenkte på å spare opp til en SVS sub, tenker at jeg skal kjøpe sub i mai, er flyttet til Kirkenes i et eget hus sammen med en kompis. Så da kan jeg trykke skikkelig på med bass og volum

Håper settet innfrir forhåpningene mine, noe som jeg trur de gjør

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestillt Dynavoice settet Tenkte på å spare opp til en SVS sub, tenker at jeg skal kjøpe sub i mai, er flyttet til Kirkenes i et eget hus sammen med en kompis. Så da kan jeg trykke skikkelig på med bass og volum

Håper settet innfrir forhåpningene mine, noe som jeg trur de gjør

GRATTIS! trur neppe du blir skuffet
    Også er det bare og glede seg til du har råd til en SVS den kommer til og gi deg alt du ber om i det lave registeret

MEN et viktig tips er og sette opp riktig og kalibrere det gjør natt og deg forskjell spes når du får deg sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk! har kanskje råd allerede i neste mnd til SVS

Ja, Onkyoen har vel en meget godt kalibrerings verktøy
    Får krysse fingrene på at anlegget kommer før helgen

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!!! Du kommer til å få mye moro med det settet der, spesielt med en SVS i tillegg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Har festet blikket mitt på SVS PB10-NSD Den er stor nok til mitt rom, og kan kjøpe en til når jeg føler at jeg trenger mer

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Har festet blikket mitt på SVS PB10-NSD Den er stor nok til mitt rom, og kan kjøpe en til når jeg føler at jeg trenger mer
    Høres ikke ut som et dumt valg det der gitt, gleder meg til jeg har råd til min andre jeg også blir spenende og høre hva du synes da du får koblet opp

Ble det svarte eller hvite?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVSen ligger akkurat i min pris rekkevidde Og når det er bare positive erfaringer med de så må det jo være en knall sub

Det ble svarte Dynavoice, passer best til tven og HTPC kabinettet mitt Skal lage eget A\V bord til alt når jeg har fått alt på plass i leiligheten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dantax, må ikke glemme å oppdatere oss når du har fått prøvd høyttalerne da!

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spor
    dantax, må ikke glemme å oppdatere oss når du har fått prøvd høyttalerne da!
    Enig, spent på hva du synes! =)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok si min mening når jeg har fått de i hus, og testet de med musikk og film De ble sendt i på tirsdagen, så regner med at de er her i neste uke engang. Bor i Hammerfest så posten er ikke så veldig rask

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål til. Har tenkt over hvor mye jeg kan bruke på sub, og har kommet fram til at jeg kan bruke opp til 5000,-

SVS PB10-NSD er kanskje den som er best til film og det er det jeg kommer til å bruke anlegget til. Men har lest at de ikke er så bra til musikk, så er det noen andre i den pris klassen som kan måle seg med SVSen og kunne være god til musikk?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pass på om du går for svs, du BLIR avhenging av den deilige dype basen som du ikke får nok av, om spiller meget godt til musikk også etter min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er ute etter noen som skal kunne skremme meg når jeg ser på film

Men jeg tenker på om hva som er best av PB10-NSD eller SB12-NSD?
    Har ett rom på ca 30m2

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er ute etter noen som skal kunne skremme meg når jeg ser på film

Men jeg tenker på om hva som er best av PB10-NSD eller SB12-NSD?
    Har ett rom på ca 30m2
    Hvis du tenker trøkkmessig, så spiller PB10'en ræva av SB12. SB serien til SVS er laget for folk som har dårligere med plass, og ikke er ute etter den dypeste bassen man ofte finner i film.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassrefleksen går nok en del dypere i kjelleren