Dynavoice F-6 EX, bra eller dårlig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F-6 EX, bra eller dårlig?

Hei!

Jeg har hørt at Dynavoice F6 ( Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten ) er et par veldig gode høyttalere til en lav pris, noen som har noe erfaring med disse? Jeg har også en Onkyo TX-SR508B Hjemmekinoreceiver, ( Komplett.no - Onkyo TX-SR508B hjemmekinoreceiver ), vil denne kunne dra de som front høyttalere eller må jeg bruke en stereo forsterker i tillegg?

Setter pris på alle svar

Slydahl.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par i min stue, og jeg må ganske enkelt si at jeg fikk hakeslep da jeg prøvde de, de er imponerende gode, jeg kunne ikke tru at man kunne få så gode høyttalere til 1500kr.

Onkyoen klarer dette uten problem.

Løp og kjøp sier jeg bare, du får neppe noe bedre nytt til denne prisklassen

et + er jo at du etterhvert kan kjøpe fulle surroundsettet til dynavoice også.
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW så koster jo fullt surround sett på surround.no 1990kr nå da
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt vanvittig at de kan selges for 1500 for paret og hele pakka for 2000.
    De spiller også svært høyt og kraftig.Fantastisk value for the money.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice lager ikke veldig gode høyttalere om man sammenligner med de beste -- men de lager ekstremt gode høyttalere til den prisen de selger dem for. Du skal betale mye mer for noe som bare er litt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Dynavoice lager ikke veldig gode høyttalere om man sammenligner med de beste -- men de lager ekstremt gode høyttalere til den prisen de selger dem for. Du skal betale mye mer for noe som bare er litt bedre.
    Hvilken prisklasse kan denne modellen sammenlignes mot? Er de bedre enn noen kjente høyttalere til 4-5k f.eks?

Jeg vil gjerne vite hvor mye value for money man får i forhold til andre høyttalere, i kroner

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spor
    Hvilken prisklasse kan denne modellen sammenlignes mot? Er de bedre enn noen kjente høyttalere til 4-5k f.eks?

Jeg vil gjerne vite hvor mye value for money man får i forhold til andre høyttalere, i kroner

blir jo litt som og spørre hvor lang er en fisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    blir jo litt som og spørre hvor lang er en fisk
    La oss ta et enkelt eksempel.

Macbook Air til 11k. En pc laptop får du eksempelvis til 8k for samme ytelse hardwaremessig. Da ser vi selvsagt bort i fra det kosmetiske, vekt osv.

Man må naturligvis ha peiling på høyttalere for å kunne gjøre en noenlunde grei sammenligning på prisklasse/ytelse.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå blir jo forskjell på specs på datamaskiner litt feil og sammenligne med forskjell på høytallere da det er utrolig smak og behag emne, tilleg kommer det an på hvilken forsterker du parer med, og hvordan lyd man liker, noen høytalere kan jo høres horibelt ut i noens ører men himmel i andres.

Dette er høytallere jeg gjerne kunne betalt mere for for og si det slik. Ikke ofte man føler man har betalt for lite for en ting man kjøper i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Dette er høytallere jeg gjerne kunne betalt mere for for og si det slik. Ikke ofte man føler man har betalt for lite for en ting man kjøper i dag.
    Her var var du inne på noe. Hvilken prisklasse kunne de priset disse høyttalerne til i kroner og fremdeles vært konkurransedyktige nok til å være et bra kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Høres veldig bra ut, jeg har HKTS7 på Onkyoen så har ikke mulighet for hele Dynavoice settet, men går for front høyttalerne

Vurderer å kjøpe en receiver til sammen med hele Dynavoice pakka, noen som vet hva slags receiver jeg bør gå for da, og hvordan man kobler to receivere sammen?

Slydahl.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slydahl
    Takk for svar!

Høres veldig bra ut, jeg har HKTS7 på Onkyoen så har ikke mulighet for hele Dynavoice settet, men går for front høyttalerne

Vurderer å kjøpe en receiver til sammen med hele Dynavoice pakka, noen som vet hva slags receiver jeg bør gå for da, og hvordan man kobler to receivere sammen?

Slydahl.
    Hva skal du med to recivere på samme anlegg?
    Hvis det er mere krefter du er ute etter så er det jo effektforsterker som gjelder den kobler du til reciveren

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice er fantastisk bra til prisen. Eneste ulempen var at F-6 ble litt tamme i bunnen for min smak, men de spillte meget bra oppover i registeret. Selvsagt kan man si at dyrere høytalere spiller bedre, og jeg må selv si at xtz ifht. pris/ytelse overgår dynavoice. Men til prislappen tviler jeg på at det finnes bedre....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det i sin tid stod i lyd og bilde sin test at dette var høyttalere som var like bra som høyttalere i 5000 kroners klassen.

Mulig jeg bommer helt her med hva jeg husker..

Edit:

Her er utdrag fra teste:

Sannhetens time
    Det er fullt mulig å få god lydkvalitet for lite penger. Veldig lite penger. I denne høyttalerduellen koster det ene paret dobbelt så mye som det andre. Og det ene er også dobbelt så bra. Paradokset er at det er f e i l par! Dynavoice F-6 til 900 kroner er mye bedre enn Gale 4040 til 2000. Uansett hvordan man vrir og vender på det, uansett hva slags musikk man spiller og hva slags smak lytteren påstår å ha, her er det tydelige kvalitetsforskjeller i favør av det billigste paret.
    Dynavoice F-6 har en usedvanlig åpen og dynamisk mellomtone, og med en meget faseriktig overgang til diskantelementet. De to elementene henger sammen så man skulle tro det var samme element som spilte alt. Bassen er justert til å tilfredsstille den bassglade tenåringen, men blir temmelig plagsom med akustisk musikk. Puter i bassportene løser dette, og høyttalerne låter nå usedvanlig lineært og meget innbydende. Lydkvaliteten er i klasse med det man forventer av høyttalere til 4-5000 kroner!

Dynavoice F-6 - Lyd og Bilde)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Hva gjør egentlig en effektforsterke og hva er forskjellen fra den til en receiver? Jeg tenkte jeg måtte ha en Receiver tilhvis jeg skulle ha fler høyttalere, ettersom det ikke er nok utganger på den jeg har nå :P

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Hva gjør egentlig en effektforsterke og hva er forskjellen fra den til en receiver? Jeg tenkte jeg måtte ha en Receiver tilhvis jeg skulle ha fler høyttalere, ettersom det ikke er nok utganger på den jeg har nå :P
    En effektforsterker blir litt som og sette på turbo på bilen, gir mere krefter til høytallerne enn hva en reciver kan gjøre.

En reciver er en kontrollstasjon som styrer alt som kobles til behandler lyd og bilde og tar seg av kalibrering i tilleg så er den jo en forsterker men ikke like mye krefter som en effekt kan.

Så hvis du har for få utganger på din nåværende reciver så må du ha en ny, for en effekt kan bare forsterke lyd til likt anntal lydkanaler du kan ta ut av reciver

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør egentlig en effektforsterke og hva er forskjellen fra den til en receiver?
    Receiver = integrert forsterker med radio. Integrert forsterker = forforsterker + effektforsterker.

Forforsterkeren regulerer volum (og bytter inngang). Effektforsterkeren driver høyttalerne.

Effektforsterkeren i en receiever er ofte ikke særlig kraftig. Derfor kobler mange til ekstra forforsterker(e).

En kraftig (effekt)forsterker vil ha bedre kontroll over høyttalerne. Det er mulig å spille høyere uten forvrenging.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det vanlig pre-out på reciveren han har da?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Effektforsterkeren i en receiever er ofte ikke særlig kraftig. Derfor kobler mange til ekstra forforsterker(e).
    Liten skrivefeil ellers veldig ryddig oppsummering
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å holde litt til topic'en Hvor mye må man ut med for å få høyttalere som ikke har de samme problemene som F-6 EX har? Noen eksempler?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •