Dynavoice F-6 EX, bra eller dårlig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spor
    Bare for å holde litt til topic'en Hvor mye må man ut med for å få høyttalere som ikke har de samme problemene som F-6 EX har? Noen eksempler?
    Du mener altså topic som i "om Slydahl burde kjøpe Dynavoice F6 og om han kan drive de med receiveren sin?"
    Mitt svar er: Kjør på Slydahl!

@spor:
    Hvorfor er du så opphengt i prisen? Musikksmak, egne lydpreferanser, rommets størrelse og akustikk samt annet elektronikken har utrolig mye å si. F6 er et godt kjøp til prisen, det er også Sonus Faber Stradivari Homage til en liten fantasillion. Begge kan også låte helt strikkepinne hvis ikke de nevnte tingene ikke er tenkt over.

Hvis du går for et par XTZ gulvstående fra surround.no vil du få mye godlyd for pengene
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde en kamerat på besøk så hørte vi på de 2 subbene og Monitor Audio-ene.
    For gøy slengte jeg på F6ex.Det var Hegel H200 som ble brukt.
    Kameraten min ble bare sittende å måpe og skjønte egentlig ingenting.At disse kunne koste 1500 kr var bare helt sykt.Jeg dreit nesten i om jeg sprengte de,så jeg kjørte på og de viser ikke tegn til å knele med det første og disse flytter mye luft til å være 2x6,5".
    For dere som har en db-måler i hus og måler anleggene,så klarer disse over 110 db vil jeg tro.Det er mer enn B&W CM9 til 20.000 klarer.
    At mellomtonen er åpen som Lyd og Bilde skriver ser jeg på som bare tull.De er ganske innestengte i mellomtone-området,men de har en behagelig klang som ikke er skarp og med en mektig bass.
    Du etterlyser sammenligning.Tar man Dali 104 som er norges mest solgte høyttaler.Den kostet 3000 i sin tid.F6-ene gruser de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg ikke stiller helt nøytralt vil jeg si at du må opp i 5-7k klassen for å få noe som er bedere uansett hvordan man vrir og vender på det.
    Det er mer opp til smak og matching før man når det sjiktet (5-7k). Jeg har selv hørt SA1230(?) som jeg tror lå på rundt 6k og syntes lyden var udefinert hvis du skjønner Var også en litt innestengt diskant i mine ører, men dette var i et helt annet rom enn mitt så det kan ha hatt mye å si. Har også hørt Klipsch RF62 og Focal, men mangler enda å høre den høyttaleren som jeg vil legge ut såppas mye mer penger for å få.
    Som sagt er jeg langt ifra nøytral men mener at Dynavoice er veldig bra for prisen. Hvis du vil ha en god match med reciever er aldri Yamaha eller Onkyo feil, har hatt begge men endte opp med Onkyo mest pga pris/ytelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris er og blir en vesentlig faktor, er det ikke det? Ellers ville alle kjøpt det beste uansett pris.

Testene som ble gjort av Lyd og Bilde var for den første F-6 utgaven hvis jeg ikke tok feil, som ikke hadde så bra bass, "for boomy". Noen som har merket noen forskjell mellom F-6 og F-6 EX?

Hvis vi tar Yamaha 777 til 4k hos Elkjop, er F-6 EX bedre? Da tenker jeg som en allround høyttaler.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slydahl
    Hei!

Jeg har hørt at Dynavoice F6 ( Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten ) er et par veldig gode høyttalere til en lav pris, noen som har noe erfaring med disse? Jeg har også en Onkyo TX-SR508B Hjemmekinoreceiver, ( Komplett.no - Onkyo TX-SR508B hjemmekinoreceiver ), vil denne kunne dra de som front høyttalere eller må jeg bruke en stereo forsterker i tillegg?

Setter pris på alle svar

Slydahl.
    Jævlig bra høytalerer for å være så billige. Vil si de holder samme standar for høytalere opp mot 5-7tusen.. Noe som betyr veldig mye for pengene.
    Er jo kinaprodusert, sikkert derfor de er så billige.

Høytalerne er helt ypperlig på sang, akkustisk, rolig musikk osv. Den er bra på tekno og rock også. Men best på vokalbasert roligere musikk synes jeg.

Jeg har ikke prøvd EX versjonen, bare de gamle.
    Den har bra bass, men ikke dyp og mye bass.
    Ellers så er høytalerkassen veldig enkelt bygget, det blir fort resonans om du spiller for hard basstung musikk.
    Men noe - må du jo regne med når høytalerne er så billige.

Ellers ser jo høytalerne veldig pene ut med pianolakk etc. Huseier/naboen, trodde de var dritdyre...
    Nei de er nok veldig billige sa jeg da..

Er å anbefale dersom du ikke vil bruke mye penger, men bli sånn tåelig fornøyd.

Sammenlignet med surroundpakker og dritt du får på elkjøp, så er Dynavoicene helt konge!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare dele at her i går så fikk jeg sett på høyttaleren.. og etter en dag i ubrukt rom, så har Finishen begynt å "sprekke" eller noe, hvertfall dorlig og man kan se det på kantene rundt om hele høyttaleren. det irriterte meg fryktelig, noen flere som har sett et slikt problem?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •