Gulvstående fronthøyttalere til under 5k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spor
    Såpass, men tar du ikke hensyns til naboer?

Men har det noe betydning at jeg bare bruke halvparten av rommet til sofa, tv og anlegg? Lyden skal dermed ikke spres gjennom hele rommet. Jeg skal sitte på den ene langsiden og høyttalerne på den andre langsiden. Det ville kanskje krevd mer kraft hvis jeg satt på den ene kortsiden og høyttalerne på den andre kortsiden?

Noen eksperter på dette? Opplevd lydeffekt kommer vel mye an på hvordan du har konfigurert rommet med hensyn på sitteplass, høyttalerplassering og veggavstand?
    Det er klart, akustikk har jo utrolig mye å si, jeg har 2 stk fordi jeg liker veldig godt å ha et enormt trykk når jeg ser på film, jeg vil at det skal føles på kroppen skikkelig, jeg så på star trek her om dagen, og scenen hvor de drar i hyperwarp første gangen, hvor et og et skip bare skyter avgårde så føles det som om du bare blir dratt med inn i hele filmen og du er nesten litt redd for at du skal bli dratt med i hyperwarp selv

det beste er at jeg føler jeg trenger enda mer :P hehe. men dette er veldig opp til hver enkelt hvordan man har dette, er jo brukere her som har opptil 6 store SVS subber i kinoen sin, og de er sikkert ikke på mer en 25kvm. :P

om du eventuelt skulle lengte etter mere trykk så kan du jo bare kjøpe en til ved en senere anledning

PS! jeg bor i betongleilighet og har enda ikke fått noen klager. :P men jeg skrur alltid ned etter kl 23 da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

seriøs forhandler

Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Til den prisklassen ville jeg absolutt tatt med disse til vurdering, spesiellt om du er litt opptatt av å høre detajler i musikken osv: Tilbud på nye Klipsch RF 62 høytalere - FINN Torget
    Hvis du vurderer å handle fra boomcar. Kan jeg trygt anbefale å handle fra de.
    Jeg har i alle år handlet all min bilstereo igjennom dem, men min fordel er at de ligger 500m unna min jobb

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geirill
    Hvis du vurderer å handle fra boomcar. Kan jeg trygt anbefale å handle fra de.
    Jeg har i alle år handlet all min bilstereo igjennom dem, men min fordel er at de ligger 500m unna min jobb
    Hvis jeg husker riktig var det i Grimstad? Jeg bor i Oslo og vil helst ikke bruke en formue på frakt Elkjøp og Lefdal er unntaket, da de tar kun tar en hundrings for frakt.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 6 er gode høyttalere. Men Klipsch er nok litt bedre på dynamikk og trøkk. Jeg ville gått for et par Klipsch høyttalere. =)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch RF-62 på torget nå til 4 lapper gode HT det

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei dumt spm meeeen er vel som og bane i kjerka men har du sett på cerwin vega sinne mindre modeler? (ja jeg har selv hat klipcsh og savner di) er vert et litte knepp og høre på di mye morro faktor i di

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    klipsch RF-62 på torget nå til 4 lapper gode HT det
    Jeg så det, men må hentes i Rogaland, så da går det ikke heller

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så det, men må hentes i Rogaland, så da går det ikke heller
    Forståelig det. Men om du bare venter litt og følger med, dukker det straks opp et par nærmere deg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Forståelig det. Men om du bare venter litt og følger med, dukker det straks opp et par nærmere deg =)
    Men er den Klipsch-modellen så bra da? Har lest noen engelske reviews som sier den ikke er så detaljert, men også det motsatte

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF82 selges..

RF82'ene mine er solgt.

Er ikke noe å være skeptisk til at jeg selger de etter 5mnd,
    saken er at jeg har lyst å prøve system audio.

Lyden i de ble konge etter jeg spilte inn høyttalerne,
    men for min del blir det for mye bass. Bor i blokk med tynne trevegger
    hvor all vibrasjon fester seg hos naboen.

Vil ha noe mer mindre bass uten at jeg må sette opp equalizer på hvert
    eneste program jeg bruker.

Anbefaler høyttalerne men de er solgt nå uansett,
    5mnd er ideelt de er spillt inn akkuratt og strøkne så kjøperen har gjort et
    bra kjøp

mvh lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med salget da!

Fant noen bra tilbudspakker, men vet ikke hvor bra høyttalerne er?

Høyttalere for hjemmekino- og stereobruk - FINN Torget

FINN.no - Mulighetenes marked

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha, ville isåfall godt for proson pakka, her får du jo fullt surroundsett da, kvaliteten er nok ikke så mye skryte av, men om du supplerer med en XTZ sub feks i tillegg så hadde det jo sikkert fungert greit

btw, cerwin vega som er nevnt lenger opp er sikkert ikke dumt med tanke på karaoke, men vet ikke noe spes om de mindre modellene dems og hvordan de høres ut

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også et alternativ LINK

blir vel en 6k med frakt, med mindre du henter de selv. Så kasnkje litt over priseklassen din? uansett litt bedre en de andre du nevnte

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    også et alternativ LINK

blir vel en 6k med frakt, med mindre du henter de selv. Så kasnkje litt over priseklassen din? uansett litt bedre en de andre du nevnte
    Hehe, har sett på den før, men leste flere plasser at bassen til F-6 er dårlig og for boomy.

Så forresten på hjemmekinobildene dine, ikke verst det! Jeg har ca samme type stue som deg, dog lengre og dypere, men tenkte å ha samme sitteavstand som deg, altså ikke sofaen helt inntil veggen.

Hvilken Cerwin Vega tenkte dere på?

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Trur du må prøve å finne ut hva du egetlig vil ha. Oppfattet det sånn at du ønsker gulvhøyttalere. Så linker du til surroundpakker, noen av disse har ens ikke gulvhøyttaler?

Fant noen bra tilbudspakker, men vet ikke hvor bra høyttalerne er?

Høyttalere for hjemmekino- og stereobruk - FINN Torget

Oppfattet det sånn at du vil ha høyttalere som tydelig gjengir detaljer i musikken:

Jepp, jeg er definitivt en person som ønsker å høre alle detaljer i musikken.
    Trur ikke det er den sterkeste siden til hverken de surroundsettene du linker til eller billigere Cerwin Vega.

Du må også være klar over at på de billigere pakkene som du har linket til på slutten vil det være mye som ikke er på topp. Men for eksmemple Dynavoice F-6 er nok absolutt noe av det beste du får i den prisklassen. Men det er ikke høyttaler til 5K og vil derfor ha mange fler svakheter enn mange høyttalere som koster mer.

I denne prisklassen er det fullt av kompromisser så det er derfor viktig at du tenker gjennom hva du prioriterer.

Dette er ikke ment som kritikk men jeg trur du vil få mye bedre og flere råd dersom du er tydligere på hva du egentlig er på jakt etter:-D

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er interessert i fronthøyttalere i denne tråden. Fant bare tilfeldigvis noen billige pakker så ville høre litt synspunkter på dem i samme slengen, selv om det er litt off-topic

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du bor i Oslo kan du jo ta turen innom Grensen 9 og besøke Stereofil. Fikk inntrykk av at det var svært hyggelige folk som jobba der den gangen jeg var innom, så de er sikkert behjelpelig med å finne noen høyttalere, f.eks. Tannoy om de har Mercury V4 ville jeg hørt på dem hvis budsjettet fremdeles er 5k for fronter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Ettersom du bor i Oslo kan du jo ta turen innom Grensen 9 og besøke Stereofil. Fikk inntrykk av at det var svært hyggelige folk som jobba der den gangen jeg var innom, så de er sikkert behjelpelig med å finne noen høyttalere, f.eks. Tannoy om de har Mercury V4 ville jeg hørt på dem hvis budsjettet fremdeles er 5k for fronter.
    Takk for tipset. Aldri hørt om dem før, men bare å komme med flere butikker som jeg ikke vet om

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Heh,

litt merkelig at Cyr nevnte Tannoy akkuratt når jeg har lett etter aktuelle Tannoyer som er interresante til rundt 5000.

Fant disse på Finn : Tannoy Sensys DC2 - FINN Torget

Aner ikke om selger kan sende, men google de og les litt reviews. Disse har dual concentric elementet som det er noe magisk med . Om du går til stereofil får du hørt litt på diverse tannoy modeller. Den sensys jeg linket til er en utgått modell tror jeg, så den har de nok ikke, men kanskje du kan være heldig å få noe demomodeller av revolution serien ?

Anbefaler turen innom der, for liker du lyden av Tannoy så er det vanskelig å like så mye annet

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Heh,

litt merkelig at Cyr nevnte Tannoy akkuratt når jeg har lett etter aktuelle Tannoyer som er interresante til rundt 5000.
    Morsomt Bra at fler skryter litt av Tannoy, det fortjener de!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •